Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 869 ggr
Karmatarerskanise
0

När tappar dom tänderna?

När är det valparna börjar tappa tänderna?

Lotta
0

Jag vet inte exakt men jag tror min var ca. 4-5 månader när hon tappat alla tänder.

Malin-A
0

ja har för mig att d e nått sånt… =)

Karmatarerskanise
0

Uh, då har vi lång tid av bitandes kvar :) Tips på hur man får honom att bita i sina leksaker? Han föredrar allt annat än leksakerna :P

lena1
0

Kolla lite vad det är för typ av leksaker han helst vill ha, jag har mest hemma gjorda leksaker till min tok, en gammal strumpa med en tennis boll längst ner i brukar vara jätte kul etc etc,men sedan är det ju så skojigt när man är valp att vara på stöld turneSkrattande, om du skaffar en lek korg med bara hans saker i så lär han sig snabbt vad han får ha, alltså tar han något han inte får så ta av honom den och hänvisa till korgen där hans saker ligger,ställer man upp lek-korgen mellan varven så hunden inte kommer åt den, så blir den extra intressant nästa gång ;-).

Malin-A
0

håller me lena och om han biter i fringrarna så säg nej o ge han nått han får bita i.. =)

Karmatarerskanise
0

Nä, han biter inte oss så mkt. Gör han det sluta vi leka med honom så att han förstår att det roliga tar slut om han biter oss.

Real
0

alla eckos mjölktänder försvann när han var 6 månader.. nu har han bara riktiga:) så de tar ett tag .. men är beroende på hunden också..

kerstin_70
0

mina två var 4-5 månader

Lotta
0

Jag hade en bitring som man hade till babisar förut och sånna där tunna ben, mycket upp skattat =)

lena1
0

Det finns ju hel gjutna runda ben att köpa också om man vill…

Malin-A
0

Lusse tappade nästan alla sina på en o samma dag, när vi såg att dom va så pass lösa att man i princip kunde plocka bort dom så tog vi en handduk som han fick kampa med o många tänder kom ut då, man fick inte pilla i hans mun men handduk gick bra =D

MataHarry
0

Det brukar göra ont också, så lägg en oxhudsknut eller liknande i lite vatten i kylen, så mjuknar den är skönt kylande för munnen !

Min Russel ville inte äta ALLS när det var som värst, men suktade efter mina kylskåpskalla äpplen o vattenmelon, sååå gott!

Karmatarerskanise
0

Tack för tipsen. Bra att veta till han ska tappa sina vassa gaddar ;)