Hängande valpöra
Hej!
Min jämthundstik är tio veckor på lördag. När vi fick hem henne (vid åtta veckor) hängde spetsen på båda öronen nedåt. Efter bara två-tre dagar reste sig båda öronen och har stått upp sedan dess. Men igår började ena örats spets att hänga ner igen och under dagen blev det mer och mer "floppigt". Kan det ha hänt något med hennes öra, eller är det en del av utvecklingen och det kommer att ställa sig upp igen? Det syns ingenting på örat, ingen rodnad eller svullnad eller något.

Svarade inne på spetsar och urhundar.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Öronen kan börja fladdra när det blir dags för tandömsning. Oftast reser de sig efter ett tag, men är det väldigt viktigt för dig att hon ska ha ståöron kan du sätta lite tejp för att hålla upp dem. Är det inte viktigt är det bara att låta dem vara, som sagt, allt som oftast reser de sig av sig själv igen :-)
Har hört att endel tar 2 glasspinnar på var dera öron och tejpar fast men annars så är det som #2 säger.. Tandömsning
Dom byter väll inte tänder vid tio veckors ålder ?
nej.. men tänderna kliar nå fruktansvärt på de små..
Hennes ena öra började hänga mer och mer ett par dagar, men nu står det upp så fint igen.
Visst vill jag gärna att hon ska ha stående öron men det är inte så viktigt att jag vill tejpa dem. Troligtvis kommer de ju vara stående ändå, hon är ju ändå jämthund.
Jag ville mest höra så att det inte var något att oroa sig över, när just ena örat hängde, så att det inte hade hänt något med örat. Men det verkar inte vara något fel på henne, som sagt så står örat upp igen nu.