Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 2370 ggr
Beckibus
0

Klumpig eller elak

Hej!!!

jag har en amstaff på 1år och när jag är ute och går promenader med henne och 2 småhundar och en leonberger så springer hon och Tara(leonbergen),och leker och sen kan hon bara springa över Malta och Wilma(småhundarna) så dom rullar iväg och jag har skällt på henne och inte tagit med Tara men inget verkar funka det är ju lättats att bara låta henne vara hemma men då biter hon sönder inne och sitter och ylar då vägrar dom andra att gå och sen när jag tar ut henne själv sticker hon….

VAD SKA JAG GÖRAFörvånad

MVH Rebecka

tacksam för svar

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Elega
0

Det är olagligt att ha hund i bur.. Och om de större hundarna inte kan leka snällt med de mindre hade jag låtit de mindre leka först för att sedan låta de större leka själv. Då får alla leka och ingen far (förhoppningsvis) illa.

Beckibus
0

Tack för att du svara jag ska testa det tipsen jag får och förhoppningvis blir allt bättre.men som tur är har ingen blivit skadad.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Forest]
0

En fråga varför är du ute med alla 4 hundar om du vet att leonbergen är så krävande? Och jag säger ifrån när hundar vill leka och man har koppel.  Och jag fattar inte hur du kan skälla på hunden när det är du som ser till att alla går ut?

[Forest]
0

Ett tips till det låter som att hon behöver göra lite mer aktervering låter som att detta är det roliga för henne o sen ser hon till att ta sönder saker för att hon har det tråkigt.

Beckibus
0

Bara för att förtydliga så är det amstaffen som ibland är lite hård mot småhundarna som är mopsar, medans amstaffen och leonbergen går bra ihop. Det är när hon, amstaffen, nästintill rammat en av mopsarna som jag skällt på henne då jag tycker att det inte är okej att hon beteer sig så mot dem. Men det är ju inte heller hela tiden som amstaffen gör så. Det är inte heller alltid som jag tar med mig alla fyra på en gång utan ibland tar jag dem en och en, annars två och två - då de stora ihop och de små ihop. Men min tanke är varför amstaffen beteer sig på detta vis mot småhundarna ibland, kan det vara att hon bara blir lite för hård och inte tänker sig för att de är mindre?

#4 Tack för tipset om aktivering. Har du något tips på bra, men endå enkel att genomföra, aktivering? Amstaffen brukar jag aktivera genom godissök, och variera godiset och miljön hon söker i. Jag kan hålla med att till viss del kan amstaffens bitande/förstörande vara en protest mot att hon inte fått följa med.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

[Forest]
0

aha :) men iaf ha dom itne ute samtidigt är mitt tips med i den åldern är det säkert rätt klumpiga.  Jag säger ta det försiktigt när mina hundar leker mellanstor hund o dvärg Pudel vap på 7 mån. D

Ska man iväg o hon gör detta i protest (biter på saker) så se til lta en bra promenad innan. Jag kör ofta spår och lägger ut till mian hundar ett spår i trädgården tar hundarna på promenad så får de söka efter promenaden (1 och 1) då har spåret svalnat o svårare för dom. Sen trix o lydnad är itne fel :)  Göm godis i barken på träd o göm inte allt marknivå. inne som ute. Innan man åker kan man oxå gömma gott för underhålla lite. Sen kan man ha hunden i ett rum för att minska stressen för hunden. Är den helt ensamtränad? Om inte är det ett måste.

detblir
0

Hej. Läs lite i olika trådar som jag har skrivit om du vill, vill inte verka tjatig och skriva liknande tips här…, eftersom det är samma grund förutsättningar för alla hundar som gäller för att de ska vara balanserade och bete sig som människan bakom vill! har du sen frågor ska jag vara specifik i mina svar och tips. Mvh  angelo

Beckibus
0

Tack #6 det låter jätte bra.ska absolut prova dem tipsen jag får.jag prova redan lite  tips igår på kvälls promenaden genom att ta dem i storleksordning alltså dom stora först sen dem små.och det gick jätte bra.jag blev jätte glad och det verka dem också bli det var skönt.ska variera nu genom att ta dem för sig. det kan ju vara att hon tyckte dem små var jobbiga så att hon sprang på dem.

JAG ÄR JÄTTE GLAD NU

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka