Valeriana
Någon som har erfarenhet av Valeriana?
Goda eller dåliga erfarenheter.
Jag har testat till min raketrädda hund. Jag vet inte om det blev bättre, det är så svårt att veta men det blev i alla fall inte värre. Har inte märkt av att det skulle gett några biverkningar.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vet en kompis som använde det, men hon märkte heller ingen skilnad på sin hund.
Jag har själv testat det på mig, och jag blev inte heller trött.

Har själv provat då jag hade svårt att somna på kvällarna, men det fick ingen verkan trots hög dos.
Har hört både olika vad gäller hund. En del har blivit bra andra ingen skillnad. Sen hur många hundar som "verkligen" blev lugna av just Valeriana eller av att hundägarna slappnade av mer i tron att hunden fått "lugnande" är ju en annan sak. Det är det ingen som vet.
Valeriana tas inte för att du ska bli trött, det tas för att du ska kunna slappna av och somna. Du ska också ta valeriana när man ligger i sängen redan i ett mörkt rum och redo för att somna. Alltså inte sömnmedel.
#4 Det är mot oro och sömnproblem.
Säger de ja, men voltaren är bra mot huvudvärk men du kan likt förbenat drabbas av en stroke eller hjärtsnörp om man inte tål diklofenak eller har hjärtproblem, även dem man inte vet om, eller vid hård träning får man inte käka voltaren en vecka innan träning, men det framkommer inte.
Valeriana tas inte som sömnmedel för att man ska somna, det är en liten mängd lugnande i det men inte tillräckligt för att man ska somna. Har man sömnproblem gå på en utredning och få medicin som stilnoct eller propavan. Tror inte alls på valeriana och funkar det inte för människa med sömnproblem lär det inte fungera för en hund.
#6 När man läser på om Valeriana så står det att de efter en längre tids användning fungerar bättre att somna på.
Stilnoct är ju inget man bör använda, och här snackar vi ju hund!!!??
Nej precis, varför stoppa i en hund sömnmedel eller piller av sådant slag överhuvudtaget. Stoppa i hunden valeriana är lika illa som att stoppa i hunden stilnoct.
#8 Långt ifrån. Ser inte överhuvud taget hur du kan jämföra dessa två helt olika saker.
Men strunt samma. TS ville veta om erfarenheterna av Valeriana.

Har MKT bra att säg om valeriana på min hund, även en kompis hund. På min hund gällde det att behandla en chock p.g.a attackerad av hund samtidigt som jag jobbade med problemet. Min kompis hund är en stressad individ (p.g.a. dålig avel) men har blivit mkt bättre att leva med sedan hon började med valeriana.
Använder du det rätt och doserar rätt så ger det effekt =)