Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 3996 ggr
SparklingTindra
0

Höglöpet tidgare?

Jag sitter på tåget på väg söderut för att para min tik. Förra gången hon hade valpar parades hon på dygn 12 och 14.

Men när vi satte oss på tåget så började hon direkt att pipa som en galning mot de två hundarna som satt i andra änden av djurvagen.. Det gick inte att få tyst på henne och så brukar hon inte bete sig i vanliga fall.. Kan det vara så att hon är i höglöp redan nu? Svansen viker hon bort hela löpet. Hon är på dygn 9 nu.

Binajis
0

Finns tikar som parats på dygn 7 vad jag vet, så jag antar det :)

Dock behöver inte tiken vara i höglöp bara för att hon "attraheras" av andra hundar redan. Våra tikar, speciellt den äldre, är pipig och intresserad av andra hundar hela löpet i princip, men viker inte svansen hela tiden.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

[Forest]
0

tycker 1 gav bra svar. TS det är olika hur tikar annars har sina löp men dag 10 är ganska normalt att de kommer i höglöp håller tummarna för att hon blir lika glad i den utvalde :D

SparklingTindra
0

Jo jag vet att dom kan ha olika dagar, undrar mest över om en hund som tidigare hade sitt höglöp vid tolfte dygnet helt plötsligt kan ändra till 9e dygnet.. :)

Men jag tror att hon svarade på den frågan själv för när dom andra hundarna kom emot henne så slängde hon rumpan mot dom och vek undan svansen. :P

Hon brukar annars inte pipa åt andra hundar ens när hon löper heller. Men sen hon parades förra gången så har hon blivit väldigt lätt på foten så att säga haha

[Forest]
0

3 kännde hon inte det på sig att det komemr hända något? Våran tik är helt ointresserad av hanar, men vi åkte iväg så trode hon väl att dags o träffa pojke så hon pip åt 2 hundar men det var ju 2 tikar Skrattande

SparklingTindra
0

Hon var i höglöpet. Vi fick fara till hanhundsägaren på en gång när vi kom fram. :P