mask?
Min hund , en valp på ca 3 månader har ändrat beteende och kliar sig på magen väldigt ofta. Han morrar också när man t.ex ska lyfta upp han. Har nyligen också sett att det kommer ut "maskar" ur pälsen på honom.. har sökt på nätet vad det kan vara men hittar det inte. det liknar bandmask men har läst att dom kan vara ca 15 cm långa, men dessa han har i huden är ca 2-4 cm. Det kanske kan vara hakmask??
Läste att man kan köpa behandling mot mask på apoteket men svårt när man inte vet vad det är.
dom är vita/ljusgula platta och är säkert döda när dom kommer ut ur huden eftersom att dom är helt torra..
någon som vet vad det är och om det smittar till andra hundar/människor/katter??
Vill också läsa svar på detta.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Är inte valpen avmaskad? Låter ju som hakmask som lever på att suga blod ur tunntarmen. Hur mår valpen? Jag skulle kontakta veterinär SNARAST!
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
#2 Jo han är avmaskad. han är pigg och ser ut att må bra men kliar sig på magen och hans päls är "ruggig" eller hur man ska säga.
På apoteket finns avmaskningsmedel för alla maskar i en och samma förpackning :)
Hur har det gått?
#4 har köpt nån avmaskningsmedel som heter Axilur och gett honom det i tre dagar nu, det börjar se bättre ut :)
#5 Vad skönt att höra att han blir bättre och att det inte var nágot allvarligare! =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
ingen som reagera på "nyligen också sett att det kommer ut "maskar" ur pälsen på honom" har aldrig vart med om en hund som får maskar ut ur hunden/pälsen. 
5 skönt att du får bukt på detta genom avmasking jag tycker dok det lät lite underligt att det kom maskar ut ur pälsen på honom .

#7 Tror Du inte det är så att det bara ser så ut. Bandmask som ligger i tex hundbädden kan ju fastna och torka in i pälsen. Har sett det på en stallkatt vi hade tidigare, som ständigt hade mask trots avmaskningar jämt och ständigt.
8 jo, det är ju klart. Det tänkte jag inte alls på. ursh tycker mask är så vidrigt :S

#7 o #8 Hakmask kan gå ut genom huden
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se
10 va o fy vad äkligt
kul då vet man det brrr ryser jag tänker på det
# 10 Eeehww! Det har du ju rätt i.
Tur att han har fått en kur så all mask dööör!!