Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 5182 ggr
Zariah
1

Ge hunden vanlig mat???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar vad man kan ge en toypudelvalp att äta. Hunden är ca 5 månader,det är inte min hund utan jag frågar åt min systerdotter som är ägare till hunden.:-)

Nu har hunden ätit torrfoder och hon verkar inte så förtjust i maten.Vet inte om man ska byta till annat torrfoder. Men så har de funderat på om man kan börja ge hunden vanlig mat.Men man vill ju inte att hon ska bli dålig i magen.

Jag vet ju att man tycker lite olika om det där med maten. Att en del tycker man ska ha bara torrfoder. Att om man börjar ge hunden vanlig mat kanske den inte vill ha torrfoder sen och att i torrfoder finns allt hunden behöver.

Så vad säger ni och hur gör ni?

Om man vill börja ge lite vanlig mat,vad kan man ge och hur mycket??

/Lotta

Emaljoh4
0

Hej!

Jag skulle börja ge hunden färskfoder istället.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara vad det är , men jag köper Klass färskfoder till min vovve.

(Du kan läsa mer på hemsidan http://www.klassfoder.se/)

När jag köpte min hund , så åt hon torrfoder, men slutade i stort sett äta, spela ingen roll vad jag gjorde med maten. Sen bytte vi till färskfoder ,, och det är något hon älskar!! Glad

SÅ kollla upp färskfoder tycker jag. Det rekommenderar jag istället för vanlig mat.

Fråga om det är nåt du undrar. Skrattande

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Emma-K
0

Säger samma som #1 jag skulle med ge färskfoder, mina hundar äter Bravo.
Mina två är spannmåls allergiker och detta fungerar kanon bra även om de inte är kännsliga, den ena var väldigt kräsen och nu äter hon som bara hejsan så det har gett bra resultat i pälsen, aptiten och energin ^^

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

Elega
0

Jag rekommenderar också färskfoder. Jag provade att ge min hund Vom og hundemat som inte innehåller spannmål, dock gillade inte min hund det, men hon åt det om jag kokade det. Men de allra flesta hundar vräker i sig av färskfoder och det är nyttigare än torrfoder. Det är "hemmagjort", alltså det du hade fått göra till din hund om du gjorde eget foder fast det finns fryst i korvar att köpa så att du slipper ;)

nagithas
0

Provat att blöta upp torrfodret. Våran hund vägrar att äta när det är torrt men vräker i sig det när det är uppblött.

AnneN
0

Jag skulle vilja rekomender att du kikar in på Barf iFokus (barf = biologiskt anpassad rå föda)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
0

Jag har en dvärgpudel o kräsen som tusan. Jag har märkt att hon gärna äter frukost under promenaden så hon får arbeta för maten men nu ger jag färskis o då vart det inte så trevligt att ha en påse med o böka med händerna. Men hon äter upp sin dos mat varje dag lite då o då får hon äta, det hon inte äter upp åker in på ett fat så får hon det senare.