Omöjlig att klippa!
Nu har jag stånkat mig igenom ännu en klippning av Ping, puhh! Hennes päls är så fruktansvärt tunn att den bara glider genom sax och trimmer, jag får klippa cm för cm, detta trots svindyr och riktigt bra sax. Trimmern som jag hade innan fixade pälsen men den gick sönder och den var så dyr att jag inte har råd med en ny :-( Ansiktet klipper jag med den trimmern jag har nu och det tar typ en kvart för jag måste ta så lite så lite för att den inte ska börja tugga.
Tovar nåt så fruktansvärt gör pälsen också så den måste hållas kort.
Och jag som tyckte det var jobbigt att klippa storpudel. Det en barnlek i jämförelse :-P
Ja du det blir spännande att se reslutatet sedan
Men som sagt det är väldigt kul att trimma det är som avslappning för hjärnan. Men kan hálla med dig om att det är jobbigt att klippa tunn päls. Men det blir som sagt en utmaning och alltid kul med utmaningar
Rolig bild du la ut.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
#1 Du verkar så trevlig twinkime! 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
#3 Hon är pudel/papillon, en liten jycke på 3kg. Jag har haft en moser max, den har funkat bra men den tålde inte virkonbad när marsvinen hade ringorm :-(
Pälsen är totalt hopplös! På magen och baksidan av bakbenen är den så tunn att den blir genomskinlig. Ryggen, frambenen och öronen är helt okej, huvudhåret funkar om jag borstar och dränker med balsam. Till och med pälsen som är nästan obefintlig bak på nakenmagen tovar :-/
Bilden ovan är från i somras, ska ta bild på denna klippningen också :-) Är ledsen bara för jag fick klippa flera centimeter på öronen och huvudet för att få bort det slitna :-( Har sparat sedan februari och har klippt topparna kontinuerligt men ändå har det blivit slitet. Har fått klippa av hennes fina bollar också för det blev bara en enda tova av skorna
4, Titta lite om det inte finns trimmare i närheten ibland kan man få komma till uppfödare av Pudel o trimma. Jag vet att min uppfödare även tar andra hundar/raser med. Min maskin köpte jag från min uppfödare den var ny. Men det brukar även finnas på blocket,eniro mm Moster är inte så bra maskin har jag hört iaf.
Tycker Moser är toppen! Däremot tycker jag inte om Oster :P Allt är nog en smaksak. Men på de tunna ställena, har du testat att köra sakta? Då menar jag väldigt sakta. Brukar funka bättre då.
Våran trimmer är typ paj och tuggar den också. Mest på ena för han har så pass fin och mjuk päls. Men det hjälper att trimma med enbart ena kanten.
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives
#6 Den trimmern jag har nu klarar bara några få strån åt gången för pälsen är så tunn men det är en billig variant, mosern funkade helt ok så länge jag tog det lugnt
6 Ja det är någ smaksak jag skaffa den som min uppfödare andvänder, hon hade den jag fick i julklapp som reservmaskin men den var helt oanvänd :) Hon har en lika dan som jag klippt lite med för prova-på den har hon haft i över 8 år :) då klipper hon som sakt var sina 4 + andra. Sen har hon nån värsting maskin som var mindre o tyst.
7 kanske var skären lite dåliga?
Hahaha klart man hittade dig på denna fråga Felicia:P
Jag använder en vanlig sax som man kan köpa hos frissan för människor när ja klipper tunn päls. Jag tycker den funkar bäst:)