Vill ej kissa ute
Fick hem lilla Hades igår. Den enda gången han kissat ute var i morse, då han inte kissat på 6 timmar.
Jag e ute efter han sovit, ätit och lekt. Ca 1 gång i timmen. Om han inte sover länge. Men det kvittar hur länge jag är ute, han väntar ändå till vi kommer in. Sen om jag avbryter hans kisseri och tar ut honom, håller han sig till vi är inne igen.
What to do, what to do? :)
Finns inget annat svar där Hera än att du kan gå till samma ställe hela tiden där han kissat allra första gången, och att du helt enkelt få gå ute oavsett hur lång tid det tar innan han gör det och då ge jätte mycket beröm förstås.
Och nu kommer jag tillbaka till vad jag menade med tidningar inomhus, en valp vill inte kissa inom hus egentligen, men eftersom den får lov till det på tidningen så väntar den tills den kommer in igen förstås, den tror ju att det är rätt, det blir dubbla budskap, så jag säger bort med tidningarna och fram med vasken fortast mäjligt ,-).
Lycka till….
Han använder inte tidningen. Och jag ska inte gå ute så länge eftersom han är för liten för att gå långt. Jag har redan gått för långt o han håller sig ändå.
Ska kanske inte ha så brottom. Han bodde på landet. Nu bor han i stan med en massa konstiga ljud och fordon. Inget gräs heller. Hemma var han van vid tidning.
Så jag får väl bara ha tålamod.
men gå inte en runda utan håll dig till en liten plats bara.. kanske bara en liten gräsplätt där du kan ha honom..
Precis min mening också Malin.
skynda långsamt med honom Hera han har ju bara varit hemma i ett dygn ännu, det går säkert bra ska du se, bra att du inte ger honom dubbla budskap med tidning inne ;-).
Ta det lugnt bara. Allt är så nytt för den lille krabaten. Håll dig på en liten gräsplätt o låt honom nosa runt i egen takt.

är du ute med han tillräckligt länge så ska allt nog gå bra. dom kan inte hålla sig i evigheter.

Jag håller med. Ta honom till en gräsfläck. Sätt dig och läs om så är för att fördriva tiden. Till slut kissar han och då ger du berömm. Så lär han sig snabbt att gud vad skojigt det är att kissa ute. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Här finns för det första inga gräsplättar, och jag håller mig på vår trottoar. Sätter jag mig ner, försöker han bara krypa upp i knäet och piper. Har lyckats få honom att kissa ute 3 ggr sammanlagt idag, men han tömmer bara halva och sparar resten till vi kommer in. Jag e ute ca 40 min var timme, eller 30 min.
Han verkar rädd för folk med som går förbi.
prata lugnt med honom hela tiden när det kommer folk.. , valpar har ju inte rikgigt fått igång kisseriet eller så, dom kan ju inte riktigt styra d som dom vill.. men finns d inget gräs nånstans då? en liten gräsplätt räcker ju, har för mig att oftast tycker dom bättre om när det finns gräs en när det är asfalt?
Etfersom han är så liten får han inte gå långt, och det finns inget gräs nära :( På söndag tänkte vi ta hem honom till mamma o deras trädgård. Då får han även träffa vår andra hund.
okej d va ju dumt att d inte fanns gräs, har iaf för mig att hundar oftast väljer gräs framför asfalt? nån som vet mer? aja d finns ju inget gräs så d e ju inte så mycke att göra åt ändå..
Klart de föredrar gräs. Men som sagt kan ja inte göra mkt åt det just nu :/
Ja visst är det så, vet du hur uppfödaren hade på sin tomt? Det kan vara så enkelt att han bara varit på gräs och tycker att asfalt är lite otäck i början =)
Tror faktiskt bara de sprungrit på grus ett fåtal gånger eftersom hennes trädgård inte var inhängnad.¨
Nu har han kissat ett par gånger. Men många av dem sparar han hälften av :/ Bajsat ute har han inte gjort, tyvärr då det stinker kraaaaaftigt ;)
Ja det är som att ha ett barn och dom luktar som dom också, mrn du ska se det kommer ordna sig…det vet jag att det gör. Ha bara tålamod han har ju trots allt bara varit hemma nån dag ;)
Ja nu har jag ahft honom ca ett dygn. Jag får no lugna mig lite :)
Japp…han är ju fortfarande inte van med er, lägenheten eller uteplatsen, Du ska se att när han har varit hos er ett tag så blir det helt annorlund =)
Det tror jag också :)
Men jag har märkt att han e rädd för människor som går förbi och hundar med. Hoppas det försvinner.
Han vill upp i famnen där ute hela tiden och trycker sig mot en om m an stannar. Men han har kissat fler ggr ute nu :)

Det kommer, bara fortsätt som du gör nu. Just nu är hela världen otäck. Han har ju nyss flyttat från sin trygghet till nytt hem, nya människor. Så självklart blir det lite skrämmande.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Idag är han väldigt mycket kaxigare hemma :P Busar runder och biter hehe. Kissar ute nu utan problem, men han vägrar bajsa. Sen innan han bajsar inne får han anfall och snubblar runder :P
Ta honom på en gång och kuta, han gör som min katt…hon ser ut som en raket före :)
Ja, det ska jag göra nästa gång :)