Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 7574 ggr
beso02
0

Växande valp

Hej jag har en liten dvärgschnauzer som är drygt 4 månader nu. Jag undrar om det finns nån som kan säga på ett ungefär hur länge de växer. Han är nu 35 hög och väger cirka 7 kilo. Känns som om det räcker snart. Vet inte hur stor pappan är men mamman är inte onormalt stor.

detblir
1

Man brukar säga att en hund utvecklas och växer fysiskt upp till 3 års åldern..sen varjerar det på ras,fysisk träning och vad hunden äter.

Jespersen
0

Jag som inte är jätteinsatt skulle säga att dom är färdiga på höjden vid ett år (min JRT växte nog inte mycket på höjden efter 9 månader eller något) men fortsätter växa på bredden i alla fall tills dom är två. Sen är det nog väldigt individuellt med :) Men lite till växer hon nog på alla håll.

SamanthaJones
0

Brukar man inte även säga att vid 6 månaders ålder så väger de cirka 60% av vad de kommer väga som färdigvuxna?

Iaf, så sa de så till mig när jag var nere o vägde Prins för ett par veckor sedan. (boxer hane på 5½ månad och 26 kg)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

beso02
0

Är det så då vet jag inte vart detta ska sluta. Enligt rasbeskrivningen ska de vara mellan 30-35 hög och väga 6-8 kilo. Jag kanske har fått en schnauzer iställetGlad

SamanthaJones
0

#3 jo, den känslan är vi två som delar. En boxerhane ska ligga på cirka 60-63 i mkh och väga runt 30 kg och min kille på 5½ månad väger 26 kg och är 63 i mkh så vi får hoppas att det inte stämmer allt för bra :P

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

lukasfelix
0

Måtten är ju bara ideal för hur de ska vara, men de kan ju vara både mindre och större