Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 2387 ggr
[countess]
0

Agility , träning?

Hur ofta kan man träna slalomet? Jag burkar träna ett par gånger i veckan och runt kankse 5-10 minuter! Jag är rädd att det blir för mkt eller sliter för mkt ! Hon har taggad varje gång och tycker det är super kul

Hur ofta tränar ni ? och för er som inte har tillgång hur ofta skulle ni vilja träna?

Banankaka320
0

Vad är det för hund du har? Ålder? Hur är hon efter träningen? Det är bra att man tränar lite och ofta för då minns hunden bättre att det är roligt

[countess]
0

Oj glömde skriva det,

Hon är en sheltie och är 1 , vi har inte hållt på så länge typ 5-7 veckor . hon är inte på något sett berörd efter träning varken trött eller för pigg visst kan hon va uppe i varv en stund men lugnar sig rätt snabbt när hon inser att leken är slut och när vi tränar nästa gång är hon jätte taggad igen :)

Banankaka320
0

Om hon inte har ont eller så är det bara att köra på som du gör tycker jag :)

[countess]
0

ja herrgud skulle hon ha ont så skulle jag inte träna

Smultronbarn
0

Jag tror du kan träna lite då och då. Precis som du gör :) Då T var liten tränade vi slalom varje kväll. Då släpte jag henne på tomten och körde ca 2 repetitioner.

Mest för att hon skulle få suget på att det är roligt och för att vi skulle sluta då hon tyckte det var som roligast.

Just nu tränar vi inte så mkt, men så fort vi kommer till skolan ska vi träna varje dag. Mest för att Blå inte kan slalomet och då behöver vi repetera. Sen är det bra att göra något litet varje dag. Jag vill vara aktiv och jag vill att mina hundar ska vara det med. Vi kör i ca 15 min på kvällspromenaden. Då går vi förbi innerhallen och kör en stund. (tänk på att jag har två hundar och jag pausar för att få den andra avundsjuk och VILJA jobba med mig, sen hjälper jag andra som är med och tränar eller bara tar en paus själv).