Bajspåse...
Länkar till ett inlägg på Djurskydd Ifokus… -> Skulle ni kunna ha detta till era hundar?
Men herregud, hur svårt är det att plocka upp bajset med en påse? Förstår inte varför man ska komma på saker som är jobbigare att använda, när det är så enkelt.
Så mitt svar blir alltså nej, skulle aldrig få för mig att använda något sånt.
HAHAHA! ska man ta avföringsprov skulle jag väl anse den bra till men hahahah bara för slippa plocka upp de få skitarna som en hund bajsar per dag o skaffa detta var ju fjantigt som tusan.
1 tyvärr är det måga som har svårt med plocka upp efter sin hund, o gör dom det dumpas den någon stanns :S Jag kan förstå om man glömmer påse men jag har alltid med mej extra o har erbjudit bajspåsar till folk som "missar" att hunden bajsa.. 
Javisst finns det många som struntar i att plocka upp efter sin hund, och dom ger jag inte mycket för. Riktig lathet.
Visst kan man glömma påse, men det händer ju inte ofta.
Blir så arg när man ser hundskitar mitt på trottoarer.
3 ja fy visst är det vidrigt har man barn o klantig tonåring som jag har så blir det en del skor o skura, många slängs pga inte får bort lukten :C Men tror inte dessa latmännsikorna skulle skaffa den där fula selen med påse om röven till sina hundar heller 
#4 Precis, de kommer inte bry sig om bajset hur man än gör :)
http://www.youtube.com/watch?v=-CB2MVZgt5Y
ungefär lika dumt som detta, men Us folk är ju lite speciella på sitt sätt. Kommer alltid på lösningar som är "bättre" men som faktiskt försvårar det hela. Ska jag använda den där och sätta på hunden den och installera påsen i rumpan på den så hinner jag plocka upp 5 bajs högar om inte mer. Varför göra det svårare än vad det är?

Men vad är detta? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Man kan väl inte bli latare än detta?
Jag förstår inte varför Amerika och England vill göra det enkelt att ha hund. Visst förstår jag att det är tråkigt att plocka bajs, det tycker jag med men snart ska vi väl sluta torka oss själva i stjärten - det har vi en maskin som gör eller springa runt med en ICA kasse fast spänd runt oss så vi slipper gå på toaletten över huvud taget. Vart är världen påväg? 
Bajsplockande
Jag är en sån glömsk matte som glömmer påsen då och då och värst är när man har med sig ett gäng påsar och de tar slut!
Sen kommer en tant med hund och säger Plocka eller bli polisanmäld men när man frågar efter en av hennes 50 svarta mini sopsäckar säger hon nej så mycket hjälper det att vara trevlig i mitt område även fast jag oftast springer ut igen och plockar upp det.
Någonting som stör mig något otroligt är dessa människor som ska vara duktiga och plocka upp bajs, men lämnar påsen på marken!
Då var det bättre att låta det ligga enligt mig i alla fall.
Sen dessa människor som vill ha rent kobajs i sina blommor att gryta runt i men att plocka upp hundbajs är äckligt. Någonting annat som stör mig är hästägare när hela gatan är full med stora högar av hästbajs men om hunden sitter i en buske och utför sina behov är man djävulen själv om man inte plockar upp.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Kan bara hålla med er andra, ni har redan skrivit det jag skulle skriva… 
Ska det vara så jobbigt att ta fram en påse ur fickan, böja sig ner och ta upp bajset och slänga det i närmsta soptunna?
Kan det vara så att vissa tror att andra runt omkring tycker det är äckligt att de plockar upp skit?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
9 hahah ja du är det så bör man inte skaffa något djur eller barn heller 
#10 hihiihi, nej
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Jag tycker nog att det är äckligare att torka mig själv än att plocka upp hundbajset med en påse. 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Hahaha! *asg* "No poops. No oops!"
Tänk vilka påhittiga människor det finns! 
Det kanske borde bli lag på sånna där i område där folk aldrig plockar upp. 
13, hahah ja, såg du hur smidigt man tog på bajselen med
allt var så smidigt o så behövde man itne änds röra påsen. Utan bara dra i snöret så wips var det klart undra om de skaffar en bajskårg oxå så kan man ju dra den som en shopingvang eftersig
HAHAHA! Jag tror jag dör!
Nää, det där tänker jag inte ens fundera på.
Ser himla löjligt ut för det första, och är man sååå lat eller så äcklad.
Ja, då låter man bli att skaffa hund.. Simple as that..
Jag glömmer Väääldigt sällan.
Under tiden jag haft min tik har jag kanske glömt två gånger.
Jag har alltid mellan 3-5 påsar med mig ut..
Har sett liknande tas upp för några år sedan - och nej, jag skulle aldrig gå ut med en hund som har något sådant på sig. Inte för att hunden skulle skämmas, men JAG skulle det.