Är din hund rädd för nyårsraketerna?
Är din hund rädd för nyårsraketer?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Varför kommer inte omröstningsgrejen med? ;s
Peppar peppar ta i trä penny har än så länge inte reagerat på smällarna fast vi har varit ute när dom har skjutit ! det är hennes första nyår i år . eller ja hon är 1 och hon är född 17 dec
Har hittills klarat mig från ljudrädda hundar, men den yngsta upplever sitt "första" nyår nu så peppar peppar även här!
Änsålänge är han cooooollugn, vi har varit ute några gånger idag när det smällt rejält och han växlar fint mellan på/av och är helt fokuserad på matte. Fick honom att skvallra på smällarna igårkväll och det klarade han galant så nu känner jag mig gaaanska lugn. Även om det värsta är framför oss.
Nää, hon kan bli överraskad över första smällen.. Men sen bryr hon sig inte.
Min hane fattar ingenting, så han verkar inte rädd han haller..
Tyvärr är Zelda livrädd. Så här hemma blir det att gömma sig i sängen tillsammans med henne när klockan närmar sig tolv.
Hon har gått runt och tittat i fönstrena sedan folk börja smälla lite vid kl 16 redan.
Vi har försökt varit ute med henne två ggr sen dess men hon tvärvänder och ska in igen. Vägrar göra nått alls 
Tycker så synd om henne och då är hon ändå 10 år. Vi har tyvärr bara haft henne lite mer än ett år men vi försöker göra det så lugnt som möjligt för henne denna kväll.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Pixies andra nyår och än så länge ingen reaktion. Vi var ute på kvällsrastning när det brakade av en hel drös raketer, men det märktes då inte på hunden. Skönt! Har haft en rejält ljudberörd hund så jag lider med alla som har rädda hundar :/
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
Nä, hon bryr sig inte om smällarna :)
- Mvh Emma

Min ena, Goldie bryr sig inte alls. Men Pepé är livrädd och vrålar så fort han hör dem.. Det är hans första nyår hos oss så vi får väl se hur han reagerar när klockan slår 12, nu har det varit några smällare och nån enstaka raket som fyrats av redan och det har han inte tyckt om :/ Tycker det är onödigt att folk ska smälla smällare och raketer redan innan så att det försvårar ännu mera men de som inte har hund vet ju inte hur vissa hundar blir.

Velvet är inte rädd, tvärrt om så blir hon toklycklig och busig så fort det skjuts raketer.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Här är en rädd o en bryr sig inte.
Ping verkar hittills inte bry sig ett skvatt :-D Mattis reagerar men inte mer än för vanliga höga ljud, dock kan han lätt gå åt fel håll om han blir skrämd, han är vä'ldigt lättskrämd :-( Så jag undviker dem i den mån det går
Totalt oberörd är min skottfasta Schäferpärla.
Hon ligger o snarkar i soffan medans dom skjuter osm idioter precis utanför huset. Inga problem alls här :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Japp… Charlie är rädd :( Inne funkar det OK även om han skäller när det kommer högljudda smällare. Dock vägrar han gå ut och kissa om det inte akut…. han kissade på sig precis, och då gick mamma och jag ut direkt efter, då följde han med nedanför trappan och fortsatte där, dock stressade han och gnydde när han gjorde det. Men nu kan han nog hålla sig i 2-3 timmar tills det lugnat ner sig.
Har verkar jag ha en som inte bryr sig det minsta :) vi va precis ute och dom sköt för fulla muggar :) dock vägrar hon pissa eftersom det är koppeltvång idag , Hon vägrar nämligen att göra sina behov i koppel eftersom hon jämt går lös :( matte har inte alls tänkt på löp och nyår
Detta var min hunds andra nyår och han brydde sig inte det minsta när dom sköt vid tolvslaget. Sen öppnade jag dörren 00:05 för att hämta en sak och då ställde han sig på trappen och spanade sen gick han in igen.
Vid hans första nyår skällde han lite, då var han 6 mån.
Jätte skönt att han inte är rädd!

Har en livrädd hund som ligger här med mig i sängen just nu.
Kan rapportera om ett mycket lyckat tolvslag! Var ute redan vid halv elva och gick kvällsrundan, och då han inte brydde sig alls gick vi ganska långt. Var tillbaka hemma vid halv tolv och då kunde vi lika gärna fortsätta vara ute. Så nu har jag stått ute i en timme och tittat på alla fyrverkerier medan lillen växlat mellan att sova, leka, titta på raketer och faktiskt också shejpat in ett nytt trick! Halleluja säger jag bara! Han hade inte ens lust att gå in för då kunde han ju inte fortsätta titta på de fina färgerna och följa dem med blicken och få gottgott för alla smällar och fortsätta träna på tricket…
Nog för att han är skottfast, ofta rastas vid en skjutbana och inte reagerat alls på andra ljud tidigare, men dessa smällare och fyrverkerier och skit går ju på helt andra frekvenser(om det nu är så det heter…?) och i en helt annan mängd. Så nu känns det himla bra med fortsatt lugna vovvar i hemmet! 
Dansk/svenska gårdshunden brukar inte bry sig, men jag öppnade en dörr vid midnatt när det sköts som mest. Då blev han nyfiken på vad som lät och gick ut för att titta med världens stoltaste hållning.
Collien däremot blir orolig, men inte livrädd. Han går runt lite och flåsar, så han får ha bomull i öronen och vi har dragit ner persiennerna. Han var inget rädd första året, men nu känns det som det blir lite värre för varje år. Nu är han fyra. 
Hittills har Loke somnat varje tolvslag. 
//Lina

Har inte haft någon skotträdd hund. Så vi var ute hela familjen inkl hund och tittade på raketer.
Absolut inte min Bc Hane lfons blir som galen när raketerna skjuts upp i luften och vill om han fick bestämnma fánga raketerna. Men det säger jag dock till att han ej fár =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Podencon och bodegueron blev lite ängsliga vid tolvslaget när grannarna drog igång stora armadan. MIn tredje hund samt dotterns lille chi-valp brydde sig föga. Jag klev upp ur sängen och körde lite träning med dem för att göra annat medans fyrverkerierna pågick, och det fungerade bra :)
Gott Nytt År allihop!
Min hund blev rädd när hon såg en raket skjutas upp på promenaden. 
Innan brydde hon sig inte om ljudet eller nåt, men efter det blev hon rädd. Hoppas hon inte är "skadad" för livet.
Våran havanais bryr sig inte alls, detta var hans andra nyår. Han låg och sov och busade som vanligt.
Det var första nyåret för våran jack russell, han verkade mest fundersam vad det var som small utanför, han lyssnade lite och sen vart han så trött så han somnade. Men han verkade inte rädd, det kändes riktigt bra
Tycker synd om er med rädda hundar, förstår att det måste vara skitjobbigt. Och synd är det ju speciellt om hundarna som lider av människans löjliga påhitt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Min blandis gillar inte raketerna. Han skäller och vill gärna gömma sig under skrivbordet. Jag trodde Japanska Spetsen skulle ta efter honom (då det var hans första jul och nyår), men han är en riktig tuffing och brydde sig inte så mycket.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Ja, vi hade två hyperventilerande hundar här, ena livrädd och har tydligen smittat av det på den andra :/ Så det blev en kväll med kaos. Hjälper ju inte att dom skjuter utanför fönstret -.-
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
Diezel bryr sig inte ett jota, tittar gärna på alla färger på himlen men ljudet beror honom inte alls, vääääldigt skönt då min kusins förra golden var så rädd att han fick frispel så dem fick lov att ge honom lugnande varje nyår och sista april.
Lider med er som har rädda hundar, spenderade några nyår med min kusin och det skär i hjärtat att se en hund så förstörd.
Vi stod ute på balkongen och Wilma stod med spänd blick och tittade på raketerna och svansen viftade hej vilt. Hon tyckte nog det var mest spännande.
Min vovve låg och sov i soffan, när det började smälla rejält vaknade hon väl till men det var nog mer en irritation över att bli väckt då hon suckade och somnade om.
Ja Ganti är, men inte Kippo. Igår så skakade Ganti och var som ett plåster på en.
Lyckligtvis inte även om hanen blir lite orolig när de smäller alldeles inpå huset, annars sov de sig igenom nyårsafton. :)
Förra nyåret (mitt första nyår med Gibson) brydde han sig inte mer än att han blev nyfiken vad det var för något. I somras var inte jag hemma en natt när det var storm och åskade något fruktansvärt så då hade han tydligen varit rädd, skällt och gnällt (enligt mammas sambo som var hemma och sov, men han vill inte ha Gibson i sovrummet) så när raketerna sköts i år var han lite mer än nyfiken, ville väldigt gärna se vad som smällde och skällde två gånger. Men han var inte rädd som tur var, mer observant än vanligt dock. Jag tror dock inte att det blir något problem i framtiden.
Tycker synd om alla ljudrädda djur och deras ägare, min katt var otroligt rädd för smällar och då bodde vi fortfarande inne i samhället så man hörde betydligt mer fyrverkerier än där vi bor nu, man lider av att se dem så rädda..
Min vovve är skottfast och verkar mest tycka det är kul. Stod ute och kollade på fyrverkerierna och han lyssnade noggrant på de som tjöt samtidigt som han skulle ge dom en liten utskällning. Viftade på svansen och drog i kopplet för att komma närmare raketerna (vilket självklart inte gick x))
Min hund var väldigt rädd och nervös, hon vela inte gå ut och kissa eller någonting på hela dagen, tilllslut gick hon och la sig vid pappa och somnade ett tag runt ett tiden, men hon var mycket lugnare iår än förra året.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Min hund som är 1 år regerade bara när vi va inne han sprang till dörren och skällde varje gång de small, men jag satte mig ner med han och då sprang han inte mer, men han var inte stressad eller nåt. Men när vi var ute på en promenad vid 21.00 small de några gånger men då brydde han sig inte. Så har vi tur slutar han även skälla på raketerna, de har smällt några nu dagarna efter då har han inte ens reagerat.