Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2587 ggr
[countess]
0

Löp

Min tik på 1 år har fortfarande inte gått in i löpen, hon är en shetland sheepdog

bör jag oroa mig?

[countess]
0

vill även tilllägga att hennes kullsyster heller ej gått in i första löpet

[Forest]
0

Har du fler tikar eller nån granne som har tik ? För våran vuxna tik drog över sista löpet 3 mån för att löpa ihop med grannens ena tik. Jag skulle inte vara orolig över löp, men om du är det hör med vetrinär lr din uppfödare kanske ligger detta i generna att löpa senare?

[countess]
0

min pojkvänn har 3 tikar , ena var på löpen när jag hämtade hem henne då var hon 8 månader

[Forest]
0

3 Tja, då vet man aldrig om hon vill gå i löp med nån av dom andra tikarna.

AnneN
0

En del kan bli närmare 2 år innan de löper första gången, men sedan så är det även så att en del kan ha tysta löp = man ser inget blod.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[countess]
0

#5 men även om dom går i tysta löp borde man väl se en svullnad + att hanarna borde väl bli intresserade?

AnneN
0

#6 beror på hur mycket tiken sväller, en del är det så lite så man knappt kan se det, men ja hanarna borde ju helt klart bli intresserade.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[countess]
0

#6 okej, hennes kullsyster har ju inte heller gått in i löpen. man blir ju som oroligt :P

Zandrinos
0

Du behöver inte oroa dig, hon löper när hon är mogen till det.

Fridaaaa
0

Vi var lite oroliga för vår tik med inför första löpen, men vi anade att hon hade tysta löpet, vilken de flesta brukar ha första gången:=D
Och det är inte alltid det märks på dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[countess]
0

okej , då är jag lite lugnare :)