God morogn
Vad är alla?!?…..
Sover ni, slö fockar?
Sitter här helt ensammen på min sten och dinglar med benen och känner mig ssååååååå tråkad, ingen annan vaken ??
Haaalåå??
Haallåå…??
Haaall….nepp inget gensvar…..
Oj vad du var morgon pigg? För mig tar det ett par timmar innan jag känner mig som en människa pga smärtan. 
Gomorron Tina!
Stenar ska man inte sitta på, man slänger dem. Ju större dessto bättre!
Men nu är jag vaken och det är riktigt vårväder ute.
Morrn morrn! 
godmorgon..
God dag…ja själv sov jag till 9 och det var så skönt, kan ju vara Malins gräste som gjorde det ;)
Hm? Vad var det i det teet?
haha ja d undrar jag me =)

gräs = knark….lotta……det lät inget bra det där….
Godmorgon. ^^
Lotta, du kan få lite kinesiskt te av mig om du vill. Gratis. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Inte undra på att du sover så länge! Kinesiskt te?? Var har du knyckt det??
Haha det kan du ju fundera på. ;) I vilket fall som helst kan du få det, det kommer aldrig hamna i min tekopp mer i alla fall..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jaaayck vad det smakade pyton och Kerstin det var inte det däe kinesika teet vi drack för det var spettsat. Detta var inte spettsat men det smakade förfäligt, tänkte nästan ringa dig och höra om du inte kunde komma och hålla pannan 
Jag har druckit kamomilltee och fyy vad det smakade, men jag tror att snorisarna hade förgifta det…skulle inte förvåna mig ett dugg. 
De har säkert knyckt lite gift någonstans. Vet aldrig vad det kan vara i. Glöm inte att vi har en kanibal o en kleptoman bland snorisarna.
Jag skickar en liten leonberger du kan trösta dig med.
Jag är så glad att jag har dig Kerstin…när kommer han eller hon???? NUUUU!!!! =)
På posten.
Var är Tina??
I Alex garderob kanske??
TIIIINA!!!!!!
Vi har nog tappat bort henne helt eller så har hon rymt 
Vi får väl klara oss ändå!
japp men hon ska få skäll av mig sedan…inte snällt att lämna oss på det här viset =)
Tina din lurk!!!!!

HEJ ALLA!!
Saknat mig??
Ja, jag har gått vilse i en av Alex garderober, hon hade förvillat bort vägen ut med en massa toblerone papper, och så möttes jag av en hemsk parabol hund till råga på allt…….
Men nu är jag här! 
Mwahahaha så spännande är mitt hus. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

tycker inte det direkt var så spännande i alla dem garderberna, man fick galjar i huvvet, så var det nån krok i vägen snubblade över alla femtioelva skor, jaja…spännande eller inte….kallade vad du vill…..jag skulle själv ha kallat dem garderoberna för rena fällan!
Snodde du med dig lite Toblerone Tina? De ligger i säcken längst bak i garderoben.

Hyyyssssch….Kerstin…du ska bara veta hur många säckar jag tog…men berätta inte det för någon……
Min mun är förseglad.
Vet du någon ostörd plats vi kan sitta o äta på? Där det är snorisförbud!
Ja akta dig för Mex…han är inte att leka med. Också dom där j-la tobleronepapperna , att inte snorisen kan plocka upp efter sig =)
Mamma tömmer ju aldrig papperskorgarna, så de är ju fulla jämt.. Och då finns det ingenstans att slänga dem.. Kan inte jag hjälpa ju.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Jag är på väg!!!!!!!!
Låter fint jag kommer som ett skott =)

men det värst är ju det….
snorisarna tror väll att vi är värsta alkisarna……hmmm…
men det är klart, vi har rullatorn, och tre draghundar!!! WEEEEEEEEEEEEEEEE!
Vad dom tror och korna skiter lägger jag på samma hög =)
Nu åker vi…Weeeeee
Tina, Tina!!
Vi har bytt upp oss till en el-rulle. Med 34 sjungande ching-tjongar.
haha det låter väldigt bra Kerstin…tror du vi får med Tina på noterna? =)

jag hänger på!….är det tandem??
Jag tror det Tina…det blir en överrasking när hon dyker upp =)
akta dig för ching chongarna dom har negativ inverkan på kerstin =)
Uppps är det nu man ska ta skydd alltså? Jag gömmer bakom er 
ja kom du Lotta, hos oss får du alltid gömma dig.. =)
Jag vill ha toblerooooneeeeeeeeee…….:(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag kan köpa det på vägen blir du nöjd då? =)
JAA! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
oh va sugen jag blev på choklad nu.. =D
Haha jag har choklad hemma.. Men annan choklad. Tobleronen är slut. :(
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Jag gillar choklad jag också…och toblerone är jättegott. Så det står väl inte på förenns jag sitter här i en hög av papper jag också. Stackars Jonny vad han ska få plocka efter mig Hehe
Toblerone med vit choklad vill jag ha. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha toblerone pappaer överallt.. =) mm vit choklad e så himla gott.. =D
Måste prova den där med vit choklad..det är ju konstigt att man aldrig provat den =)
Japp det är det. ;) Helt klart värd att provas, mycketmycket godare än den bruna. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ja d måste du bara prova Lotta =D
Mmmm…vit After Eight!!!
Mmmmmm….brun After Eight!!!
Mmmmm…rotmos o fläsklägg!!!
åssså sköljer vi ner allt med öl!!
¤/Fkj75 i77628jkdiHjHU6
Alfon skrev någonting till Tyssen.
Fht6q5j¤¤k ku7dj 86tbd737974)/&%%
men kerstin detta är fusk.. inte fuska det har vi pratat om.. fy på dig,, =D
VA?
o så kör man den där "inte vet jag stilen" ne nu blir du inlåst i bur inatt =P
Moi???
Diskmaskin…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
japp just du, bara du o ingen annan =P
HJÄLP?
Diskmaskin nu igen!
japp nu blir d diskmaskin så du kan tänka över dina synder =D
Jag tror att jag sticker!!
Lotta o Tina är på illersidan o jagar pälsar till sina mössor. Åsa fjäskar med snorisarna. Här vågar man inte vara kvar!
Hiiiiii, hiii, moahhaaa
Ni rör inte min tantbull era jäkla snorisar, för då ser jag till att köpa upp alla lager med toblerone. Snacka om att ni ska få abstinens. Och att hota med den där Åsa det funkar då rakt inte på oss, vi har så många ching-chongare till hjälp så skicka människan hit så ska jag fixa om henne till en hel päls. Då har vi matchad päls till våra tofflor, vantar och mössor 
Ojoj.. Det blir dyrt för dig Lotta.. Åka runt i hela världen för att köpa all toblerone.. Då lär vi inte se dig här på ett tag? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, ohh, vad lungt och skönt vi får utan Lotta medans hon jagar världen runt efter Toblerone. ,-)
dessutom bara för att få reda på att allt eftersom hon köper dem så tillverkar Alex, Malin och jag nya i alla våra toblerone fabriker som vi köpt runt om i världen. Så det enda hon gör är att hon gör oss rikare. ;-)
Klart jag håller mig med snorisarna. Jag var ju en sådan fick jag höra. Så det så. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Näpp…eller förresten så tar jag med mig min laptop, finns internet uppkoppling…så lätt blir ni inte av med mig Mohahahaha

hmm, hoppas kan vi väl alltid. ;-)
Audiatur et altera pars
haha bra Lotta köp du upp alla toblerone så vi blir rika =D laptop? vet du hur man startar en laptop?? =P
Det hörs att Åsa är ute, fy vad kaxiga ni blev helt plötsligt…bannade snorisar =)
haha japp, Åsa har bra inflytande på oss =P

mohahaha, nu blir det inte lätt för tantisarna. För nu förenar vi oss och ger igen. ;-)
Audiatur et altera pars

Åsa lilla kärring!!!
Det har varit välldigt lungt och skönt när du inte har haft någon uppkopling, ingen har direkt saknat dig, ja jo…snorisarna kanske…. ,-)
men dem räknas inte på samma sett.
Nu är det så här va, att kommer vi till då har du vare sig Illarar eller nån laptop kvar…
Så det är ingen idé att du gömmer något av dessa saker, för det är faktiskt så att Lotta hon är spårhund!!
Så din gloria på huvvet, triollar med en gång ner och lägger dig runt din högra fot och blir en fotbojja.
Bara så det vet.
Jag har också inflytande på dig din lilla myra ;)
japp nu ska dom få, efter allt jag o Alex fått stått ut me.. =/
haha =D
Hmm, små barn! Är det inte så att vi har skickat några kramar också??
Det har jag missat i så fall..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
hmm ja jag också.. försöker ni ljuga nu igen? bannade tantisar =)
Baskade snorisar!!

bARA PÅ DEN kERSTIN…snorisaR är to mutch!
Ni ska aldrig få nån mer kram av mig så det så. Bannade snorisar :(
vi har ju Åsa, hon kramar oss gärna =D hahaha

Japp här skickas massor med kramar :-)
Och illergos slå det ni tantisar. hihi
Audiatur et altera pars
Illrar ska man ha på huvudet!
Eller om man fryser om fötterna.
Gärna vitmusade.

hmm, så du säger då. Inte ska man ha illrar på huvudet. Men runt halsen ligger de gärna och värmer en när det är kallt ute :-)
Audiatur et altera pars

tja som halsduk……åsa sånna kan vi nog göra av dem åsså! =)
Tack för tipset!
oh illergos blir svårt att slå för tantisarna, här ska inte göras några mössor av illrar, dom är så söta som dom är.. =)
Vantar då???
nej inga vantar heller, dom passar så bra i sina kroppar alldeles levandes =D
va d inte natti natt kerstin =D

haha, ett snyggt sätt att säga åt kerstin att sluta prata dumheter om illrisarna. ;-)
Audiatur et altera pars
Men mig och Tina blir ni inte av med…vi håller ställningarna till kerstin återkommer era snorisar. Och dom där odjuren blir iaf kläder åt oss för vi får tuppskinn när ni är här inne Mohahaha

erstin slutar ALDRIG tala om Illrarna, hon smiderPLANER!!

Men Lotta och Tina snart sussar ni sött och då tar vi över här inne ;-)
Audiatur et altera pars
haha tror nog att kerstin sover som en stock, hon har bara lurat i er att hon sitter o smider planer =D
Hon planerar för fullt, jag hör hur hon tänker så det knakar =)
jo har också känt att d luktar lite bränt,. =D
Det är nog för att hon eldar åt ching-chongare…hon vill inte att dom ska bli förkylda =)
aha ok.. trodde d va att hon tänkte =D
Nej Nej det behöver inte hon göra, hon är för smart för det =)
haha nehe d tror jag inte på. tantis börjar bli trött o vet inte riktigt vad hon säger =D
Du är rolig du, det konstiga är att jag är inte trött. Men det är väl typiskt när man ska upp imorgon :)
ja d brukar vara så, jag ska inte upp o e inte trött, önskar ja va så trött att jag bara kunde somna så fort jag lägger mig, men när man lägger sig så blir man jätte pigg =/
Jag är svintrött.. Har ju faktiskt gjort nåt vettigt idag. ;P Eller ja, vettigt och vettigt.. Vart i stallet.. Och bråkat mer än vanligt med hästen så jag har ont i nacken.. Och börjar känna lite fler ömma ställen på kroppen nu, så imorgon lär jag inte göra nåt i onödan..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
bongstyrig häst.. =/ men då blir d snart sängen för dig då?
Nja.. Snart och snart.. Beror på när jag tröttnar. ;)
Hästen är förj*vlig om man får säga så.. Nästan lika stönig och envis som jag.. Så vi går inte så bra ihop, blir alltid bråk mellan oss..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha inte bra när båda är lika envisa, o så fruktansvärt sur man kan bli på en häst ibland.. ush så många gånger man inte kommit överens om man säger så =D
Jo.. De flesta normala hästar ger sig ju efter ett tag.. Såna jag älskar, som man verkligen måste jobba med för att få dit man vill, men som ändå tycker det är kul att jobba.. Men det gör inte Snædis.. Allt för att slippa det, och ger sig ALDRIG. Så alla ridturer är inte så jätteroliga..;)
Kan säga att de dagar jag är på dåligt humör rider jag inte alls. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jag tycker också om hästar som det är lite att jobba med, men d får ju inte gå till överdrift då tröttnar man ju ist.. o ibland kommer man helt enkelt inte överens me hästen, man e som hund o katt typ =)
hur uttalar man d föresten typ snödis eller snodis ?! =D
'Snäjdis'. ;) Fast på äkta isländska ska det väl vara 'Snaidis' tror jag..
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jaha ok då hänger jag me =D
Tänk att det gör inte jag hehe
Bläää jag har så ont så jag knappt kan sitta upp..>.< Vill tillbaka till sängen…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Vad hade du på hästen att göra då?? Hur skulle det vara om du lyssnade på mig någon gång?
…..hamburgerkött……!!
Varsågod, henne får du gärna skicka till McDonalds. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, men Alex då. ;-)
Så får man inte säga ju. hihi
Audiatur et altera pars
haha e ni så bra vänner Alex? =D
Ähh, så länge hennes ägare inte hör så är det lugnt.. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha okej.. men skulle du inte köpa den där andra hästen eller d blev inget?
Näpp blir inget med han.. Har ju tänkt att flytta härifrån till hösten, och vet inte vad jag ska göra eller så.. Så det vore nog bara dumt. :P Men kanske ska rida honom ett tag nu ändå eventuellt.. Rida till honom inför försäljningen. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Säger som Kerstin…hamburgerkött Hehe
okej.. men du kan väl flytta neråt hitåt?=) vi har en folkhögskola som heter viskadalen.. =)
Hallo brudar vet ni vad jag köpt??? Japp toblerone fast det fanns ingen vit…är ni på väg Alex och Malin? 

haha, försöker du muta dem med toblerone Lotta.
då gör jag också ett försök. Hörrni Malin och Alex, jag har fem illrar här hemma. ;-)
Audiatur et altera pars
hmm toblerone-illrar.. hmm toblerone finns ju i affären, illrar finns ju inte vart som helst.. Lotta ta med dig Tobleronen till Åsa så ses vi där =D
Dom vill nog ha både och, för snorisar är inte riktigt navladedpm ska ha allt =)
japp allt eller inget =D
Du tog orden ur min mun hehe
jag börjar bli trött, men läggar jag mig i sängen kommer jag bli klarvaken =/
Ja det brukar vara så…jag ska bara skölja ur håret sedan blir det sängen =)
Eftersom jag troligen får VIT toblerone när pappa kommer hem imorgon så tar jag illrarna. ;) Åsa, here I come!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
haha men Alex du får ta me dig lite vit toblerone till Åsa =)
Ja det kan jag göra. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

hm….ska inte snorisar sova så här dax??
klockan är ju bara barnet =) vad gör du själv uppe? =P
Har inte vi kommit fram till att det är tantisar som behöver sova på nätterna..? ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
vi snorisar klarar ju lite mer =)

vad jag gör uppe, håller efter 2 snorisar.
Själva då?
Ska sätta mig och gravera, har fått ett par beställningar.
hålla efter oss? vi klarar oss fin fint själva =P

Ni är så välkomna så :-)
Vore inte detta ett hund forum skulle jag berätta en skojig illergrej :-)
Audiatur et altera pars
Äh, det kan du göra ändå tycker jag! ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tror inte det är så många mer än du och Malin som är intresserade av dessa pälsdjur här inne :-)
Audiatur et altera pars
Men det här är en OT tråd, så det är bara att babbla på! ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport

haha, okej.
I dag lyckades mina töser smita här hemma. Så de kom lös i källaren. Min källare är halvt inredd, men resten är liksom inte illersäkrat. Så vi var på grav illerjakt här hemma.
Så lyckades vi fånga in två av töserna. Men Nikita saknades fortfarande. Och det gör en lite nervös då hon är den dam som är mest självmordsbenägen av dem.
efter mycket letande så hör jag ett ljud från ena rummet. Men ingen iller syns. Till slut hittar jag henne. Då har hon lyckats fastna i en gammal damsugare som stod där nere. Hon har ju faktiskt fastnat i en sådan förr så man kunde ju tycka att hon skulle ha lärt sig. Men icke.
Audiatur et altera pars

sådan matte - sådan iller! ^^
hoppas det gick bra.
Hahaha äh, inte alltid lätt att komma ihåg allt vet du. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Nej visserligen inte. Men allvarligt. Om jag fastnade med skallen i ett rör och folk fick kämpa järnet för att få lös mig så nog sjutton skulle jag komma ihåg det.
De andra illrarna kommer ju ihåg om de klantat sig rejält. men Nikita hon bara fortsätter med sina våghals grejer. Trodde detta skulle försvinna på ålderns höst. Men icke.
Audiatur et altera pars
hahaha hon utmanar ödet =D
Hon är väl helt enkelt envis, vill inte ge sig och låta dammsugaren vinna förstår du väl. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Finns väl inte en iller som ger sig…kommer du ihåg när Nikita försökte hoppa upp på bänken här? Vilken dum illervalp…hon slängde sig hamnade på soplycka och liksom rann ner efter luckan, tror aldrig jag har skratta så mycket. Jo för resten när syrran var hemma, hon var livrädd för Nikita och jag skulle ut med Skorpan…jag svor på att Nikita inte skulle komma upp på stolen ;) När jag kom flera meter ifrån huset hör jag ett Iiiiii när jag kommer in sitter Nikita mellan benen på Lena och hon står och lyfter ett ben itaget, Snacka om att jag fått höra det många gånger Illrar ska bo ute för dom är så knäpp säger hon =)

#151: Haha, ja den illern gör allt för att utmana ödet.
#152: Fast nu står det 2-0 till dammsugaren i alla fall. knäppfian. ;-)
Audiatur et altera pars

Mohaha, Lotta, vi pratar ju om samma iller. Hon kan det mesta den damen :-)
Audiatur et altera pars
haha 2-0 till dammasugaren, då kommer hon säkert fortsätta tills hon vunnit över den =D

Låter farligt för henne det. För hon har ju inte direkt blivit smalare med åren :-)
Audiatur et altera pars
haha.. min mamma råkade dammsuga upp en fågel en gång, den satt fast inne i dammsugaren med bara fötterna som stack ut.. =D

MAALIN!!
FYYYY
ne d va ju mamma ju =D

haha, stackars pippifågel. han måste fått men för livet .-)
Överlevde den?
Audiatur et altera pars
ja den överlevde, men den flög ut efter bara nån dag, tror inte den klarade sig ute i skogen alldeles själv =)

jag skulle åsså flyyyy från den familjen….hihihi