Har era hundar börjat fälla?
Har tyckt att Eros fällt ovanligt mycket de senaste dagarna och idag när jag borstade honom fick jag med ungefär ett halvt får
Då slog det mig att det måste vara dax för vinterpälsen att försvinna.
(En bild på "fårstackarn". Här hade jag bara borstat halva Eros..)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Skorpan tappade all sin vinterpäls i november, hon såg nästan ut som en nakenhund =) Seda fick hon ny vinterpäls i december så hon har inte börjat, men ja bäver när hon börjar =)
Mexx fäller för fullt. Blir dammsugning varje dag ett tag nu..:P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Lusse fäller också för fullt nu.. =/
Alfons korta, vassa härliga hundhår finns överallt. Det fastnar i allt.
Jag funderar på att göra Pudel utav honom. Raka överallt men spara lite på svans o tassar.

Mina är färdiga sen några veckor tillbaka. Så skönt!!!
Men Kerstin inte förnedra stackarn så…jag gillar inte pudlar, vart biten av en sån liten rackare när jag var yngre. Och rasen tilltalar mig inte =)
Snodden fällde före vintern så han kommer inte att fälla nu i sommar, så det är tur att han gillar att bada
Det värsta med Skorpan är att hon gör det igen till sommarn. Och då har jag både henne och birman som fäller stora pälsbollar som fastnar överallt 
Nej ! Mina hundar fäller aldrig, inte ett endaste hårstrå. Det är nog det bästa med den här rasen ( Wheatenterrier ) Förutom att dom är världens underbaraste hundar förstås !
#9 Neej, vad synd jag tycker om dig som inte får uppleva den underbara pälsfällningen… Du kan få lite gratis Mexx-hår om du vill. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Ja eller så kan jag skicka över mina djur…så ska du se va fina mattor du får. Jag lovar du vill aldrig bli av med dom =)
Hår överallt! I sockerskålen. I sängen. I badkaret. I skorna.
Vad vore livet utan hund? Hårlöst??
Japp och kallt för dom. Skorpan ska alltid ligga under täcket med mig för då fryser hon så hemskt 
Jag vet nog hur det är med hundhår överallt , efter alla år med Schäfer , Golden och Cavalierer ! Har slitit ut många dammsugare jag . Avundas er inte alls längre då jag tycker att jag har fått uppleva tillräckligt av den varan !
Ja schäfer hår som är så mysigt, vete 17 hur många sånna man plockat ur fötterna =)

Börjat?
Han slutar ju aldrig!
Zalo fäller lika mycket året runt…. 
Det gjorde killens Schäfer också, fy vad jobbigt det var. Tänk när vi skulle rusta och ta bort golvlisterna….det såg ut som vi hade smackat in en extra schäfer där *URK*
Lusse fäller året runt men på våren är det alltid värst.. =/
Ja men det gör inget för han är så fin =)
haha jo men inte hans underull som ligger i hela lägenheten, snabeldraken hinner ju knappt vila sig innan d e dags att köra igång.. =)
Ja men tala om för snabeldraken att den är gjord för att åka runt och ta reda på pälsen…den har ju inget annat för sig 
Mina hundar har ingen speciell "fällningsperiod" utan släpper lite hår då och då. Å andra sidan är det ju en trimras, så jag har lite att göra ändå. 

Här fäller vår Schäfer för fullt, men vi har också ett antal perserkatter som hjälper till, jag kan säga en dammsugare håller ingen längre tid hos oss
Den hög med hår du kammat Eros är lite för mig
Då jag kammar fr vår långhåriga Schäfer får jag ihop en katt till. Och Perserkatterna gör en kopia av sig själva.

Här är det Nima som fäller, jag dammsuger golvet 2 gånger dagligen annars skulle det inte gå att vara inne det ligger stora högar av päls, jag borsta o borstar.
När jag märker att Skorpan börjar fälla ordenligt brukar jag slänga in henne i duschen…när hon sedan har torkat så kammar jag ur henne ordentligt. Då går fällning bort fortare =)
synd att vi har så liten dusch att Lusse bara får plats me rumpan =/
Men Malin vad har ni för pygmee dusch, får du plats i den? =)
haha ja jag får plats i den me nöd o näppe, den e jätte liten =/
Bläää vad jobbigt…annars brukar det vara lättare att ställa dom i duschen en i badkaret =)
jo men inte i denna, men mamma har en jätte stor dush hemma hos henne så vi brukar åka dit.. =) fast är det bara tassarna så funkar ju våran bra =)
Haha va kul att läsa om alla andras hårproblem, nu känns det inte lika hopplöst för mig längre. Har nog de rätt bra med Eros ändå, han fäller ju ulltussar man kan plocka upp ;) Och dessutom fäller han "bara" 2 ggr per år..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja det är lättare med ulltussarna, både Skorpan och Doris har ju sån här mjuk påls som blir ulltussar. Då är det värre med schäfer hår som är så vasst sp det fastnar i fötterna *urk* Och jag skulle inte sagt att mina inte börjat en…jag tror dom hörde vad jag sa, så nu är soffan vit och mattorna full i bollar *blä*

Mitt förvuxna vattenråtta fäller som en liten gris nu… Det har börjat komma lite varmgrader så då är det tydligen sommar… Dammsuger ca 2gg/dag och varannan dag så dammsuger jag även alla ungarnas leksaker…. Borstmunstycket är kanon till det…