Jo…..
Underbar artikel och allt för sann
Bra artikel. Men jag tycker det börjar likna häxjakt här inne på en viss C.M…
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ännu en som fatta det hela rätt skrivet/sagt.
3 är det så konstigt att folk reagerar?
#3 Var faktiskt inte ens det jag tänkte på. Utan mer beskrivningen på hur Många instruktörer arbetar.. Kan ju vara intressant att veta att mycket faktiskt inte är så lätt som det visas oftast..
Läste inte allt, men det kan ju vara bra med dessa "onda" tricks för att visa ägaren snabbt att hunden inte är omöjlig och att det finns hopp
det stod ju lite om CM i artikeln. Har tänkt på en sak hur kan han kalla sig "The dog whisperer" när han använder sig av tex halsbandet hårt precis under öronen så att det ska göra ont, dominans osv.
Håller m artikeln faktiskt :)
Hela artikeln handlade ju om hur "vissa" instruktörer (öhh ja vem kan de mena?) arbetar. Jag tyckte som sagt att artikeln var bra men börjar bli less på alla olika trådar som handlar om hur dålig Cesar är osv. Vi klagar på att en medlem här inne upprepar sig, men många andra här inne gör ju också det genom att hela tiden ta fram olika "bevis" på att CM är en dålig hundmänniska och instruktör.
Well, det är så jag ser på saken i alla fall. En högst personlig åsikt.
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
personligen är jag bara emot den "hårda metoden" i träning av hundar oavsett vem tränaren är känd eller inte, Ceasar kom m i min kommentar bara för att han nämndes i artikeln :)
Bra artikel!
#8 Ja, vissa.. Jag har träffat flera instruktörer som gör precis på detta vis, och sedan inte alls är intresserade av att följa upp och hjälpa till när det inte funkar längre m.m.
Sen har inte jag hakat upp mig på C.M. även om han nämns..
Utan var bara ute efter själva metoderna, som många faktiskt använder sig av, och sedan viftar bort resten..
Jag har läst den flera gånger, även när jag var ny, oinvigd och "lättpåverkad", men numera tycker jag att den bara är full av bullshit.
#12 Trevligt med andra åsikter
Vill du förklara närmare?