Hugo biten av en Hund!
Jag va ute med hugo i parken, då kom en lös hund (sznachuer) eller hur de stavas springanden. Dem hälsade glatt på varandra sen helt plötsligt hoppade han på Hugo och bet honom. Jag knuffade hunden den andra hunden och bar upp Hugo. Hundens ägare sa OJ va hände.. är din en han hund blabla. Jag sa bara: för i helvete koppla din hund om han inte kan hälsa på alla hundar eller ha bättre koll. Sen gick jag. Hugo kunde inte gå,han satte sig ner och hade svansen mellan beben. Jag fick bära på honm hela vägen. Sen när vi kom hem så gick han men fortfarande svansen mellan benen. Han vägrar äta, han TJUTERA när jag ska bära upp honom… stackars liten. Han favort kompis en engeLSK mastiff bor granne med oss Ska jag låta hn hälsa på honom senare ikväll? Vill inte att an ska vara rädd för andra hundar precis…
Helena, det är just därför jag för koppeltvång på sådana platser, hoppas han inte fick några skador också, nu är det jätteviktigt att han får träffa andra snälla hundar ett tag framöver precis som du säger, usch man blir ju så förbannad och rädd när sådant händer,och det är ju inte den andra hundens fel heller utan ägarens ju….
Tröste pussa på nosen från mig och Snodderiet ;-).
blir väldigt förbannad på såna äagare!!!!!!hugo e väldigt ledsen..:(
Jag förstår det! hoppas ni kan hälsa på snälla hundar så fort som möjligt, för det behövs nu, du får försöka leka lite med honom så glömmer han kanske fortare…
Kram
lena
stackars Hugo.. ush för oansvariga hundägare =/ pussa Hugo ifrån mig me… =)
jag uppt'ckte ett sår nu på sidan där han blev biten… det är en sårskorpa… har blött lite… jag sköljde me vatten… va ska jag göra mer=
du kan ju gå till apoteket o köpa väteperoxid, det är bakteriedödande, om det kommer från hunden kan d ju finnas en hel del bakterier.. d kostar 40 kr eller nått sånt.. =)
Vår dansk/svenska gårdshund, Max, blev ju anfallen av två rottweilers. Han blev skadat för livet i sinnet. Rädd för stora svarta hundar. (vilket vår nya valp lär bli;)
Han hade tur som inte dog. Antagligen ville rottisarna bara visa vem som bestämde. Han förlorade bara lite päls och grät hela kvällen.
tack så mkt!!jag ska vnta tlls imorgon och se efter då. han blödr inte mer… men när man lyfter upp honom skriker han… testade lyfta upp honom igen å då skrek han inte..så vet inte om han bara e rädd… david kände lite på såret å då tjöt han inte. Mn när s¨nt här h'nder vill man iaf att ägaren ska be om förlåtelse.Hugo e v'ldigt låg just nu… ligger brevid mig.. han fick en köttbulle å det åt han iaf.. men e orolig nr vi ska ut hur han ska reagera…
Helena är såret inte stort alls så brukar det räcka med att koka vatten och göra ren, sedan kan man sätta på Zinksalva för då torkar det och blir en skorpa mycket fortare, och jag håller med dig ägaren borde bett om ursäkt för att hunden var lös överhuvudtaget, eftersom det tydligen inte fanns den behövande lydnaden på den…det är det minsta man kan begära i så fall..
Hoppas han blir bra :)
han har lite ont när han tex hoppar ner från sängen,men det e ju inte så konstigt… va ju inte många timmar sen han böev biten. Han pipr inte när man rör på såret, han har ju så mkt päls så såret ser värre ut än va de egentligen är. Hunden som vet honom va ju liten så han bet inte så stort sår. Men hundens ägare ville inte tro att hans hund gjort något sånt… hugo morrade inte ens åt hunden han gjorde ingenting. Men de va först en lös cockerspaniel som hälsae på honom sen kom den han hunden ¨också ville hälsa.. kanske han ville ha cockerspaniel tiekn ¨blev arg eller nått..
Jag hade nog gått till vet och kollat. Det gjorde vi med vår.
bra tips från lena me =) du kan ju klippa pälsen runt såret så är det lättare att hålla kolla på.. =)
ja ägaren till den andra hunden kunde ju åtminstone bett om ursäkt..
jo… jag får kanske göra de,men avvaktar tills imorhon.
jag gck ut med honom åå gården,men han vägrade gå längre. han darrade och såg osäker ut:( Han som alltid brukar ÄLSKA ATT GÅ UT.. jag satte mej på huk och sa kooom hugo,då kom han men vända igen och ville gå in:(
mm han blev säkert chockad o skakis.. hoppas d går bra sen att träffa hans kompis. du får väl försöka locka med nått gott när ni är ute o prata lugnt o så.. stackars lilla Hugo.. =/
ja han brukar verkligen bara söringa ut på gården!!nu lunkade han försiktigt och tyckte inte allas det var kul:(
Stackars Hugo ! Tur att det inte var en stor hund som bet, då kunde det ju gått riktigt illa! Men små sår ska man inte heller förakta, då hundarna har mycket bakterier i munnen kan såret lätt bli infekterat. När min Nalle blev biten för två och en halv vecka sedan av en Schäfer, fick han äta en penicillinkur eftersom han fick en infektion av bettet.
Ett förslag då ni går ut är att ni går åt ett annat håll, och sedan kan du pröva efter en vecka och gå samma väg igen, för då brukar det gå lättare och dom kan till och med ha glömt det…. låt alltid pigg och glad i rösten och locka med godis eller favvo sak boll eller så då brukar det släppa efter ett tag…;-)
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er, stackars lite. Oftast när dom får så där ont så känner hunden av att man tycker synd om den och då blir det ennu värre. =)
han e smårädd… han träffade svante på gården förrut..han hälsae och viftade på svansen, men han va på sin vakt… han pep när svante gick förbi honom:(

Fy vad otrevligt!!!! Det finns inget värre än folk som bara släpper sina hundar vind för våg och när det händer nåt så verkar dom inte fatta det. Hoppas att han blir lite gladare snart och att han kan skicka sin mastiff polare till schnausern….

han kan ju ha fått en rejäl smäll av andra hunden. men vad jag skulle ha gjort i din situation hade varit att ge den andra hunden en smäll i sidan(dock inte hård, utan en "klatsh" med vanten) sedan undersökt hunden och låtit den gå själv.
jag känner att jag e lite fjompig me hugo.. lite smånervös e jag allt… men han ska ut idag !!! han måste ju röra lite på sig… svante e ju DUBELTDUBELTDUBELT så stor som honom. så han kan iaf känna sig beskddad:)

Låt honom vara, var inte för "mammig" mot honom och ta upp honom i famnen så fort det är något. Låt honom få reda på att det är sådant som kan hända.

jag lider med dig, vissa hundar kan bli skärrade för livet, vissa kan man träna bort det med. hoppas att det går bra för er..
liknande hände mig idag, var ute på promenad med hunden i boulognen då kommer en dvärgsnaucher fram, visserligen hälsade den bara, men hundens matte var långt borta, jag skek till honom att koppla hunden om han inte har koll på den, egentligen skulle jag sagt att är din hund lös kan väl jag släppa min oxå..haha, då hade han nog aldrig haft sin lös mer. jag tycker att man kan koppla sin hund om den intresserar sig för andra hundar o männskor o inte kommer på inkallning, man lär ha lite respekt för andra!!!
Det tycker jag är a och o. Får man inte in hunden på kommando så ska man inte ha den lös. Jag tycker väl inte det är ett ställe man släpper dom på heller om jag säger så =)

visst är det otäckt det som har hänt, och oansvarligt.
men du gjrode ett fel. det var att lyfta upp honom.
Vad blir då hans själv känsla?
Inte kvar i lilla Hugo, utan hs matte.
Så lyft aldrig upp honom och dalta med honom, utan ha kvar på marken.
jag lyfte inte upp honom direkt då de hände utan jag tg mer han åt sidan va ju rädd att han skulle bli attekerad igen. Just i den sekunden tänker mn bara på att få bort honom.

då hade det varit bättre om du hade ställt dig framför honom, eller satt dig ner på huk jämte honom, för det blir som ett hot mot den andra hunden. =)

Usch..Jag blir så arg och så ledsen !! Stackars Hugo !! Känner igen Mig, i Ditt agerande !! Varför har De hundarna lösa ?? För Mig..helt obegripligt
TinaH- jag ska tänka på de nästa g¨ång

Helenal:
hade nån hund kommit mot min hund i 200 knyck, så tror jag fanken i mig att jag hade använt den nya hunden som…..fotboll! 
önskade att jag hade använt den till de.. men egentligen så vill jag inte att de ska gå ut över hunden utan skulle drämt till ägaren istället!!Jg kan inte slå hundar…
Jag kan hålla med där Tina, jag var på en utställning en gång för länge sedan, och går och strosar i godan ro med min hund som var lugnet själv, helt plötsligt ser jag en kelpie i ögonvrån som sliter sig från sin matte kommer farandes med sikte på min hund, och i ren reflex så fick jag upp knät då han skulle kasta sig på honom, och blev huggen illa själv av den, men det han jag inte med att bry mig om för jag fick släpa iväg min annars så lugna men nu rasande hund och få honom att lugna sig, människan pep i väg fort som sjutton, och det var en annan kille som kom och frågade hur det hade gått, först då upptäcker jag att jag blöder kraftigt från knät, så jag drar upp och tittar och det var ett rejält bett, med 20 stygn och en spruta som följd, men det var som jag sade till läkaren det var billigare att åka hit än till djursjukhuset hehehehe…

jag kan berätta en kul grej som hände på en av våra agility lektioner på klubben…
vi hade en tant som hade fått för sig att Tyson var farlig! 
ja, han skulle bara vara farlig!!
Hon såg hur han lekte fritt med andra hundar och hur han umgicks med andra hundar.
Själv hade kärrinn en välldans trevlig jack russel.
(Synd att ägare inte var desamma)
Så var tyson lös på ett moment som jag höll på och träna och lilla Lisa kom mot honom och förstörde hela våran träning.
Instruktören sa till henne fler talet gånger att koppla hunden, då hon inte höll på med hinder eller om vi hade genom gång, men lysna varför skulle man göra det???
Så när Tyson fick syn på henne så ville han leka!! =)
Upp med rumpan, berdd mellan fram benen, och öronen frammåt , svansen viftade som aldrig förr. =)
Tanten gick fram till Lisa och LYFTE UPP HENNE.
Sa till hunden att "den hunden är falrig!!".
Vad hände??
Jo, Tyson hoppade ju efter och ville få ner Lisa på backen igen, och leka.
Det resulterade i att tanten anklagade Tyson för att ha BITIGT kärringen!!
En annan sa till oss, att du ska nog tala med tanten, för Tyson biter ingen, och så att hennes hund får nosa på Tyson så att Lisa inte har blivigt rädd.
ROger var med (min sambo) så han talade med tanten, men ett blankt NEJ!
Så nrä lektonen var slut så samlades vi alltid och hade genom gång, och sa hej-svejs, så vi satte oss på bänken Tysse och jag.
Tysse satt bakom mig på bänken.
Jag tittade bort i 2 sekunder….
Så var det nån som gav mig blöta pussar i ansiktet…..
Det var LISA! :-)
Titta sa jag Vad Lisa är rädd för Tyson!!
Då ropade kärringen in hunden till sig igen, och alla bara suckade….
Nästa lektion så var det dax igen….
Lisa kom lös och rusandes mot oss…
MEN!!
Då lyfte jag upp Tyson i famnen!!
Skrek FARLIG HUND FARLIG HUND!!!!
Alla på kursen bara garvade och kom av sig i sina övningar, och apploderade åt mig……
Kan tala om att Tson på den tiden vägde 20 kg och var ca 55 cm…..
Hahahaha den var bra Tina snacka om knäpp på näsan :-)))).
Pussa på livsfarliga Tysse från mig ;-).
Min kille och hans kompis Marcus va ute med hans doberman. Då kom en lös pitbull springandes å högg Markus hund Hugo i magen. David sparkade hunden i magen men han släppte inte, då tog han fingarna mot hundens strupe så att han svimmade av. Ägaren kom springades å ropade HEY va gör ni. Då drämde Marcus till ägaren och sparkade han i magen. Rätt eller fel?
#39 jag vet inte vad jag hade gjort, slagit hunden hade jag säkert gjort eller sparkat o gjort allt för att den ska sluta, ägaren hade jag inte slagit då jag inte är så stark eller modig. men min kille hade garanterat gjort som Marcus..

jag håller med lotta
Min kompis har också varit med om det där fast då var det hon som blev biten. Det kom en schäfer springades mot henne högg tag i hennes lår och drog omkull henne och gav henne ett ordentligt bett som resulterade i att hon inte kunde gå på några dar. Gissa vad ägaren gjorde? Dom satt kvar på sin bänk och sen efter ett tag kom dom fram och sa "oj han brukar aldrig göra så mot tjejer". Och inte hade hon vett att koppla sin hund ens efter det. På ägaren lätt det som att det var vanligt att hunden attackerade folk.