Tips på låt
Hej, som rubriken säger så skulle jag vilja ha tips på olika låtar som passar i freestyle för en hund som kan var helt lugn till att bli helt galen. 
Så helst en låt som är lugn i början för att helt plötsligt bli mycket snabbare.
Någon med bra tips?
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Vad är du efter för typ av låt? Schlager? Rock? RnB? Det ska ju för att bli RIKTIGT bra vara en låt som DU tycker om, kanske t o m älskar, och kan. :) Även för en långsam hund tycker jag att låten ska vara relativt snabb - för att programmet inte ska bli tråkigt! Så, någon speciell genre du tycker om?
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com
Det mesta som tex petras mikrofonkåt till Takidas curly sue, en favorit är billionare, men den är inte så snabb.
Så det jag kort och gott letar efter är en ganska känd låt som man kn sjunga med i lite och som börjar långsamt för att sedan gå upp i ett mycket högre tempo på direkten.
När min hund backar så rockar han loss och det var då jag tänkte att låten skulle börja bli snabb, alltså han rockar verkligen loss. Då kommer det se ut som om han rockar loss till musiken.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Haha jag kommer verkligen inte på några låtar som börjar lugnt och sen ökar tydligt… Bara att börja lyssna på dina favoritlåtar och se om det är ngt som passar :)
Men börja grina då!

Säger bara ta en låt som du inte älskar ;) För du lär tröttna lite på den sen. Du måste lyssna på låten mååååånga gånger :) Har tröttnat på nästan varenda låt jag har haft till mina program :P
Har valt Jay Smith med like à prayer som börjar lugnt och so
Går upp till lite snabbare tempo och rytmen passar perfekt för min Barney
// Warney

#5 ååh :) Ska du tävla? :)
Inte än men måste sätta ihop ett första nummer, min Barney är lite väll jobbig när det gäller andra hundar så jag ska gå kurs i vinter för annars så kommer han bara springa iväg till hundarna bredvid.
Men annars så är han tillräckligt duktig för klass 1 i alla fall
// Warney

#7 vad roligt :) Jag har själv tävlat några ggr :P Dock inte med bra resultat xD hehe hon tycker det är lite jobbigt med så hög musik så :P Tänk på att hunden kan bli segare på planen än på träningen. För om du är nervös när du står där märker hunden det :) Så har det varit för mig. Det har gått snabbt och hur bra som helst på träningarna men när man kommer dit så går det sakta och inte så bra :P
¨#8 Du får du väll ta stilla nattt som låt och ha på lägsta volym, då kommer det säkert gå bra.
Nej men nu så ska jag ta tag i saken med hundproblemen, finns det några utbildade hundkurs ledare (privatkurs) som bor i närheten av åkersberga/österåker 
// Warney

#9 joo men dom har ju hög volym på tävlingen xD
10# Be alla va tysta och ha volymen på det lägsta eller sätt öronproppar i öronen
// Warney

#11 haha tror inte vovven skulle gilla det xD det är ju inte jag som har problem med musiken xD hehe men jag kan inte träna med sån hög musik heller som skulle vara bra :P Jag har inte riktigt såna högtalare direkt XD
Eller så går hunden igång på tävling, vilket min gör ;)
Men börja grina då!

#13 jo så kan det självklart vara :) Det får man se :)
Mycket bra låtval! ;) Har du programmet klart för dig också?
Kan mycket väl gå bättre på tävling än på träning också - har den situationen med mina. Blir alltid bättre ju mer konkurrens som finns så försöker ha så mycket "tävling" mellan dem som möjligt, de ger järnet om de har varandra eller annan hund i närheten och går den där sista milen så att säga. Så skönt!
Tipsar om att träna med högre och högre musik. Det kan räcka med vanliga tvn i vardagsrummet till en början, ofta kan man ju höja ganska högt på tvn.
jag har inte en aning om vad det är för musik du vill ha lr som är bra för freestyl men jag gillar Teddybers dom ahr en massa bra som man blir glad över Cobrastyl är en jag har på just nu dunkar fint i lurarna