Skvallerträning?
Har försökt hitta det jag söker men hittar det inte .
Jag är väldigt sugen på skvallerträning främst på hundar och människor. Och det jag undrar är ju när dom väl kan det hur blir det på tex träningar och tävlingar? då vill man ju inte direkt att dom ska skvallra ? Hur gör era hundar?
putt

Finns mer om ämnet i en tråd på blandras i fokus.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#2 kan du skicka länken för allt jag hittar är bara hur man tränar in det osv

Jag har aldrig haft några problem med att hundarna ska börja skvallra under arbete. Däremot ser jag ju inget fel i om hunden söker kontakt med föraren när man befinner sig "utanför ringen" så att säga.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

Jag vet intedetta om detta hjälper - Var rätt länge sedan jag skrev det.
---
Maria - www.markazits.com
#4 okej =) vad bra då kankse jag ska satsa på skvaller träning då =)
#5 Tack även om det inte fanns svar på min fråga så är det endå bra att veta hur man ska gå till väga =)

Nej hunden kommer inte börja skvallra på tex tävlingar osv.
Hundar lär sig snabbt att generalisera. Mina hundar som skvallertränats har bara skvallrat precis där jag vill att de ska göra det. När vi går i stan eller i radhusområdet, så rör det sig så pass mycket folk att de inte skvallrar. Utan det handlar om i skogen, på öppna ytor tex ängar. Eller om vi går på någon parkväg och inte möter folk så ofta, då skvallrar det.
Skulle vi vara ute och gå ett personspår så skvallrar de inte om vi skulle möta en svampplockare. Då är de under annat jobb och ska sköta spårandet.
Så var inte orolig att hunden kommer skvallra och kräva belöning när Ni går i stan eller i centrum. De lär sig skvallra på rätt ställen, de är oftast väldigt duktiga på att generalisera.
#7 tack så mkt =) jag var som orolig för det . Tänker ju satsa på agility och då vill man ju inte direkt att hunden börjar skvallra på allt som rör sig då vill man ju att hunden ska konsentrera sig på det den ska göra . Men då ska jag sätta igång och studera och börja skvallra in henne :D
#8 Har tänkt samma sak som dig, men nu fick vi ju svar på det! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Här fanns en bra hemsida/artikel :) --> http://profiler.aktivhund.se/Laine/Skvallertr%C3%A4ning-b3113.aspx
//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/