Hundfoder till pudel?
Hej!
jag tänkte fråga om foder som ni kan rekommendera?
Jag har en mellanpudel på 2 år snart och hon har ätit royal canin poodle i 1½år typ men hon verkar att ha tröttnat på det.
Jag har funderat på standart, brit care(som jag aldrig hört talas om) eukanuba och orjien…
så ni kan ge mej lite tips och sånt på hundmat.
Obs.. jag har inte en stor frys så färskfoder och barf går icke!
nordick har väldigt små korvar tror de är på 200 eller 250g per st och man kan köpa få åt gången. Men antar det är kört ändå i frysen.
Orjien åt min valp innan hos uppfödaren plus lite annat färskt kött/fågel. Min andra kräsna hund åt inte det men så åt hon inte nån av de andra du nämner. Men hundar är så olika :) din kanske gillar nån av dom.
Har du testat att blöta fodret lite snabbt bara för att göra det läskande ofta får fodret mer smak om man tar varmt vatten på det, då menar jag bara lite vatten, annars prova det.
även kan man ha på matolja lästa jag vilken olja det var vet jag inte? men kanske du får tips om, detta är inget jag prova.
Man kan oxå ta o koka upp 1 liter vatten och ta en köttbuljong och sen ta lite över maten, för göra det mer smakrikt. Inget jag heller provat pga fick plats i frysen till färskis :)
Jag har royal canin till den lille. Den store har börjat med eukanuba, vilket funkar skitbra på honom. Hans päls får mer lyster, han fäller knapp något (och han brukar fälla mycket) och det positiva är att han bajsar bara en gång om dagen.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Hon äter inte blött foder eller med någon olja på alls! hon är väldigt kräsen…
3 hah låter som mina :) Jo ett tips har jag som funka med våran pudel ett tag iaf (la ner pga redan gav vuxna färskis) men har du provat o ha med dig maten i fickan och låta henne jobba för maten? Det funka för våran :) då åt hon nästan hela frukosten på morgon promenaden och sen åt hon bra även på långpromenaden vi tar på eftermiddagen :)
Jag ger våran dvärgpudel eukanuba wild nature. Den äter super bra av just den sorten. Om man har en vit pudel bör man ej ta fisksorten, den kan ge gul päls. Ta ej fågel heller, utan den andra :) Det finns nämligen 3 smaker inom eukanuba wild nature. Den som jag har vet jag inget namn på.. Mer än att de är en Jackrussel på framsidan ;) Kan säga att våran storpudel dräglar så fort han får se detta foder.
Våran stora pudel går på Eukanuba, nått foder för känslig mage. Upplever rinniga ögon på båda hundarna av de, då din lilla har börjat med att springa och små sno kulor från den stora hunden.
Nu när våran storpudels mage är BRA igen så ska han nu få övergå på samma foder som den lillla har. :)

Hon äter inte fodret alls även om jag försöker använda det som godis.. Som sagt.. Hon äter det om hon måste men hennes sätt att bete sig är att hon är trött på det men det är bestämt nu att hon ska få ett annat foder nu..
då kanske 5 gav bra tips iaf på foder för kräsen pudel :)
#7, joo :) Men som sagt, det är olika för alla individer. För den lilla äter de fodret, men när det är löp tikar omkring oss så har han matvägran, men den stora äter ändå som vanligt.