Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3947 ggr
Michaela-N
0

Lyfter på samma ben

Något som inte slagit mig förrän idag, är att Hugo faktiskt bara lyfter på vänster bakben när han ska kissa. Om han står vänd åt fel håll så vänder han på sig! Gör någon av era hundar så?

Chippers
0

Ja! Min hund gör så också…  ;P

DinJejja
0

Min hund lyfter på bägge :P Beroende på vilken sida av vägen vi går på :) ibland sätter han sig som en tik :P

Lyan
0

Mattis lyfter bara på vänster men i hans fall är det pga att vänsterbenet varit dåligt så länge att han tror att det ska göra ont trots att skadan är åtgärdad. Ibland sitter han som en tik också när han är jättekissig eller trött.

Ping hittar på allt möjligt men när jag tänker efter lyfter hon nog också på vänster ben. Men hon varvar mellan kissa på huk, kissa gående och kissa med lyft ben (knasig jycka :-/)

kerstinjo
0

Nix, Amos lyfter båda benen, fast inte på en gång. Glad Är han kopplad så gäller det att lyfta vänster ben, men är han lös så är det inte så noga.

Tja, han kan t.o.m. kissa som en tjej ibland. Fjompen!

Kerstin 

Agilis
0

Jag måste kolla om min tik växlar ben, jag har inte tänkt på det! Hon lyfter i alla fall benet oftare än hon hukar. Nu när det är snövallar överallt får hon stå på frambenen och kissa för att nå upp stackarn ;)

[Forest]
0

Hundar har ofta en favoritben de lyfter på. Har ni testat o lära in höger o väster varv, även då kan man se skillnad ena varvet går som en dans medans andra tar lite tid o gå. Häger o vänster bent :) Många djur som är det

Michaela-N
0

En chihuahuatik jag känner lyfter på båda bakbenen när hon ska kissa och det regnar Cool

[Forest]
0

7 hahah jag känner en liten mopsblaning som lyfter oxå så fast även om gräset är lite hägre hon är liten som en mindre york :) så det är ofta jag ser henne stå på frambenen ser rätt roligt ut :)

Gluskap
0

Sambons mormors pudelmix lyfter på båda bakbenen, samtidigt Glad

[Hilo]
0

Inte tänkt på faktiskt, men jag tror min hane lyfter på båda benen.
En gammal bekants amstafftik ställer sig på frambenen när hon ska pinka emot ett träd, annars sitter hon Tungan ute

Min tik kan ibland lyfta på benet.. Då vänster ben..

[rightPAW]
0

Diezel kissar lite som han behagar. Ibland vänster ben, ibland höger, ibland sitter han som en tik eller helt enkelt stannar och bara står och kissar. Har hänt nån gång att han börjat gå igen fast han inte är klar så han får kiss över ben,tassar och bröst.. mysigt
Fast iofs kissar han alltid ner sina framben, askalas på kvällsprommisen när han hoppar upp i sängen när man kommer in.Flört

Namiko
0

Teffex lyfter nog oftast på vänster ben, men det händer att han lyfter höger ibland också. Vilken sida av vägen vi går på påverkar inte för han kan vända sig både 5 och 7 gånger innan han lyfter på något ben :P

Taro är lite knasigare. Han lyfter nog också oftast på vänster ben även om det högra också funkar. Men är han lat så vrider han bara lite på kroppen och behåller alla tassar på marken. Händer också att han försöker stå på frambenen när han bajsar i backar eller om det är kallt om tassarna.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Pylva
0

När min lilla Pudel, tihi, bajsar ^^ Så lyfter han på BÄGGE bakebenen x) Det händer ibland att han ramlar framlänges när han gör så ^^

kerstinjo
0

#13 Hundar är knäppa djur!

Amos ska helst köra in rumpan i en häck eller en stor snöhög.

Han tror väl att det inte syns vad han gör då.Glad

Kerstin