Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 702 ggr
mariamia
0

Premiär!

Ikväll ska vi börja på nybörjar hundkurs. Känns jätte skoj & lite pirrigt. Även om jag har sett fram emot det så undrar man ju om man gör bort sig totalt eller om min hund är som de flesta unghundar…

/Mia

kerstinjoh
0

Unghundar är fulla av bus och liv. Tänk vilket liv det blir när ett gäng unghundar träffas för första gången.

Jag lovar dig att det kommer att bli många goda skratt.

Berätta hur det går!Glad

mariamia
0

Absolut ska jag berätta om både framsteg & sånt som inte alls går som man tänkt! Som sagt det är levande väsen & de har en egen vilja ibalnd…

/Mia Cool

kerstinjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag glömmer aldrig när vi hade med vår labbe "Bosse" till sbk. Jag har aldrig hört en hund föra så mycket oväsen.

Han tjöt o yla för varje hund han såg och de var ju rätt många!

Men denne egensinnige herre fick slippa att gå på kurs. Han var lite speciell och jag har nog aldrig träffat på en hund med ett så otroligt starkt psyke. Där var det inga bekymmer om så taket ramlade ner.

Denna fina kille, som ej finns mer, var en hundarnas tjuren Ferdinand. Han trivdes bäst i sin egna värld. Få nosa, BADA och bara vara!

lena1
0

Det blir säkert jätte skoj på kursen tror jag, man går ju dit för att lära sig inte för att man redan kan ;-), berätta gärna hur det går…

Kerstin vilken going det var där en sådan vill man bara pussa på :-).

Det på minner mig om när jag skulle gå grunkurs med min stolta herre Kingen då han var unghund, vi skulle kalla in på kommando hit, vilket jag glömt att lära in så varje gång jag ville att han skulle komma så sade jag hej då och gick några steg bakåt.

Det radades upp 10 hunder bredvid varandra och alla kom på "hit", men inte Kingen, utan honom fick jag ropa hej då!!! åt, gissa om det blev ett as-garv därute första gångenSkrattande.

Lotta
0

Haha Lena så lär jag ofta gapa på Skorpan eller skrika godis då kommer hon som ett skott. Det ska bli jättekul att höra hur det går för dig mariamia :)