Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 2025 ggr
[Mharya]
0

2 frågor / Ny hund ;)

Nu är jag lite nojig med min nya hund. Men det kanske är vanligt att man är det?

För det första så är hon jätte stel i pälsen i baken. Alltså superstel, som om det skulle vara fryst. Vet inte om det orsakats utav kiss. Hon har precis löpt, men jag är endå orolig för om det kan vara flytningar eller något annat? Någon som vet?

Sen gäller det våran andra hund och den nya. Den första hunden som är 5 år (den andra 7 år) naffsar den andra hunden i nacken OCH juckar på henne vilket vi inte tillåter. Hon gnäller också och viftar på svansen samtidigt som hon naffsar. Men nafset i nacken, kan det vara en businvit eller har det med dominans eller annat att göra?

Tacksam för svar på dessa frågor. Och ni för ursäkta min massproducering av inlägg nu när jag har ny hund. Är lite nojig av mig. :)

detblir
0

Naffsar och juckar är dominansbeteende jag. Försök att korrigera detta så gott det går, angående pälsen och flytningar o.s.v vet jag ej. Fortgår det uppsök veterinär.

rebz
0

Naffset i nacken kan också vara en businvit. Så brukar min valp (6mån) göra för att få igång vår andra hund till att busa med honom.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Mharya]
0

#1: Tack så mycket. :)

Ska kontakta hennes uppfödare ang. pälsen.