hur hårt biter en hund
Hej.
Vet ni hur hårt en schäfer biter i kilo? och övriga hundraser.
För jag har blivit biten i ansiktet av en schäfer och jag har sökt lite för att hitta men alla säger olika. Min mammas kille säger 750kilo och jag har hittat olika ställ på nätet och visa säger 150 eller 300 och 500-600 kilo som jag hittat.
http://www.youtube.com/watch?v=ADDxe24ud90
har inte sett hela.
http://www.youtube.com/watch?v=NwB2Lzkacps&feature=fvw
här mäter de bitkraften hos bl.a. Schäfer :)
Medarbetare på Hundar.ifokus
förlåt, den andra länken var fel!
den här är den korrekta
Det du bör tänka på är att även en hund kan "måtta" med munnen, dvs dom tar inte lika hårt i alla lägen och beroende på situation.
Det är inte säkert att hunden som bet dig tog i allt han hade.
≧◔◡◔≦
precis, det är ju som #3 säger! min hund låtsasbiter mig iband, och det känns inte mer än att man känner av tänderna= inget tryck alls.
och de kan ju säkerligen bita väldigt hårt, men tanke på alla ben och sånt och sånt de gnager/biter på
okej. jag såg inte riktigt vad hon gjorde, hon bet mig ganska hårt i kinden och hon fick inte riktigt tag med tänderna, för jag har stora sår i kinden och jag är jätte svullen. hon bet nästan igenom min kind.
#5 Vems hund var det som gjorde så? Din egen? Varför?
#0 allt mellan 0kg i form av nabbning upp till ca 7-800kg har jag för mig att bett styrkan ligger hos en schäfer, beroende förvisso på tränad, ålder och motivation..
Men är tvungen att undra samma sak som Hera?? vad hade du gjort för att förtjäna det???

Om en hund av medel till stor storlek biter för att verkligen bita, och biter i ansiktet, så krossas benen i ansiktet rejält.
Om hunden bara vill markera, dvs bara hugga i luften gör de ofta det framför ansiktet. Vill de vara extremt övertydliuga naggar de till, så biter de lösare, och vi överlever med smärre skador.
Att de ofta siktar mot ansiktet är inte för att de vill döda och missar strupen, utanför att om man verklien vill påvisa att man är arg/rädd ed, så får man mest effekt om man siktar mot ansiktet.
Hundar som gör så är antingen rejält trängda, dvs rädda, eller försvarar en resurs, eller så har de behandlats fel (eller har något fel) och har lärt sig under längre tid att detta beteende leder till något bra för dem (de får vara ifred tex).
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Usch, ja träng aldrig en hund!
Gjorde detta som litet barn mot en redan aggressiv hund när han åt av misstag och jag fick ett rejält bett i ansiktet och han var en Schäfer/Karelskbjörnhund blandis aj så ont detta gjorde!
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Hon lekte med deras andra hund( flatcoted retriver blandning troligen labbe med ), när schäfern utan anledning hoppade på henne. schäfer är 5-6år