Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1695 ggr
Malin-A
0

O.T Själv?

sitter jag här inne själv nu?

vart e mina favorit tantisar då??? halllåååå…

AAAlleeexxx???? saknar dig ju…

känner mig alldeles ensam o övergiven.. Gråter

men godmorgon till alla som vaknar o ser detta…

Alex
0

Jag är här. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

men då hade ju jag gått o lagt mig.. vad gör ni idagh då?

kerstinjoh
0

Tantisar måste sova när de har suttit här till ½ 3 på natten.Glad

Malin-A
0

men då är du uppvilad idag då? =D

kerstinjoh
0

Ja, vaknade för en halvtimme sedan!

Lotta
0

Godmorgon alla glada =) Jag somnade på soffan vid 2 tror jag, och vaknade vid 11 och tittade ut och tänkte att jag struntar i att gå upp…hela min värd rasade ..det var vitt ute igen. Gråter Jag hade ju precis fått vårkänslor ju *blä*

kerstinjoh
0

Komsi Lotta här är det lite vårlikt!

Malin-A
0

nee stackars dig Lotta. kan skicka en solhälsning härifrån, här skiner solen och det är mellan 8-10 grader ute.. =D

Lotta
0

Oooo måste ni tala om det för lilla mig nu…jag är så deppad. Hur ska jag överleva detta Fundersam

Malin-A
0

klart du överlever, du har ju oss..  =D

Lotta
0

Tack och lov för det =)

Maja
0

God morgon.. ;)

Lotta
0

Godmorgon Juve..är det dax att vakna nu? ;)

Maja
0

Nä, nä.. ;) Jag har varit vaken ett tag.. Sedan 10 tror jag.. :P Har dock käkat fruktost, varit ute med lill-killen, tänkt på Stian.. ;D

Lotta
0

Sluta tänk på honom, han är ett minne blott Oskyldig Han är nog borta för tid och evighet Han lär aldrig hämta sig från chocken efter att sett hrmm..men skrumpnat. Och att hitta ut från dungen är han inte kapabel till…han är ju norrman gud bevars Flört

Maja
0

Ääääääääääääh.. Vissa saker kan man åtgärda.. ;)

Stiiiiiaaaan kooom, ja kom här… Duuuuktig pojke!! ;D

Alex
0

Halloj! Jag är här nu också. :)

Jag väntade på att en rabiessmittad älg skulle komm och knacka på fönstret inatt, men han måste ha drunknat i grannens pool på vägen, så jag fick dricka te ensam.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Jag är chockad! Vet ni vem jag såg smyga på de kinesiska bakgatorna i natt?

En mycket märklig typ, som gick omkring och tiggde. Han skramlade tapper på hästsparbössan och väste med stirrande blick; Cghou-fdj-ooo-man-hm-hm.

Jovisst var det en förklädd o dumpad g-S som desperat försöker få ihop pengar till en ny hmhm.

Lotta
0

Hmmm…jag funderade jag också varför det var sån rusning hit på alla kineser . Ja se den G-stia när ska han ge upp…precis som hmhm växer på träden. Snart ser vi väl Alex, Juve och Malin kuta runt och tigga också, hur lågt får man sjunka Fundersam

Malin-A
0

men jag tigger varje dag.. - Gratis är gott =D

Lotta
0

Hahahaha du är sanslös Malin…

Malin-A
0

haha =D

Lotta
0

Men faktiskt har du rätt…känner många som tycker det =)))

Alex
0

Jag får pengar utan att tigga.. Folk ger mig bidrag för att jag ska ha råd med hela byxor..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

japp mamma brukar sponsra med byxor när hon tycker att dom är för trasiga, dock tycker jag om mina trasiga jeans, men ett par nya är alltid välkommet =D

Lotta
0

Det finns väl inget skönare en ett par slitna jeans, men det värsta är när dom blir så slitna så dom spricker under arslet när man är ute =)

Malin-A
0

ne d e jobbigt när dom blir slitna i rumpan.. men jag har ett par byxor som är trfasuga hela vägen på benen, eller så ser ut som om man skurit i dom från sida till sida men d har jag inte gjort, dom är grymt snygga. synd bara att jag vuxit ur dom =/

Lotta
0

Jag tycker också att det är görsnyggt…synd att man inte är yngre ;) Har damen växt tro???

Malin-A
0

japp har ju gjort d.. =/ sitter för mycket här så min rumpa blir stor =D

Lotta
0

Som här då…har en massa jeans ligger uppe på hyllan som jag inte enns får upp till knäna Generad

Malin-A
0

haha ja fy va hemskt d e… =)

Alex
0

Jag gör sönder mina själv..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

endel jeans går sönder av sig självt väldigt bra medan andra får man hjälpa till lite =D

Alex
0

Exakt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ja det där känner man ju till, man har väl döttrar. Oh fy när man såg att dom sabbat nya jeans som inte var billiga…då hade man lust att gråta en skvätt =)

Malin-A
0

hahaha kan jag tänka mig.. =)

Lotta
0

Kan tänka mig att din mamma har varit med om det också. Tänk när jag hade köpt jeans åt Emma för 1000 spänn och ungen har sönder dom efter en vecka, med vilje Skrikandes

Malin-A
0

haha jag tar allltid sönder dom nere vid benen.. =)

Malin-A
0

nu börjar snart hitta hem…

Lotta
0

Vadå hitta hem? =)

Malin-A
0

tv4 =D

Alex
0

TV-programmet, Lotta. ;)

Onödigt att lägga så mycket pengar på jeans man ändå ska göra sönder.. Då köper man billiga som redan ser lite skabbiga ut. ;) Ska man lägga ut 1000 spänn kan man ju köpa färdig-trasiga likagärna. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Och det trodde du…min dotter är lite knäpp och det fick hon höra kan jag säga Skrikandes

Malin-A
0

hahaha =)

Alex
0

Jaja men det är ju en annan sak om föräldrarna betalar..;)

Haha nej.. Själv tycker jag bättre om de billiga skabbigare jeansen.. Orka märke. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

vi bor 20 min ifrån GeKås =D

Lotta
0

Kanske skicka henne till er då…..nej skämt o sido Emma är väldigt liten och späd så det är jättesvårt att hitta brallor åt henne, Vi sprang på varenda affär i den här stan tilslut hittade vi ett par inne på JC. Jag köpte dom för annars har jag inte tagit mig hem (fötterna) och mitt humör började svikta bra ;)

Malin-A
0

haha ungefär som när jag o mamma ska köpa skor, hon blir rent ut sagt galen på mig, jag e så omständig o hittar aldrig några skor som jag vill ha.. =)

Alex
0

Haha jag hittar aldrig heller saker.. Men det är alltid jag som tröttnar, blir grinig och ger upp först..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

mmm, o finns d nått värre än att gå in i ett provrum o prova kläder =/

Alex
0

Uuuuusch.. >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

nej det är skitjobbigt, fram och tillbaka för att hitta rätt storlekar. Svettig och äcklig blir man när man inte hittar det man söker…blä

Malin-A
0

ja dagens ris till provrum =)

Alex
0

Haha håller med Malin. ;)

Och dagens (nattens?) säng till mig! ^^

Natti natti folket, hörs imorgon!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

natti natti.. här e dags för sängen me…

AlbaStiffler
0

*gillar att OT har spridit sig hit*

kerstinjoh
0

Ok, men vad står T för??Generad

Alex
0

OT = Off Topic, Kerstin. ;) Alltså nåt som inte hör till ämnet.. O står alltså för Off och T för Topic. Behöver du en närmare förklaring? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Ja det behöver jag! Topic???

Men jag lär mig;

musblack

gambiaskalle

snabel….hm?? Vad var det nu då??

Vilket ordförråd jag har nuSkrattande

Alex
0

Snabeldrake. ;)

Topic betyder tema, alltså blir off topic utanför temat, handlar inte om hundar med andra ord. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Det lät ungerfär som du undervisade en liten unge.Räcka ut tungan

Varför heter det inte off team, då?Oskyldig

Alex
0

Vad är skillnaden på en liten unge och en tantis? ;)

Team betyder ju lag, så det hade ju blitt lite fel. :)

Vart är alla egentligen? iFokus är ju helt dött..:(

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

nej nej inte gambiaskalle, utan sambiaskalle.. hmm Aelx vi får not ta betalt för o vara lärare =)

Lotta
0

Jag har också funderat ett par gånger vart alla tagit vägen, dom kanske börjar tröttna på oss tantisar och snorisar Fundersam

Alex
0

Haha ja jag tror det va.. Tantisarna bara strir om en massa dretsaker så man blir görtrött. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

Jag har jobbat, kväll igår o dagen idag. Men så är det ju så fint väder!

Malin-A
0

ja dom gör ju d, bannade tantisar =P

jah har vart iväg nästan hela dagen, o så har jag vart ute o gått me, 10 grader varmt o sol =D

Lotta
0

Hmmm som vanligt så skyller ni ifrån er…bannade snorisar Förvånad

Vintisen
0

Nu är jag här! Är det någon annan här nu?Fundersam

Lotta
0

Japp jag är här efter ett pass i tvättstugan…fy vad jag tycker det är tråkigt Ledsen

Vintisen
0

Lotta: Ja, jag vet, det är dötrist att springa fram o tillbaka hela tiden! Själv har jag släppt lös min snabeldrake under eftermiddagen, äntligen! Åh jisses vad den var hungrig! `ler`

kerstinjoh
0

Jag har adopterat bort min snabeldrake. Han är på foder hos grannen!

Vintisen
0

kerstinnjoh: Ja, det är rätt, har man inte tillräckligt att mata sin snabeldrake med så får man sätta den på foder hos någon annan.  Lillkillen min protesterade när draken kom för nära hans matplats. Fast där fanns ändå ingenting att äta för draken. Han tömmer sin skål varje gång, den lille storglufsaren.Glad

Lotta
0

Ja det är konstigt dom är alltid så fruktansvärt hungrig, nästan glupska skulle jag ville säga =) Det finns inget tråkigare en att kuta fram och tillbaka, och svettig och fruktansvärt grinig ;)

Men Kerstin har din tappat aptiten? Tänk att min aldrig gör det…va konstigt. Kanske jag skulle låna ut min till grannen jag också Oskyldig

Vintisen
0

Lotta: För att få ur sig litet "grinighet" medans man tvättar, så kan man passa på att smälla i tvättstugedörren och drämma igen luckan till tvättmaskinen med en arg arm. Sen kan man kasta ut tvätten på golvet och stampa litet på den innan man hivar in den i tvättmaskinen. Då får man ur sig en hel del vrede och ilska.CoolSkrattande

Alex
0

#67 Du förstog vad jag menade alltså? :) Folk brukar ha svårt för det när man blandar in de fina värmländska orden..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Det lär jag testa nästa gång jag också, hoppas ingen kommer bara :D men min karl skulle säkert uppskatta det, han gillar inte när vi har tvättstugan för jag blir så grinig =)

Malin-A
0

haha jadå jag har ganska lätt för dialekter så länge d inte är väldigt konstiga ord, men gör kommer inte d ifrån göteborg?! hmm

Malin-A
0

oh fler som hatar att tvätta, här i våran tvättstuga är det nästan omöjligt att få en tvätt tid.. vi är 3 stora hus med 9 lägenheter i varje trappuppgång och 8 trappuppgångar som delar på 6 tvättmaskiner…. =/

Vintisen
0

malin.a: Det gör det, Skrattande "Gör" alltså det kommer från Göteborg. Första gången jag hörde det så fattade jag ingenting.  Det är verkligen en go´dialekt i Götet.

Lotta
0

Jo det är göteborgare som säger görbra =) pappa bor där så jag snappar upp lite också.

Det är ju dåligt med så nåra tvättmaskiner på så många hushåll, jag brukar åtminstonne få 1 ggr i veckan…fast jag önskar att jag slapp :(

Malin-A
0

i ggr i veckan, vilket lyx, 1 gång i månaden har vi just nu, så när d krisar får jag handtvätta, ja menar underkläder o sånt vill man ju gärna ha rent.. =/

ibland åker vi ut till mamma o lånar deras tvättstuga, där kan man få en tid när man vill i princip..

Vintisen
0

Mmm, det är svårt att få tvättid här med, tur man har någorlunda stor garderob.Glad Nu har jag lyckats tvätta tre lördagar i sträck, men tji fanns ingen tid till lördag som kommer. Så jag får vänta två veckor nu.

Lotta
0

Ohhh fy vilken tvätt det måste bli blääää…

Malin-A
0

ja d blir himla massa tvätt =/

Lotta
0

Malin nu känns det som det bra är du och jag igen…var är alla? Jag saknar dom Gråter

kerstinjoh
0

Tv!Skrattande

Malin-A
0

ja dom bara försvinner..

jaha kerstin så tvn kommer före oss.. =D hehe

kerstinjoh
0

nej jag har inte sett på den. jag har flyttat runt den lite för att komma snabbare fram till datorn o HiF.

Malin-A
0

haha okej.. nu fattar jag inte ?!

kerstinjoh
0

För att komma till datorn var jag tvungen att kryssa mellan tältsängarna, hoppa över överlevnadsfiltarna. Putta undan alla kineser som tittar på Antikrundan.

För att underlätta så flyttade jag in tv:n till grannen.

kerstinjoh
0

Fattar du???

Lotta
0

Vilket h-vete du har med dina kineser själv har jag satt ut dom i förrådet och satt en skylt utanför…dom gillar att känna sig som hemma så det står hem ljuva hem på en skylt utanför Oskyldig

Malin-A
0

òjoj va jobbigt du måste ha d kerstin.. du kan få komma hit o låna soffan så du får pusta ut lite =)

Malin-A
0

d e så som ska tas Lotta, kerstin e alldeles för snäll me dom..

Lotta
0

Men snälla Kerstin har du ingen källare eller nått litet förråd? Det är väl bara att ge dom en liten tv så kan dom sitta där och kolla antikrundan :D

kerstinjoh
0

Jag kommer lill-kerstin. De är hopplösa, nu har de fått för sig att de ska ha mat oxå.

Jag spritsade lite bearnaisesås på Alfons torrfoder o serverade som strimlad älgstek. opps, de åt upp allt!

Lotta
0

Passa dig så dom inte gör på golvet sedan, kanske vore en idé att rasta av dom en sväng Fundersam

Malin-A
0

vilken delikat middag =) ja d måste nog rasta dom så d inte händer en olycka =)

Alex
0

Bomullstuss?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Vadå bomullstuss?

Tixy
0

Tittut! ^__^

kerstinjoh
0

Ska jag sätta bomullstussen någonstans??Glad

Malin-A
0

hmm bomullstuss?

Tixy
0

På en Alfons kanske? Om det är en stor bomullstuss så kan du ju klä honom med den, och klippa lite..
Se, där har du en pudel! Flört

Malin-A
0

eller ett får =D

Tixy
0

Ja.. Det blir vad man gör det till! Det kan ju bli en levande bomullstuss också Skrattande

kerstinjoh
0

Ånä, en Töntbull är alltid en äkta Töntbull. Prickmusad.Skrattande

Tixy
0

Hur sjutton vet du att han är äkta? Räcka ut tungan

Malin-A
0

ja prickmusad Alfons.. =D

Tixy
0

… Undra om vi verkligen kan ha något liv? Fundersam

Lotta
0

Läckert fläckig…en Kerstinbull =)

Malin-A
0

klart vi har ett liv. ett iFokus liv =) synd att man inte tjänar så bra bara hehe

Tixy
0

Ja, det hade ju varit en fördel om man fick en slant för att sitta och skriva mer eller mindre onödiga meddelanden. Penga mun

Malin-A
0

haha ja precis.. men måste snart hoppa i säng, blir d fint väder imorrn vill jag ju inte missa d =)

Lotta
0

Ja jag ska också försöka komma i säng i tid ikväll…nu sa jag försöka kom ihåg det Oskyldig

Alex
0

Men tänk om det inte blir det då Malin.. Då har du slösat bort en natt i onödan. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

Haha, äntligen någon vettig kommentar från Alex Flört

Tycker att ni kan stanna uppe och hålla mig och voffen sällskap.. Oskyldig

Alex
0

Hahaha vaddå "äntligen nån vettig kommentar.."? Som om inte alla mina kommentarer skulle vara jättevettiga..? ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

Icke då.. ;)
Åh, jag fick en komplimang av min pojkvän häromdagen - jag KAN tänka vettigt, men det är inte ofta jag gör det.. Hum…

Lotta
0

Hrmmm Alex skärp dig, sen när var du jättevettig sist? ;)

Alex
0

Jag är alltid jättevettig. Toblerone, vatten och en gnutta värmländska, det är ju så vettigt det kan bli..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Hahaha och det skulle räcka tillatt vara jättevettig…du är knäpp =)

Tixy
0

Värmländska är fint.. tror jag. Jag har för mig det iaf, men för det är det knappast vettigt.. ;)

Alex
0

Nejnejnejnejnej! Icke! Värmländska är fult!! Fult fult fult! >.<

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha ja d har du rätt i Alex, men om jag sitter uppe till 2 tiden så har jag ju halva natten nästan =)

Tixy
0

Alex, nu ska vi inte vara såna. :)
Jag är iofs ganska glad att jag inte pratar stockholmska, utan jag håller mig till rikssvenskan. ;D

Alex
0

Jag pratar rätt mycket rikssvenska också.. Göteborgare brukar kunna höra att jag är från Värmland.. Men inte andra. :P Så det är väl liiite som hörs på vissa ord.. Men inte alls mycket. Så det är jag glad för. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Jaha är här det full fart…jag håller mig också till rikssvenskan tror jag, med lite blandning av huddikmål och göteborska när jag varit hos pappa. blandis så att säga Oskyldig

kerstinjoh
0

Purple Smiles
Natti natti!

Cerrolyn
0

dialeker är kul och fint, de ska bevaras tycker jag

**MVH Cerrolyn

Tixy
0

Äh, tråkmåns.. ;)

Alex
0

Jo det är jättekul med dialekter.. Speciellt några från olika delar av Värmland.. Så sjukt sköna dialekter så det finns inte ^^ Skrattar som en gris åt vissa..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

har ju bott i örebro o nu i varberg så d e lite blandning.. =)

Alex
0

Malin.. Har du pratat som de gör i Örebro..? Fot i munnnen

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

Juste, jag kunde en del dalmål förut, från där min far växt upp.. Dock kan jag inget längre, men ska be honom lära mig lite. Tycker det är så otroligt charmigt! Skrattande

Malin-A
0

neeeej inte så fult, lite men inte riktigt så hemskt.. haha jag pratar nog mer rikssvenska om jag tänker efter,, =)

Tixy
0

Åh, Evanescence på teve! *vrålstirra* Jag lyssnar inte alls på dom hela dagarna, no no.. Oskyldig

Lotta
0

Nattinatt min vapenkamrat…

Prata på ni jag tycker nästan alla dialekter har sin charm ;)

Malin-A
0

gotländska e härligt =)

Tixy
0

#139, Vem är din vapenkamrat då, Lotta? Förvånad

#140, "Risken" finns dock att min ena kompis börjar prata gotländska, då hon flyttade dit nu i söndags.. Fundersam

Lotta
0

Ja det tycker jag också. Det låter gött =)

Tixy
0

Möjligt. Fast min killkompis som bor där, och har bott där hela sitt liv, märkte jag ingen speciell dialekt på.. Fundersam

Lotta
0

StorKerstin..vi har ju kineserna ihop, men du får vara med du också. Vi förlorar våra vapenbröder eftersom här, så oss är det synd om Gråter

Tixy
0

Då kan ni ju agera extra-mammor åt mig? Oskyldig

Malin-A
0

nej nej inte synd om tantisarna =)

Tixy
0

Oavsett om det är synd om dom eller inte, så kan dom agera extra-mammor åt mig! Skrattande

Malin-A
0

haha ja dom kan vara vad som helst o vad jag hört så är dom toppenmammor =)

Lotta
0

Det gör vi så gärna…komsikom =)

Tixy
0

*kryper upp i mamma Lottas famn* Skrattande

Lotta
0

Kom du så ska du få en kram av Mamma Lotta…också kan jag trösta dig *storkram*

Malin-A
0

kramkals, o va jag tycker om kramar, ska ta o krama dig när vi ses i maj Lotta =D

Tixy
0

*kramar massor* Skrattande

Lotta
0

Det är bara att krama på, jag gillar att krama mina vänner =)

Malin-A
0

nehe nu ska jag ta o krypa ner till kojs… =) natti natti alla..

Malin-A
0

"syns imorgon" =) eller senare idag blir d ju…

Lotta
0

Jag ska också krypa ner..jag har druckit te som Malin tipsade om och nu smakar det gräs i mun *urk*

Natti natt alla goda vänner vi hörs imorgon pigga och nytra.

Kram på er

Alex
0

Jahapp ska ni lämna mig allihop nu? :P Jaja, gonatt då..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

Morrn!
Någon inne att fördriva tiden med? Oskyldig

kerstinjoh
0

morrn Tixy. hur är det med vovven?

Tixy
0

Inge vidare. Hon ligger utsträckt bredvid mig i soffan.. Fundersam

Malin-A
0

morrn morrn

kerstinjoh
0

Va??

Kramkalas i maj!!

Tänk om vi kunde träffas. Vad skoj!!!Skrattande

Lotta
0

Vi skulle försöka dra ihop ett gäng och träffas, och det vore väl mysigt till sommarn när man kan sitta ute och mysa Räcka ut tungan

Real
0

JAAA!!! Men de är så mycket snack och lite verkstad tycker jag. jag skulle VERKLIGEN vilja träffas ist för att bara prata om de:P
träffa tantisar och snorisar!!

undra om alla våra vovvar skulla gå ihop:O ;)

kerstinjoh
0

Jösses vilket liv o kacklande det skulle bli, men vad skoj det skulle vara!

Malin-A
0

jåller med real oftast pratar man bara om d men jag skulle verkligen vilja träffa er alla.. haha alla hundarna ojoj hur skulle d gå =/

men d hade vart urkul iaf.. =)

Real
0

jo, fast då ska de som sagt vara varmt.. så man kan vara utomhus med alla vovvar.. mycket bättre att träffas ute då liksom;P annars river dom stället.. och tantisarna med.. herregud, vem vill släppa in dom i ett hus!!? ;)

Malin-A
0

haha ne precis.. lusse han ser inget när han får ryck.. allt som står i vägen antingen rivs o går sönder eller så får han ont i huvudet =)

kerstinjoh
0

Vi kan vara i Lottas förråd, hon har redan skylten uppe "hem ljuva hem".

Vi tantisar är väldigt stillsamma av oss. Så det så! Såvida inte Lotta har en massa öl  skjulet.Cool

Men jag vet inte om jag kan komma för ching-tjongarna har satt en turbomotor på rullisen och vi kan inte stanna.

Lotta
0

Ja jag skulle helt klart hänga på en träff, frågan är ju hur och vart. Och hundarna skulle vi få låsa in i förrådet, det går så bra. Dom får ju ligga mjukt och skönt för ching-tjongarna ligger ju på golvet =)

Kerstin kom hitåt så slänger jag in en pinne i hjulet, madrasserna ligger redan där, men sikta vänster annars hamnar du på asfalten ;)

Real
0

Jo finns de någon som bor centralt i sverige och som har ett hus med STOR gård som alla tantisar kan springa runt på?:P
Sen kan ÅsaF göra massa drinkar till oss, för de vet ja hon är bra på;) hihi..

Lotta
0

Åsa bor väl mitt i ungefär….och hon har jättestor tomt. =) Vi våldgästar henne, visst låter väl det bra??? Räcka ut tungan

Och jag lovar det massor av goda drinkar, jag är också rätt bra på det Skrattande

Real
0

jasså, men vad trevligt. jag vill ha massa mjöldrinkar;P ääälskar de!

men då är de klart då.. vi åker till åsa i majFörvånad

kerstinjoh
0

Bodde hon inte i Bratteräsk eller nå't??

Vem bor i Varberg?? Vi var ju på väg dit en gång, men vem 17 bodde där?

Lotta
0

Japp det tycker jag också…vi lär förbereda henne att vi kommer med busslass. Skulle vara jätteskoj och inte är det så länge dit heller Räcka ut tungan

Alex
0

Malin bor i Varberg. Men vi satsar på Åsa, vi ska ju dit i Maj och fira min och hennes födelsedagar ju. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

För att glänsa med våra superminnen, så vet vi någon som fyller år 24 maj!!

Fest!!!!

kerstinjoh
0

Ja, jag menade att vi ska träffas då!!

Lotta
0

Det blir ju perfekt…vi måste få tag på Åsa så hon hinner förbereda Kalle =)

Alex
0

Oh, jag tycker om dig Kerstin, nästan så du är värd en bit toblerone. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Nästan en bit toblerone…pfssss en hel toblerone annars  kan du nog glömma ealen med Kerstin =)

Alex
0

Finns ingen hel toblerone längre..Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Då får nog damen se till att ha en då…annars blir Kerstin ledsen i ögat Gråter

kerstinjoh
0

Alex ditt inlägg kom medans jag skrev mitt. Jag minns allt!

En avsugen Toblerone, pyttsan!

Fyller Åsa också år i maj?

Kanske därför hon är så osynlig? Hon måste ju ha fullt upp att göra med alla förberedelser.

Eller oxå har någon stulit hennes laptopOskyldig

Real
0

jamen, vart bor åsa då? kan ju inte vara en massa mil att åka. måste ju vara nära till alla;P

ja fyller år om 4 dagarGenerad på våffeldagen.. The big 2 0 !!

Alex
0

Grattis i förskott. ;)

Åsa bor 8 mil norr om Uppsala eller 2,5 mil söder om Gävle (tror jag fick det rätt va?) beroende på hur man vill se det. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Tixy
0

… Och jag känner en som fyller år 29 maj, nämligen Idelma.
För övrigt vet jag inte om jag vågar ta med henne på en träff, hon är osäker på andra hundar och skäller som en galning. Eeh..

Lotta
0

Ja hon fyller i maj, så då passar det ju jättebra att ha en liten träff och och en liten fest efter Skrattande

Hon håller på med tårtan nu….tror jag …du vet väl hur snorisar är, rädd att det ska gå åt pipsvängen =)

Det är säkert hennes så kallade polare Oskyldig

kerstinjoh
0

Är det inte kallt så lång norrut??Oskyldig

Vi åker till Malin i stället. Sväng bara vänster vid E20. Så kan vi baaada oxå! Mmmm Apelviken!!

Lotta
0

Ja det går ju också bar eller hur Malin, fast det blir ju lite värra där…hon har inte enns en balkong Skrattande

Malin-A
0

APELVIKEN??? neeej inte den ruttna stranden.. Getterön ska d va =) jo visst kan ni komma hit men jag bor ju i en 1:a nästan mitt i stan.. =/

Lotta
0

Skulle vilja se oss pressa in oss med hundar och en massa galna människor i 1:a. Då kan vi lika bra ta mitt förråd, vi kan dela med Ching-tjongarna =)

Malin-A
0

ja d hade vart en syn med alla här inne.. =)

kerstinjoh
0

Finns det hjärterum finns det stjärterum!!

Lotta
0

Får jag sitta i ditt knä Kerstin? Kan ju inte pressa sönder dessa snorisar och du har ju blivit så stark i benen av att dra mig på rullatorn =)

Malin-A
0

haha ja d har du iof rätt i, men dra med husvagn o så, här finns 70 olika kampingplatser.. *badjävlar kallar man dom* den campingen som ligger vid Apelviken e nästan knökad lagom till Påsk.. så d drar snart igång.. =/

Lotta
0

Hehe ja det är jobbigt med campingjävlar, det brukar bli så mycket fylla och liv =)

Real
0

tack alex:P

men vi kan ju inte vara i en 1:a?:O måste ju ha en gård att vara på.. och nåstans ute som vi kan äta tårta!!

kanske är ungefär 28 mil för mig till åsa dårå.. inte alls långt*erhm*:S

Real
0

och om ja skulle ro över vänern så skulle de vara rätt nära till kerstin faktist:P

Lotta
0

Vi kan väl kanske få ihop lite samåkningar, och jag är mer än villig att åka halva vägen och hämta upp dig Real =)

Real
0

åhh.. va du är snäll lotta. Ja har inte ens körkortGenerad så de vore ju trevligt. hehe

alex ser du på toppmodel? hon som åkte ut idag påminner om dig:) ja fick bara för mig det idag.

kerstinjoh
0

Ja, simma på bara så möts vi i Lidköping.

Alex
0

#202 Haha jasså? Nej jag ser inte på det.. Har inte trean. Finns ingen bild på henne på internet nånstans? ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

När du säger det så tycker jag det också, jag kom in alldeles på slutet =)

Hur långt är det till Linköping från Gävle Kerstin?

Alex
0
kerstinjoh
0

LiDköping. Oj, det måste vara jättelångt till Gävle.

Nästan 40 mil!! Jag kollade. Å lärde mig något nytt (igen!!) Trodde Gävle låg längre upp och ini landet.

Lotta
0

Tror att det var den där AJ men hon var lite annorlunda i håret =)

Ja men just ja där bor ju mina fastrar, ja det är ju en bit förståss. Men vi måste fixa det på nått sett =)

Alex
0

Haha där ser man.. Tja, det utseendet hade jag inte tackat nej till. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Lägg ett kort på dig själv beredvid henne ska du se för nått av korten su visat så stämmer det =) Och du är jättesöt :)

kerstinjoh
0

Så är det. Lyssna på gamla förståndiga människor! Du är riktigt söt Alex.

Natti, natti för mig!!

Lotta
0

Nattinatt polarn och sovgott :)

Real
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, men jag vet inte varför.. var nått som påminde om dig iaf. satt och kolla på de och tänkte på dig hela tiden;P hahah!

Där har du en bild på henne från sidan. *

jaa, visst ja kommer simmande. Hoppas bara ecko vågar hoppa i vattnet igen;P du får fiska upp oss någonstans.
Ja de var väldans långt till åsa! Ni får komma till mig ist;P ja bor Jäääätte bra! *erhm* nära och bra.. och en stor stor park precis utanför:)

Lotta
0

Japp den är det , jag visade en annan vinkel på henne bara =)

Malin-A
0

haha ne vi kan ju inte vara i en etta såklart =) vet inte hur långt det är härifrån o upp till Åsa o Lotta, men d e ju 34-35 till örebro härifrån, o ifrån Örebro o upp till er måste d ju iaf vara 20 så typ 50-55 mil är det ju som minst.. en bra bit, men d finns ju tåg..

Lotta
0

Är det så långt??

Alex
0

Du skulle ju åka förbi här och plocka upp mig ;)

Vet inte hur långt det är i längd från Örebro, men tar väl knappt 3 timmar till Uppsala därifrån.. Tror jag.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Ja det gör det, jag hade pojkvän där för väldigt länge sedan =)

Malin-A
0

ok.. men kanske inte riktigt 50 mil då.. aja tåget verkar bra men annars tar ja me mig killen så åker vi bil så blir d ju en liten semester också..  =)

Alex
0

Titta, då räknade jag rätt. ^^ Tar drygt en timme till Örebro härifrån och fyra timmar till Uppsala, så..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ja annars tar jag me mig Lusen o gtar tåget.. men går tåget förbi dig Alex?

Alex
0

Haha ja, roadtrip, Malin. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Alex
0

Ingen aning. Mycket möjligt att det gör..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Jag längtar det ska bli så skoj =)

Malin-A
0

vi får ta o kolla upp detta me tåget hur d går o så…

Lotta
0

Japp gör det =)

Alex
0

Vissa tåg går förbi mig, men inte alla. Haha jag har inget att göra såhär på natten..;P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

haha men gå in på sj o kolla =D

Alex
0

Jamen det var ju det jag gjorde. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

jaha ok.. men går dom här förbi upp om dig o sen mot Lotta o Åsa`??

Alex
0

Japp.. Eller ja, kollade till Uppsala nu.. men antar att det borde gå dit upp till dem också.. Eller så är det tågbyte i Uppsala eller nåt kanske. :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Malin-A
0

ok, kan kolla ja me, men d blir imorrn.,. natti natti =D

Alex
0

Natti natti!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Jättekul, har någon prata med Åsa?

Alex
0

Inte sen sist. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

kerstinjoh
0

VÄSTKUSTEN!!!

Klart vi ses hemma hos lill-Kerstin.Skrattande

Snusan
0

Din mamma ser dig ska du veta Hemlis Lusse får inte åka tåg de tar inte miniponnisar på tåg Cool kram lilla Malin Kyss

Malin-A
0

haha du för go du stor-kerstin =)

Malin-A
0

haha klart han får åka tåg =D miniponny nej nej =)

puss puss mamma =)

kerstinjoh
0

Sätt honom i en musvagnOskyldig

Lotta
0

Musvagn!!!! Du är helskön Kerstin….vart får du allt ifrån? =)

Malin! Är din mamma här ute nu? Oskyldig

Faxlin
0

Va? Men hallå, vad är det här för tråd?? Kan inte jag lämna er en sekund ens. Eller okej en vecka då. hihi

Ni är inte rumsrena någon av er tror jag ,-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Alex
0

Joho jag! Kissar bara i toaletten. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Tänk att det gör jag också…alla gånger förutom när jag snor Sannas pampers ;)

Faxlin
0

hmm, visste att jag inte skulle lämnat blöjorna hos dig Lotta.

Men att ni sitter och planerar en träff hos mig utan mig. *snyft* Blir ledsen på ögat ju. När tänkte ni berätta för mig? När ni stod på bron?? hihi

Audiatur et altera pars

Alex
0

Ledsen? Jag trodde du skulle bli glad om vi allihop helt plötsligt en dag stog utanför din dörr och sjöng "Ja må hon leva.." Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

haha, jag är ju så gammal att jag försöker förtränga att jag fyller. Men ag skulle bli överlycklig för att få träffa er. Men kanske liiite förvarning så jag kan fixa lite fika bröd åt er. ;-)

Audiatur et altera pars

Alex
0

Aja, men nu har du ju fått hela två månaders förvarning. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Faxlin
0

hehe, japp så nu får jag väl börja baka i tid då .-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

#241 japp d e mamma d =)

ja klart vi e rumsrena =) alla utom stor-kerstin =P

kerstinjoh
0

Vi trodde du höll på o förberedde för fullt. Vi har ju inte sett till dig på ett tag.

Vi kommer med hundar, Tobleronesäckar, pälsmössor, rullis, husvagn o en attans massa kineser.

Kineserna är galna i öl, så det är lika bra du börjar handla nu.

Lotta
0

Skulle ha varit skitkul att chocka dig…men okay du får väl vara med på planeringen då =) Men visst var det en smart planering, och sedan kom jag på en annan för många bor ju så himla långt ifrån…om man skulle bestämma nån plats där det finns stugor, snacka om kul. och du och jag kan ju samåka Åsa…då blir det ju inte så dyrt. Vi kan väl ta en funderare på det?

Faxlin
0

hehe, HC.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ja stugor e alltid kul.. =)

Faxlin
0

3251: Har haft internet strul. Tog en kvart att komma in på en tråd. inte skojigt då.
Men nu är jag tillbaka igen.

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Ser och hör vi väl tyvärr Oskyldig Mohahaha

Malin-A
0

vadå tyvärr? jag e jätte glad att Åsa e tillbaka, e inte ni tantisar d? =D

Faxlin
0

Tyvärr? Hörrö dudu, erkänn att du saknat mig istället. :-)

Audiatur et altera pars

kerstinjoh
0

Det har varit så lugnt o skönt här i stugan.

En viss 45-åring har varit gömd under en värdelös laptop.Flört

Malin-A
0

varför har du gömt dig där kerstin?? =P

Vintisen
0

ÅsaF: Jag har iallafall saknat dig!

Hrm, har själv varit borta ett tag. OM nu någon råkade sakna migFundersam Det har varit extremt mycket jobb den här veckan, så jag har inte haft tid med er. Men jag har tänkt på er hela tiden. Både snorisar och tantisarFlört

Malin-A
0

klart vi saknat dig vintisen =D va gulligt av dig o tänka på oss..

kerstinjoh
0

Jag är alldeles säker på att Åsa är 45 år. Där har ni någon som luras!!

Jag tänker inte tala om mina gömställen! Jag är väl smartare än "någon" som gömmer sig bakom en knäpptop.

Lotta
0

Du är så välkommen tillbaka vi har saknat dig med

//Tantisar

Vintisen
0

malin.a: Härligt att höra att man är saknad också. Glad Har varit halvvägs på väg till datorn här i hörnet av vardagsrummet, två kvällar i streck, men jag har liksom inte orkat sträcka ut fingret och knäppa igång den ens. Igår somnade jag på soffan, då jag skulle se på nyheterna (hm, de måste ha varit riktigt tråkiga) och vaknade 00.30. Hade sovit över kvällsrundan och allt. Och med dåligt samvete i bakfickan fick jag ta ut killarna mitt i natten. Men jag kan ju inte låte dem sova och vara kissnödiga heller, det är ju ännu värre än att släpa ut dem mitt i natten.

Malin-A
0

men kerstin bakom gardinen kan man inte gömma sig, alla ser en då, d va bara när man va liten som man trodde att d funkade, =)

vintisen ja klart att d e bättre med en nattpromenad än ingen promenad alls, Lusse brukar få gå ut o kissa innan vi lägger oss å d kan bli vid 3 på natten ibland.. =)

kerstinjoh
0

HiF är ett otyg!! Det är en ruskig beroendesjukdom.

Gubben hotar med skillsmässa. Han har glömt när vi åt middag ihop och när han fick mer ord ur mig än Hmm, ja, jo.

O går kunde jag inte hejda mig utan gick in på HiF på jobbet. Avdelningen fick ta en paus när jag var upptagen.

Inte kommer jag i säng för denna sidas skull. Jag kommer vacklande till jobbet med stirrande ögon och frågar hur hundarna mår.

O Alfons har planer på att rymma, han har tröttnat på det eviga "vänta lite", och fnyser av illvilja när han hör mig säga att jag är hundvän.

Dags att packa ihop den här sidan NU!!!

Faxlin
0

hmm, 45åring? Håller med malin där, du talar nog om dig själv. Så det så. :-)

Vintisen vad gulligt att du saknt mig. Skönt då vet jag att du, Alex och malin i alla fall är glada att jag är tillbaka. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Hmmm Vintisen dög det inte med att jag tyckte det var kul att du kom ut? =)

Klockan 3, du är inte klok Malin…Skorpan går ut sista gången vid 9 och sedan går hon upp vid 11-12 dagen efter =)

Malin-A
0

haha kerstin d e så när man blivit beroende.. stackars lilla Alfons, skicka hit han vet ja.. fast iof här e inte mycke bättre =D

ja vi har iaf saknat dig Åsa.. =D

Vintisen
0

malin.a: Ja, precis. Yr (are än vanligt) i mössan var jag, grus i ögonen hade jag, knappt jag stod på benen, men jag piggnade till sen, och då, när jag väl kommit i säng, ja, då kunde jag ju inte somna. Nåja, men jag fick ändå den sömn jag behövde, antar jag. För i morse var jag vaken innan klockan ringde 05.30.

kerstinjoh
0

KRAM till er allihop!

Nu blir det sängen!Skrattande

Malin-A
0

oh vilken härlig hund, men Lusse e lite knsig, för om jag ligger i sängen (där han inte kan se mig) så gnäller han vid 8 på morgonen, ligger jag på soffan så han kan kolla mig lite då o då så brukar han komma o väcka mig vid 11 tiden.. =)

Malin-A
0

oj vilken tid, då hade jag ju nästan nyss somnat =) nedå somnade vid 3 tiden igår kväll, lär väl inte bli mycke tidigare idag =/

Vintisen
0

Å jag misstänker att nu när det blir helg, så kommer jag att sitta som klistrad vid datorn igen. Sonen får inget vettigt ur mig heller när jag sitter här. Jag svarar ja, javisst, hm, jaja, äh, mhm, men jag vet inte vilka frågor jag har svarat på. Fundersam

Real
0

JAAA! hyra hus någonstans.. och bo i husen med våra hundar.. coh träffas ute hela tiden.. och äta tårta?:P och dansa hela natten lång.. och .. och..
jamen är de inte bättre att vara hos åsa ändå rå? så alla är sammlade.. eller ja vet inte! en gård måste vi iaf ha..

Faxlin
0

hehe, innan ni har bestämt vart vi ska vara så har vi hamnat i kiruna .-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha tur att killen har ett stort dataintresse annars hade han nog tröttnat på mig =D

Real vill göra allt som går att göra =D

Faxlin
0

hihi, min gubbe har bara helt enkelt gett upp. han har konstaterat att om han ska få träffa mig måste vi få strömavbrott eller något. ;-)

Audiatur et altera pars

Lotta
0

Jippie jag vill nuuuuu!!!!!! =)

Vintisen
0

malin.a: Ja, och litet till haha.

Nu måste jag ta refrängen för ikväll. Klockan har ju rusat iväg sen jag satte mig här. Men imorgon är det fredag! Då blir ni inte "av" med mig förrän in på småtimmarna!

Sov gott, alla! Kramar till er!

Malin-A
0

haha då har han vart lite glad nu då när du inte kunnat sitta vid datorn så mycke ? =)

Malin-A
0

natti natti vintisen =)

Faxlin
0

Jadå han har varit överlycklig. Fast han insåg nog att det inte var så bra för den mentala hälsan för det var han som fixade så det fungerade igen :-)

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

haha han insåg att d endå va ganska bra att ha dig vid datorn =)

Lotta
0

Japp då slipper han ju hennes tugg =)

Malin-A
0

haha där va du snabb Lotta..

Faxlin
0

hehe, japp så klagade jag bara över att jag hamnade efter med saker jag måste göra. Har ju x-antal artiklar som skulle ut. Och folk som tjaffsat inne på vissa sajter som jag måste pma med. Inte skojigt mitt i alla sjukdom tyvärr.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

ne tråkigt när man bara ser hur "högen" växer utan att kunna göra något åt d.. men nu är du här igen =D

Lotta
0

Ja jag avundas dig inte…det är sååå jobbigt med sjuka barn, jag vet som sagt var =)

Faxlin
0

Nej, det är trist när saker samlas på hög. Men som sagt var. Jag har vigt mitt liv åt iFokus. men trotts det går familjen först.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

absolut, familjen framför allt.. =)

Lotta
0

Ja så måste man göra när man har barn, ett passande hela livet blir det. Och alltid vara orolig att det ska hända dom nått :)

Malin-A
0

jobbigt d måste va när barnen börjar bli äldre o ska gå ut på fester o sånt.. jag hade vart jätte orolig som mamma.. =/

Lotta
0

Ja man är ju det…nu har jag ju haft tur med mina yngre tjejer för dom är så lugna. Men jag vet när Frida höll på som värt då satt man uppe hela nätterna och väntade på henne. Och Niklas var ute mycket, han är också väldigt lugn men då var man orolig att han skulle komma hem sönderslagen i stället. Herregud att man inte fått grått hår =D

Faxlin
0

Ja det är ytterligare en anledning till oro. Nu har jag sluppit sådant än. Men det kommer nog. nu har det dock vrit värst med att han är så otroligt dålig och man får ingen uppbackning från rådgivningen heller.
Så jag springer som en idiot och känner på pannan hela natten och tvingar i honom vatten och vätskeersättning.

Det gör att jag inte är långa stunder åt gången vid datorn.

Audiatur et altera pars

Malin-A
0

en kompis till mig har en son på två år som fått feber som inte vill ge sig, efter tredje dagen så ringde dom till akuten för o se vad dom ska göra, barnet va uppe i 40.5 när dom ringde, och hon blev så himla otrevligt bemött av hon som satt i telefonen. ja menar oroliga mammor som ringer ska ju bli bemötta på ett bra sett.. men som tur va så gick hans feber ner lite grann o han drack o så..

Lotta
0

Jag kommer ihög när Frida var lite och vart jättesjuk, så jag ringde rådgivningen och talade om att hon hade lunginflamation och öroninflamation…Jag trodde allvarligt att människan skulle få hjärnflimmer, hon började ifrågasätta hur jag kunde veta det och jag skulle minsann inte komma där och tala om vad jag trodde. Men då du brann det i skallen på mig…jag skrek åt människan att hon hade haft det förrut och att jag var säker på att det var det, Jag åkte upp på akuten och samma människa kommer ut och hävde ur sig nått (kommer inte ihåg vad) Gick in till läkarn och fick konstaterat att jag hade rätt och att jag skulle få tabletter med mig hem…Jag gick ut tillknäppskalle och läkarn var med, sa åt henne att jag skulle ha med mig medicin för mitt barn har lunginfamation och öroninflamation..tror ni att människan vart lång i trynet Skrattande

Malin-A
0

haha rätt åt henne.. =)

kerstinjoh
0

Det ingår i yrket att uppföra sig trevligt o tillmötesgående. Tyvärr finns det många som missar det och då är man absolut på fel arbetsplats!

Lotta
0

Japp dom skulle gå en charm kurs…jag har då skällt ut många läkare och skötersker. Väldigt tråkigt att bli illa bemött Skrikandes

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.