Frågor såhär efter kastreringen
Ja, idag kastrerade vi vår lilla Miller :)
Kastreringen gick jätte bra och han verkar pigg och kry nu fast tratten är väll inte det roligaste han har vart med om
Nu har jag lite frågor om dom här 10 dagarna han ska vara relativt lugn, inte hoppa och även ha tratt på sig, alltså tills vi tar bort snygnen.
Ska jag gå enbart kortare promenader eller kan jag gå nån längre promenad om dagen eller ska jag gå det normal "schemat"? Hur påperkar detta såret?
Om han skulle bli extremt uttråkad vad har ni för tips på aktivering som passar en nykastrerad hund men mycket energi och tratt?
Ja d va ju inte så många frågor. Kändes som jag hade jätte många nyss :S
Men är d nått jag borde tänka på, sådär i allmänhet.
Nu är d ju min väninna som har kastrerat honom då hon jobbar på veterinären här där vi bor så jag kan ju alltid fråga henne men d är ju bra att fråga här ockå då detta är första ggn jag har en nykastrerad hane och är extremt rädd att d ska gå fel pga för mycket aktivitet eller liknande. Man vill ju bara väl men vill heller inte va allt för "strikt" om d inte behövs.
Men sen en riktigt dum fråga som jag kom på i "skrivandets stund" :
Hur "synd" är dom hunden dessa 10 dagar då tratten är på?
Tänkte mest är d extremt påfrestande för dom eller är d bara "tråkigt" för dom? Borde man va extra "daltig" eller ska jag inte tycka allt för synd om honom?
Får sånna skuldkänslor för han ser så olycklig ut med den där lampskärmen på :P
I think more things before breakfast than people think all day