Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 4595 ggr
Loveofmylife
0

Tål inte hundgodis.

Min hund Benji.. tål tyvärr inte hundgodis.. allså han blir väldigt dåligt i magen.

Och då undrar jag vad jag kan ge honom istället? När jag tränar honom är det mycket svårt att kunna belöna.. villket gör träningen väldigt tråkig tycker han.

Har ni några tips? Glad

[rightPAW]
0

Belöning behöver inte betyda godis.

Använd leksaker eller dig sjäkv som belöning, var rolig, uppmuntra och larva dig så kommer han nog tycka träningen är rolig!

Maja2
0

Provat torka lever och ge som godis? Vad är det i hundgodis han inte tål?Finns många olika sorter.

[Forest]
1

vad har du gett för godis o hur mycket mängder? jag gör torkad lever gör dom till småbitar, men oxå gör jag blodpuddinggodis som oxå torkas.

[Hilo]
0

Kex kan funka om man måste ha godis.
Har du en lekfull hund så är kampa ett otroligt bra sett att belöna en hund.
Annars kan man kasta favoritleksaken och ha en kort lekstund efteråt.

[fannyerika]
0

pröva köttbullar, min hund älskart :D

[Agilityvovven]
0

Jag använder aldrig vanligt hundgodis, utan här blir det köttbullar, korv, blodpudding osv. :)

skyvips
0

Jag köper och använder aldrig speciell hundgodis.

Använder Doggy orginal, stora kulor.

Efter en period så räcker det med att klappa hunden som belöning.

Loveofmylife
0

Vi använder vad jag ska säga  ''vanligt'' hundgodis. Ger vi honom två stycken på en dag.. blir han jätte dålig i magen. Han tål inte heller vanligt torrfoder (uppkollat hos en vetrinär). Så godis ger jag ALDRIG i stora mängder.

Jag kan ju prova köttbullar och sådant..att jag inte tänkte på det Tungan ute

[Agilityvovven]
0

Ah, juste, ibland använder jag inte hundgodis, utan slänger iväg en leksak istället. Har nästan aldrig godis när jag tränar agility, utan då får hon en leksak. :)

Maja2
0

Ts, Vad är det för ingrediens i torrfodret din hund inte tål?

Vad man ska tänka på är att i blodpudding, korv, köttbullar (köpta) är att de innehåller onödiga mängder socker, salt och andra tillsatser.

Loveofmylife
0

# 10  Det här har jag ju glömt Tungan ute

Jag får ta och springa ner och kolla vad det var igen (alltså bara ner för trappen)

twinkime
0

Som sagt belöning kan vara i olika former tex  röstbelöning, leksaksbelöning, matbelöning. Sedan beror det pá hur din hund är och vilket belönings sätt som fungerar bäst pá just din hund.  Men skulle rekomendera att kolla upp exakt vilka ingredienser din hund är allergisk mot.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

dalmatinern-aki
0

Jag har exakt samma problem

Jag brukar ge min hund morötter, köttbullar, korvbitar, skinkbitar,

Men bästa belöninge är självklart dig själv

gör något roligt när du ska belöna i stället. Larva dig bete dig som ett barn, då kommer han säkert få upp ögonen för dig.

Många undrar varför hundar älskar barn jo för dom gör tokheter, och de är mer spännande.

Lycka till

zavano
0

blåbär =)

Vattnadal
0

Jag har haft en foderallergiker, och försökt variera hennes godis, särskilt vid klickerträning. Hon tålde inget vanligt hundfoder, så allt med lamm, kyckling, nöt od gick bort. Veterinärfoder eller JWB anka/kalkon/fisk gick bra. Hennes torrfoder gick alltså även som godis. Annars torkade jag kött, gick i små mängder. Hon tålde mejeriprodukter, så ost i små små tärningar. Hon tålde spannmål, så knäckebröd, okokt pasta var toppen, kladdar inte, knaprar och lätt att ha i fickan. När hon sanerades och inte fick äta säd, torkade jag potatiskroketter, samt gav riskaka och torkad fisk.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter