Löp
Min tik på 1 år har fortfarande inte gått in i löpen, hon är en shetland sheepdog
bör jag oroa mig?
vill även tilllägga att hennes kullsyster heller ej gått in i första löpet
Har du fler tikar eller nån granne som har tik ? För våran vuxna tik drog över sista löpet 3 mån för att löpa ihop med grannens ena tik. Jag skulle inte vara orolig över löp, men om du är det hör med vetrinär lr din uppfödare kanske ligger detta i generna att löpa senare?
min pojkvänn har 3 tikar , ena var på löpen när jag hämtade hem henne då var hon 8 månader
3 Tja, då vet man aldrig om hon vill gå i löp med nån av dom andra tikarna.

En del kan bli närmare 2 år innan de löper första gången, men sedan så är det även så att en del kan ha tysta löp = man ser inget blod.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#5 men även om dom går i tysta löp borde man väl se en svullnad + att hanarna borde väl bli intresserade?

#6 beror på hur mycket tiken sväller, en del är det så lite så man knappt kan se det, men ja hanarna borde ju helt klart bli intresserade.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#6 okej, hennes kullsyster har ju inte heller gått in i löpen. man blir ju som oroligt :P

Du behöver inte oroa dig, hon löper när hon är mogen till det.
Vi var lite oroliga för vår tik med inför första löpen, men vi anade att hon hade tysta löpet, vilken de flesta brukar ha första gången:=D
Och det är inte alltid det märks på dem.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej , då är jag lite lugnare :)