Hundar iFokus

Hundar

Etikettklicker-shaping
Läst 5191 ggr
lsoderberg
0

va kan din hund för trick?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

va kan era hundar för trick? :)

anväder ni klicker? är bara nyfiken :)

lsoderberg
0

oj de vart två inlägg:O

LinaK
0

#1 Tog bort ditt andra inlägg Glad

Min havanais kan: Give me five, give me ten, dansa, rulla, vinka, sitta fint, spela död, krypa, slalom mellan benen, hoppa över ben + igenom armar, snurra åt båda hållen (använder kommandot spinn när han ska snurra åt höger håll) Hmm, tror det var allt Glad

Använder mig inte av klicker. Men ska börja med min jack russell tänkte jag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lsoderberg
0

#2 tack :)

okej får jag fråga hur du lärde din hund att spela död? :) skulle också vilja att min kunde de :)

Elega
0

Min tik kan spela "skjuten". Jag håller handen som en pistol och säger PANG och så lägger hon sig på rygg, haha! Det är väldigt populärt när man hälsar på släkten ^^

Hon kan också give me 5, give me 10, rulla runt, snurra, krypa, backa sittandes, backa ståendes, skall, buga, dansa och en massa annat :P

Elega
0

Och jag använder klicker :)

EmmaVarg
0

Min hund Lukas, mellanpudel är 2,5 år och kan:  buga, skämms, sitt,ligg,krypa,dansa,snurra,backa,hoppa över ben och igenom ben/armar, sitta fint, puss,tass,hämta bollen, åka skejtboard, hoppa ca 1 meter över hinder, m.m  haha det var det jag kom på just nu iallafall :)  använder INTE klicker, tycker bara det är onödigt, men det är min personliga åsikt:)

[Hilo]
0

Det enda min tik kan utöver det "vanliga" är sitt vackert..
Hon fuskar liiiite på bilden.. Men ja.

EmmaVarg
0

o min andra hund, pitbullblandis 5 månader, kan sitt,ligg,stanna,skall, säg mamma, hoppa i luften, snurra runt, rulla. :)  använder inte klicker på henne heller.

NettanLindholm
0

min hane kan:

sitt, ligg, smyg, viska, skall, vinka, höger och vänster tass, slicka sig om munnen, slå tassen i bordet, buga, rulla runt, backa, vänd-backa, backa runt mig, gå runt mig, hoppa över benet, gå mellan benen framåt/bakåt/åt sidan, slalom mellan benen, trycka på saker, öppna lådor, give me five, hands-up, snurra åt båda hållen
Håller på att lära att lägga benen i kors.

Min tik kan:
Sitt, ligg, rulla runt, sitta fint, skäms, buga, början till backa, all fot fram/bak/åt sidan, gå mellan benen åt alla håll, slalom mellan benen, tass , vinka, trycka på saker, dansa

tror det var det mesta :)

Carrui
0

Min Labrador kan; sitt, ligg, tass, buga, rulla runt, stegra, stegra sittandes, köa (han går med framtassarna på min rygg), hoppa upp (kan tex ligger ner och när jag säger till tar en ett skutt typ rakt upp), kryp.

:)

tsset
0

Yff…ska se vad vi minns. Är oftast mina hundar som påminner mig om vad de kan när de får bjuda fritt på beteenden ;)

"Väggen" är något labben kan som är lite udda, vilket är att gå till närmsta eller den av mig utvalda vägg och där ställa sig med nosen mot och vara helt stilla. Inte ens flytta blicken! Har utvecklat det till en variant av kurragömma så medan han ställer sig springer jag iväg och gömmer mig och sen får han leta när jag ropar. Använder det också när jag ska lägga sök med dummys och det var väldigt användbart när vi söktränade och figgen skulle ut och gömma sig :)
Utöver det så en hel del av det vanliga (om man kan kalla allt tricks vette tusan…) - sitt fint, stå på bakbenen, slalom mellan benen, gå runt, snurra, spinn, tass, andra tassen, give me five, öppna lådor och dörrar, öppna grinden till oss…

Lillen älskar allt som har med kroppskontroll och klättra eller vara i luften att göra, hoppa upp på ryggen, klättra upp på ryggen, vända och backa, gå mellan benen, slalom mellan benen, backa, stå/hoppa på två ben är vad vi jobbar med nu. En riktig freestylehund med andra ord ;) Nu väntar vi bara på att snön och kylan ska försvinna så matte kan vara ute längre och vi får mer yta att träna på!

Därtill kan de båda lydnadsklass1momenten och bär och apporterar det mesta.

[Agilityvovven]
0

Festis kan; Slalom mellan benen, åttan (gå i en 8 runt benen), sitt fint (med framtassarna uppe), sitt, ligg, backa, hopp, vacker tass (ska utvecklas till spansk skritt…) & dansa.

Zingo kan bara sitt & vacker tass, men han är ju bara 9 veckor Skrattande

Isnona
0

Aflons, 4år, kan: Sitt, ligg, tass, buga, snurra runt, PANG! (spela död), slalom mellan benen, under, över, hoppa, skall, igenom (om han ska igenom t.ex en tunnel), trycka på saker, leta, puss, snurra, snurra åt andra hållet, krafsa, generad, kryp samt hämta snutten (springer och hämtar sin "snuttefilt")

Just nu tränar vi på rulla runt, men han har inte riktigt fattat ännu ;)

Tror det var de mesta. Använder inte klicker :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus

fidojunior
0

Min äldsta kan: tass, skäms, sitt, ligg, stanna, snurra runt, snurra runt på två ben och hoppa på två ben.

Min andra kan: sitt fint (med framtassarna uppåt), ligg, sitt, gapa, tass och snurra runt. Använder inte klicker.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

lsoderberg
0

kanske ska skriva vad min kan också? ;)

haha olle är bara 5 månader och lär sig fruktansvärt fort!

han kan: sitt,ligg,kryp,sitt fint, give me five, snurra, kom hit, puss, dutt på handen, stegra, hoppa upp i luften, buga, skall(vad säger pojkarna då) sen vet jag inte om hyan kan något mer xP men vi tränar på gå och lägg dej och tränar på att han ska slicka sig om munnen :)

twinkime
0

Jag och min BC Alfons tränar med klicker och med hjälp av target.  Tycker det är riktigt bra hjälpmedlel att träna in nya kommando. Och allt gár mycket snabbare att träna in.

Alfons Kan:

• Sitt            

• Sitt fint

• Ligg

• stá

• Stanna

• Bcka: Han backar bakát

• Fram: Han gár framát

• Snurra

• Spin: Snurra fst át andra hállet)

• tass

• andra (andara tassen)

• Skall

• morra

• buga

• öppna/Stäng dörren

• släck/tänd lampa

• apportera saker

• puss

• nos

• klappa hunden: Han tar sin tass och klappar den andra hunden 

• krama hunden: Han tar báda tassarna runt den andra hunden

• pussa hunden: Han pussar hunden vid nosen

• tittupp: Han tittar upp

• Tittut: Han tar báda tassarna pá min arm och sedan duckar sá att han kikar ut under min arm.

• sök: Söker efter en sak/människor.

Det är det som jag orkar skriva nu kan även andra freestylekommando.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html