Hur länge ensam?
Hur länge brukar din hund/ar vara ensam/ma hemma per dag?
0 timmar. Jag och sambon byter av varandra för det mesta. Jag jobbar natt och han jobbar skift (varannan vecka dag och varannan vecka kväll) Ibland blir det väl kanske nån timme då vi ska handla eller göra något annat. Men oftast får dom följa med.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har pluggat hemifrån medan husse jobbat, i höstas började jag jobba 50 % men då har hunden varit hos min mormor eller mamma de dagar jag jobbat. Nu börjar jag jobba 100 % i januari men då är husse hemma.
Så vår hund är bara ensam högst några timmar när vi åker och handlar eller gör andra ärenden/utflykter där han inte kan följa med. Ska vi bort på något annat längre än cirka 4 timmar lämnar vi honom alltid hos mamma eller mormor.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Samma som #1, 0 timmar 
Brukar ta med min underbara Alfons i princip överallt, brukar inte lämna han ensam hemma. Men ibland när han inte kan följa med stannar han hemma. Fast oftast är det alltid ngn som vill passa honom.
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html
Jag har pluggat på distans sen vi skaffade Aramis, så han är bara hemma när vi åker iväg och handlar eller något sådant. Ibland blir det storhandling i Karlstad och då kan det bli 3-4 timmar han får vara ensam men det är inte ofta.
Ja, egentligen är svaret 0 då det oftast(nästan alltid) är någon hemma här(vi springer om varandra så att säga). Den ena får mer ensamhetstid då han klarar av det medan den andra inte kan vara ensam än så han har haft "noll" sin tid här.
Däremot har jag börjat ensamhetsträna "den andra" nu och därav blir det ca 15min x ca 3 varje dag för träningens skull och därtill endel lämnande några få minuter för att få rutin på det. Det "roliga" är väl att han klarar av att vara ensam utan problem, det är själva delen att inte få följa med utanför dörren som är det svåra. De 2 gångerna (första gången för att se hur han reagerade och andra för att andra hunden blev akut sjuk och jag var rädd att det skulle smitta el. liknande) han fått lämnas ensam tystnade han efter 1 minut och la sig och sov och det är samma visa även om han har någon annan människa kvar i huset(dock bättre nu!)… protest kallas det! 
Surt när man måste lämna bara för sakens skull, men det är ett nödvändigt ont och det ger ju resultat… Och jag har ingen lust att sitta med en hund som inte klarar av att gås ifrån i 15 års tid!
Min hund ar i stort satt aldrig ensam da hon ar med far pa jobbet men om alla ska bort ar det max 4timmar som galler. 
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold
Min mammas hund är ensam max 3 timmar de få gånger han är ensam en längre tid. Oftast är han bara ensam då man handlar.
Min förra hund lämnade vi ensam 4 timmar som högst, ngn enstaka gång 5, men oftast var det alltid ngn hemma.

Det varierar, jag jobbar natt och då är hundarna ensamma mellan 2,5-5 timmar.
Under dagen kan det bli ngn timme eller två om/när vi ska åka iväg till affären eller dyl.
Vissa dagar är de inte ensamma alls, så det är väldigt olika.
Men ska vi iväg någonstans längre så kan det ibland gott bli +-6 timmar. Det grejar dom finemang, dom är välrastade och aktiverade och har sedan sällskap av varandra. =)
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Beror på vad man gör.
Men är man borta längre än 4 timmar blir det hundvakt.
Men det blir kanske någon gång i månaden, om ens det..
Åker vi till stan eller dylikt och väder tillåter får hon följa med.
Åker vi till folk följer hon med 9 av 10 gånger så..
Måndagar jobbar jag 11-18 med en timmes lunch halv 2
Onsdagar samma sak, fredagar jobbar jag halv 9 till halv 6 med en timmes lunch kl 13. I övrigt är jag hemma.

0 timmar, när jag går i skolan så tar mamma med sig min hund till jobbet :)
När jag går i skolan sitter Gibson i skolans hundstall med de andra hundarna (alla har alltså varsin box) med tillgång till utegård tills jag går ut med honom på lunchen, sen sitter han där tills jag slutar skolan. Det blir max fyra timmar i sträck där.
På helger eller om jag ska göra något efter skolan och är borta mer än fyra timmar försöker jag ordna hundvakt men går inte det och jag måste iväg så är jag borta max 5-6 timmar. Är han välrastad och aktiverad så är det inga problem, oftast har han också sällskap av min rumskompis hund.
Jag har oftast med min hund till jobbet, bara vissa gånger det inte går och då är han hemma ca 6 timmar.
Och ibland får han vara hemma när jag åker till affären om det är för varmt/kallt för honom att ligga i bilen.

Vittra är inte ensam alls, utan i hundgården med bästisen Gjöa och polaren Bestla när jag jobbar. Fast ensam utan människa är hon, men nöjd. Hon går glatt in till dem, och vissa dagar väljer hon att vara med dem istället för att följa med i bilen när vi ska någonstans.
Vidar vägrar totalt att vara i hundgården, och det finns ingen som kan eller vill passa honom. Visst skulle jag kunna tvinga mamma, men jag vet bhur stressad Vidar var av att bo i ett samhälle. Han får istället ligga inne i huset själv när jag jobbar. Varannan vecka blir det tisdag onsdag och torsdag, långa dagar, men han är nöjd. Den andra veckan är det bara nån timme på tisdagen.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#15 Isåfall är mina tre aldrig ensamma, för de är ju alltid tillsammans :)

#16 Flera av våra hundar är hellre ensam med en av de andra hundarna än ensam med en av oss.
Sen är det ju skillnad på att vara flera hundar inne i en lägenhet/hus, eller ute i hundgård. I hundgården kan de kissa när de vill, de kan leka på ett annat sätt, då den är anpassad efter dem. Dessutom får de berikning inte bara av inredningen, utan av naturen utanför, lukter, väder, vilda djur od.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter