Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 3454 ggr
Saiop
0

Fotografering i stockholmsområdet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är en inbiten hästtjej sedan många år tillbaka och har även hållt på med foto sedan minst 10 år tillbaka. Jag har mest fotograferat hästar och det är det jag har specialicerat mig på, men nu när jag även blivit hundägare skulle jag vilja utvidga mina kunskaper och börja fotografera hundar.

Till frågan nu då, jag undrar om det finns någon i stockholmstrakten (jag bor i Rimbo, ca 50 min norr om stockholm) som vill få sin hund fotograferad? Helt anspråkslöst. Jag vill bara ha mer erfarenhet och testa att fotografera porträtt och lite lek/träningsbilder, vi kan komma fram till någonting tillsammans. Bilderna kommer (om de blir bra) användas i min portfolio också. Självklart får du som ställer upp gratis bilder på din hund. Så finns det någon här ute i närheten av där jag bor, som vill ställa upp och hjälpa mig? Jag kan inte rekomendera förstaklassiska bilder, då jag i stort sätt aldrig fotograferat en hund i rörelse och av erfarenhet från min egen hund, så går det vääääldigt fort :P Men jag vill gärna göra ett försök.

Mvh Ewa

Saiop
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En annan bild som jag tagit

Workingdog
0

Åh det skulle jag vilja. Men jag bor i Tyresö. 2 mil söder om sthlm ;(

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Saiop
0

Oj, ja tyresö är väl lite i längsta laget =/ Men det kanske går att ordna på något sätt.

Workingdog
0

Jo det kanske det gör. Och träningsbilder skulle jag verkligen vilja ha :P tränar ju massor med mina 2 hundar, men har inga bilde rpå det :P

/Mvh Jennifer

Sophie&Segra
0

Jag bor i Järfälla (Jakobsberg), har en Schäfertik på 1½ år.

Vi (hon) ställer MER än gärna upp som modeller för dig om det är av intresse:)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Nikkis
0

Om du kan ta dig in till Sthlm så kan mina grabbar och tjejer ställa upp. (2 schäfrar, en fralla och pekingese.)
Har även tillgång till fler hundar om det så önskas. =)

Agilis
0

Jag bor i Uppsala, jag ställer gärna upp med min blandis =)

Saiop
0

#4 Skulle vara roligt att fotografera hundar i olika träningsformer. Vi får väl se om vi kan lösa det på något sätt.

#5 Järfälla vart ligger det? Det skulle vara roligt, har aldrig fotograferat en schäfer någon gång.

#6 Vart i stockholm bor du? Skulle vara roligt med olika raser, det som jag vill lära mig är att fånga olika hundars karaktärer, deras personlighet och någonting som är typiskt för just den rasen. I början är det nog svårt, men med lite träning så skulle det nog funka tillslut.

Workingdog
0

#8 om du vill ha oliak raser så kan jag fixa det med :) Har en blandis, en BC, en Dogue De Bordeaux och en staffordshire Bullterrier ;)

/Mvh Jennifer

Nikkis
0

Jag bor söder om Sthlm i Botkyrka. =)

Jag fotograferar en del jag med, sen är jag mkt aktiv med mina hundar i tränings samt tävlingssamanhang, så är du intresserad av att fota hund under dessa miljöer i olika grenar så är det bara att "hänga med". =)
Och då jag har ett träningsgäng med diverse olika raser så ökar utbudet ännu mer för din del, de flesta är ju intresserade av att få bilder på sin/a hund/ar så det blir en win-win situation. =D

Saiop
0

#10 Botkyrka är ju en bit att åka, men om man har en hel dag inbokan med foto och evenemang, så är det ju klart värt det! Tyvärr har jag mest kamera utrustning för utomhusbruk. Eftersom jag fotograferar mycket trav och hoppning mm. Men vi får väl se vad som funkar. 

Det låter väldigt intressant, har aldrig varit på en hundtävling. Första gången jag var på något hundevenemang vad på hundmässan i älvsjö. Så det skulle vara toppen att få följa med någon gång.

Nikkis
0

Haha vi tränar utomhus 90% av året, så det blir nog inga problem för din kamerautrustning.

Bah, Hundmässan är ingen hit att fota, vänta bara när det är typ Sthlm cup/schäfer DM eller liknande - DÅ kan du fota (bruks)hundar under Riktigt arbete (skydda bla). ;-)

Jag tränar både Rapport och spår(samt uppletande givetvis) utöver lydnaden. Sen lattjar vi med lite agility mellan varven.
Inte alltid vi är åt botkyrka hållet, varken jag eller resten av mitt gäng. Vi brukar försöka mötas "i mitten" så det blir lättast och schysstast för alla.
Men jag har annars Grym natur här så det skulle absolut kunna vara värt för en dags "äventyr". =)