Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 3247 ggr
rahl
0

Försäkring-remiss om rehab - viktigt!

Jag blir aldrig klok på det och agria hjälper mig inte heller för det :) Vi fick aldrig en remiss till en annan för rehabilitering utan vi fick välja själv var det passar oss bäst. Det blev en privat person i Höör (som har kompetens att göra det). Nu fick jag ett intyg från min djursjukhus där det står att min hund (mitt namn och hundens namn) rekommenderas sjukgymnastik samt rehabilitering för sin polyartrit (ont i flera leder).

Nu till frågar ringer jag agria så säger de om och om igen att det ska vara en remiss till en annan och kan inte svara om det är godkänd som det står på det papper jag fick idag från djursjukhus.

Hur var det i era fall? Vad stod det på era remiss?

rahl
0

putt

SaraC
0

Låter konstigt att de inte kan svara. När min hund gick på rehab var det på samma ställe som han gjorde operation och hela köret, men det var i alla fall inga problem att få det godkänt av Agria. Skickade bara in räkningarna till dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

rahl
0

Det inga problem om det samma ställe men min djursjukhus har varken laser eller vattenlöpband så vi får välja ett annat ställe men då måste det vara en remiss men de kan inte svara om de godkänner det som jag läser för de vad min djursjukhus skrev

SaraC
0

Då tycker jag att du ska be dem kolla på om de kan godkänna det eller inte. Du eller ditt djursjukhus kanske kan faxa eller skicka en kopia på remissen till dem så de kan ta ställning.

rahl
0

Jag har det papper jag fick av min djursjukhus som jag ska skicka med första kvitto, men jag lär inte veta innan om de godkänner så de säger inget om jag läser vad det står där

SaraC
0

Som jag fattade det kunde de inte säga om det var godkänt eller inte över telefon, alltså skicka en kopia och be dem tala om ifall det är godkänt eller inte innan du beställer tid då. Borde väl inte vara svårt att få veta om det är godkänt eller inte, tycker det låter konstigt.

rahl
0

Det tycker jag också, läser jag vad det står så kan de väl säga ungefär om det okej. Vi hade ett besök och ett ska vara nu på måndag + ett vet besök från igår tänkte jag skicka på måndag och se. Vi kommer att rehabilitera henne ändå, det är hennes bästa som är först, inte om de ger oss pengar tillbaka eller inte. klart,det hade underlättat och jag vill få det jag betalar för :D det var av nån anledning jag betalar mer för rehab + mediciner :D