Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3092 ggr
Lyan
0

Angående min andra tråd

Jag la in filmen på mattis, Ping och marsvinen för att jag tyckte den visade väldigt tydligt hur Mattis använder sitt kroppsspråk. Alltid roligt med diskussion men främst var det för att visa som sagt, man kan alltid lära sig mer.

Tyvärr slutade den tråden också som "hacketråd" men jag hoppas ni gillar filmen iallafall för den var som sagt bara menad att visa de signaler Mattis använde :-)

Väl mött/ Lyan

[Forest]
0

Var söt film tycker det verkar som att Mattis skyddar marsvinen.

Och vilken lyxbostad marsvinen har :) har dom ett helt rum lr hur har du dom?

Lyan
0

Ja, det är "hans" marsvin :-)

Tack! De bor i källaren, nu är det ganska omgjort men utrymmet är det samma. Länstyrelsen var här förra veckan på koll och hon var väldigt imponerad :-) Hon fick ett nytt sätt att se på marsvin sa hon :-)

Anothername
0

Ja helt underbara filmer (då du la till 1 till nyss ;)
För att få omplaceringshundar som ej förmodligen ens träffat marsvin innan så har du ju gjort ett underbart "jobb"

Tycker alla verkar tillfredställda och lunga enligt mig :)

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Lyan
0

#3 Tack :-D

Dock misslyckades jag med den förra hunden :-( Trots att jag hade honom som valp fick jag aldrig honom att acceptera andra djur än hundar, sedan var det väldigt mycket jakt i hans linjer också (så går det när man inte kollar upp föräldrar och släktingar först :-()

Mattis har träffat marsvin i bur innan han kom, de andra har inte träffat någon alls vad jag vet om, dock har Nellie haft så många hem att vi kan omöjligt veta :-(

[Forest]
0

Såg den andra klippet nu :) Jätte fint klipp. Och skulle jag vart marsvin skulle jag med vilja bo stort o med många vänner. Man hör hur härligt de pratar med sitt lilla kurrkurrljud :)

Sen tycker jag inte du ska ta åt dig, jag är som du gillar inte ett dugg C.M´s metoder o hans fans ett dugg. En del bra saker har han väl sagt men det finns ju andra bättre tv-hundtränare bla en kvinna jag sett ett par gg som inte hejjar ett dugg på dessa lathetsfasoner som el,antidrag mm :) J

Anothername
0

Jag som är ny här inne på hundar i fokus måste göra en lite OT fråga.

Vem/vad är detta C.M?

Jag har redan tagit min ställning till detta även fast jag inte rikigt vet vad d är och jag tar avstånd från det helt då jag inte alls kommer överens med dom metoder och "föreläsningar" en viss medlemm här i hund i fokus försöker "predika" om som tydligen kommer från C.M metoden.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Lyan
0

#5 Tack :-)

Är det Victoria Stilwell du menar?

Jag tycker man ska hålla sinnet öppet och snappa upp godbitarna som passar just den hunden, sedan att det kanske blir en salig röra av shaping, CM, Fredrik Steen, IMMI, Anders Hallgren osv osv spelar ingen roll, huvudsaken är att man når målet på ett sätt som passar både jycke och människa

Lyan
0

#6 Ceasar Milan, även kallad The Dog Whisperer. Kommer inte ihåg vilken kanal hans program går på men det finns en hel del på Youtube. Han har mycket bra att säga men även saker som är direkt olagliga i Sverige

rebz
0

#6 Cesar Milan "mannen som talar med hundar"

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

[Forest]
0

6 Cesar Millan det är en person som många avgudar, tyvärr så andvänder han metoder som el-chocker mm Han har även gjort halsband som tack o lov är förbjudet i här.  

7 Ja det kan vara victoria jag har bara sett det 2 gg då man råkar zappa med tv-dosan :)

rebz
0

#8 Har för mig hans program gick på tv4+ förut.. Har inte koll just nu. Jag tittade mycket på det då, men jag gillar inte riktigt alla hans metoder och hans tankesätt.

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Anothername
0

Aah honom har jag sett på tv mååånga ggr :)

Ja va säger man. Visst har han smarta tips men tycker även att d står klart och tydligt att hans "tips" enbart ska utföras av utbildade personer och jag tycker helt ärligt att denna medlem (inga namn nämnda så har jag inget sagt) går helt emot detta då han "predikar" för oss icke utbildade att C.M metoder ska man använda hemma också.

Och när man ser på C.Ms program så har i alla fall jag fått en uppfattning om att han ser till hunden som individ inte som ett generellt djur att "Såhär ska alla hundar göra"

Så det känns som "medlemmen" har fått metoderna om bakfoten.

Men nog om d :D

Glada miner va det och jag tycker som sagt att dina filmer va underbara :D

rebz
0

#12 Ja, du kunde inte sagt det bättre ;). Vi får väl starta en C.M tråd där vi diskuterar det istället :P haha.

Lyan
0

#12 Precis. Visst CM gör mycket som är dåligt men han gör också mycket som är bra. Hans grundsyn om att man ska vara lugn och tydlig är jättebra likaså att hundar behöver motion för att må bra är kanon eftersom man i USA ofta har hundarna i ett snöre på tomten. Precis som med allt annat får man plocka godbitarna.

Tack :-)

Lyan
0

#13 Söker man hittar man nog ett ton CM-trådar i gömmorna :-P Det brukar inte direkt gå lugnt till så fort han blir nämnd :-/

Anothername
0

Nu höll jag på att göra ett långt inlägg om va jag tycker men ska låta bli för att denna tråd ska ju va posetiv :D

Yippie :D

Men jag tror vi alla som har skrivit här än så länge är rätt överens :)

Lyan
0

#16 Haha, det är en diskussionstråd så in med allt du vill diskutera :-) Handlar det om CM så har countess startat en ny tråd om det.

Anothername
0

#17 Ja visst är d det men tyckte det va onödigt att starta en diskussion till då jag redan diskuterar samma ämne i säkert 3 olika trådar haha.

Ska genast in och börjar diskutera i Countess tråd :D

Så man håller sig till det ämnet och inte spårar ut :)

rebz
0

#17 Ah så det blev en CM tråd trots allt. Alltid kul när man märker att man hörs :P

Noa-Nisse
0

jag vill gärna se filmerna :) har du någon länk!? :D

Medarbetare på Hundar.ifokus

Lyan
0
Lyan
0

Haha, ja, jag är nog ckså inne i 3-4 trådar och rotar omkring i allt möjligt smått och gott :-P