Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 4866 ggr
[Sandraaa]
0

Stel i ena bakbenet

För det första ska jag bara säga att jag varit i kontakt med veterinär och ska ringa dit imorgon igen, och även att hon fått en röntgentid i slutet av veckan. Men vill gärna höra om någon varit med om liknande och hur det gick för era hundar.

Min tik är 5 år gammal, blandras på rottweiler/schäfer. Förra söndagen så lekte hon med sin boll ute och det kastades en del när hon var på väg tillbaka till oss så tycker jag hon rör sig konstigt, hon sätter liksom inte ner benet ordentligt. Så vi kopplar henne och går med henne och ser då att hon är lite stel i benet. Ringde veterinären på måndagen men han trodde det kunde vara en sträckning och så länge hon inte ser ut att ha ont så var det ingen fara. Men jag är ändå orolig, hon äter bra, hon vill gärna leka och hon är som vanligt men jag märker när hon legat ett bra tag så kan hon vara stel när hon ställer sig upp. Jag oroar mig för det värsta då mamma och min syster var tvungna att ta bort sina hundar förra året pga höfterna.

[Forest]
0

Låter som att hon sträckt sig. Håll henne varm och låt henne vila är mitt tips.

[Sandraaa]
0

Hur länge brukar en sträckning hålla i sig?

[Forest]
0

Förra vintern sträckte sig våran tik hon fick ta det lungt i 2 v. var stel/halt 5 dagar tyckte jag, men vetrinären sa 2 v till oss var det vila för hennes del .

Noa-Nisse
0

min tik har sträckt sig en gång för ca en mån sen, hon haltade i ca 5 dagar, sen gick det över. men hon var ändå pigg på att leka och gå prommenader, men hon fick vila i en vecka. någon dag extra även efter hon inte haltade.

Medarbetare på Hundar.ifokus