Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 3406 ggr
Trin
0

Behöver hjälp med uppfödar/kennelval !

Jag har nu hittat en kennel via chihuahuacirkeln.nu , kennel Lilla Mandys. Har någon av er köpt en valp därifrån eller har någon slags erfarenhet av denna kennel?

Detta kommer bli min första hund jag köper själv , och jag vill ju självklart att allt går rätt till ! Det är så lätt att bli lurad eller gå vilse i denna kennel/uppfödar djungel så all hjälp tas gärna emot !

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

twinkime
0

Absolut är det viktigt att välja rätt uppfödare. Skulle rekomendera att komma pá besök sá att du fár en uppfattning hur dom arbetar där och vad dom har för uppfödnings sätt. Och vad dom ställer för krav pá dig som köpare och vad du fär när du köper hund där ifrán. Det är viktigt att kemin stämmer och att det känns rätt för dig och Uppfödaren.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Trin
0

Det håller jag helt med om. Men kan man komma och besöka en uppfödare även om de kanske planerar en kull i höst? De har ju ingen kull där nu.

Har tänkt fråga om man kan komma och hälsa på , även om det dröjer ett tag innan jag ska köpa min valp.

twinkime
0

#2 Det är olika frán uppfödare till uppfödare. beroende pá hur mánga hundar det har och hur ofta det brukar ha besökande kommande hos sig. Men om du nu är intresserad av en valpkull till hösten tror jag säkert att det skall gá bra för dig att komma pá besök. För dá fár du dig en uppfattning om hur det jobbar och hur deras hundar är.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Trin
0

Ja , det är väll bara att ringa kenneln och frågar. De kanske till och med uppskattar att man kommer och hälsar på så att de får se om man är en passande hundägare ;)

SaraC
0

Klart du kan hälsa på fast de inte har valpar! De flesta tycker bara det är bra om man kommer när de inte har valpar om man kommer mer för att hälsa på och inte ännu har bestämt sig för att köpa valp. Och ja, de flesta uppfödare ser väldigt gärna att man kommer och hälsar på innan man (eventuellt) köper en valp, de vill lära känna dig precis som du vill lära känna dem.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar