Hundar iFokus

Hundar

Etikett: hälsa
Läst 2665 ggr
Ketang
0

Kissat på sig i natt.

Min toypudel är 3½år okastrerad och frisk. Rumsren osv. I morse vaknade jag i en säng med en stor pöl nere vid fötterna där han legat. Han säger alltid till om han behöver gå ut även på natten, så det här måste han gjort i sömnen.

Någon som har nån idé om vad som kan ha hänt/vara på gång?

QLBA
0

Det hände en av mina en gång, jag blev jätte fundersam och tänkte på det hela dagen. Sen berättade jag för sambon när han kom hem och han sa att lille B hade legat i en snödriva och ätit snö hela kvällen =) vi kom fram till att blåsan var bara full, hände inte igen.

Det jag ville säga är att det kan va att han fått i sig för mkt snö, tror inte du behöver oroa dig. . .

Händer det igen kan det va urinvägsinfektion är ju inte för ovanligt i denna kylan.

Ketang
0

Han äter inte snö och var ute och kissade innan vi gick och la oss. Hm, han borde ju ha sagt till om han behövde gå ut.

LinaK
0

Du får hålla koll så att det inte är uvi , som #1 sa så är det ju inte jätte ovanligt i denna kyla.
Kan ju vara en engångsförteelse också, han kanske drömde om något och kissade på sig i sömnen? Tungan ute

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Zebben
0

Precis så gjorde min tik för några månader sedan. Hon kissar heller aldrig inne, men gjorde det denna natten. En helt enorm pöl. Annars var hon pigg och glad. Ringde veterinären och de sa att en gång är ingen gång, vad gäller detta. Så jag gjorde inget, Och det hände inte igen.

feelmypain
0

Det har hänt min sambos hund oxå, fast han kissade även inne när han var själv hemma ett längre tag. Vi ringde veterinären och fick komma in, och de todde de var urinvägsinfektion, så vi fick recept å tabletter efter någon dag så slutade han kissa på sig. :)

hoppas det löser/löst sig.

Ketang
0

Det har inte hänt fler gånger så jag håller mig lugn!

#5 Fick ni recept fast ni inte visste att det var UV hunden hade?