Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 2963 ggr
Emma-K
0

Priser på kurser?

Hur mycket får ni betala för era kurser, och vad är max som ni är villiga att betala?

Har hittat en vardagstränings kurs, med instruktörer som verkar jätte duktiga och har en bra syn och kör med posetiv inlärning. Det som ingår i kursen är:

* kontaktövningar
* hälsaträning
* hundmöten
* sitt och ligg
* sitt/stanna kvar
* inkallning
* miljöträning
* störningsträning
* samt individuell träning utifrån varje ekipage önskemål

Dock är priset 1600:- för 8 ggr 1½h/gång, känns lite saftigt för en student :/

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

rebz
0

Uj fan vad dyrt. Här tar han 550kr för valpkurser då man gör i princip alla dom punkterna.
Och 700kr för vardagslydnadskurser.
Varje gång är 8 ggr praktik, 1 teori och 1 veterinärföreläsning. Så sammanlagt 10 ggr.

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

rebz
0

Just det, vi tränar lite spår och apport i kurserna också, glömde jag säga.
Och skulle aldrig betala för en kurs som kostar mer än 900kr.

Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm

Zebben
0

Man får ju se lite till var i landet det ligger. 1600:- är ganska dyrt även om det ligger tex i stockholm där jag bor. Vår klubb tar 950:- för valp/unghundskurs på 8 ggr och 2 h per gång.

Men visst finns det kurser som man gärna går och betalar 1600:- för, det beror på vem som är instruktör.

En kurs är ju inte till någon nytta om Du inte kommer rikare därifrån. Så ibland är det värt att lägga ut en slant. Men då ska Du veta att det verkligen är bra instruktörer som är uppdaterade inom hund och duktiga på inlärning.

Pma gärna vilken kurs Du tänkt Dig. Glad

Emma-K
0

1# Ja det var väldigt saftigt tyckte jag :/
och det som jag mest vill åt är en ny syn och nya metoder att träna dessa punkter i kursen:

* hundmöten
* miljöträning
* störningsträning

eftersom vi redan gått valpkurs, kontakt, grund lydnad och början på agility, men han är väldigt lätt stressad och lite osäker så skulle vilja träna på detta specifikt och få nya ideer hur och samt någon att få råd utav som ser mina fel som jag inte ser själv.

Zebben
0

Kan Du inte då lägga dessa pengar på privatlektioner istället? Om det är de 3 punkter Du vill jobba med. Detta går ju lätt att göra även under privatlektioner. Och för 1600:- borde Du kunna gå 3-4 lektioner hos en bra instruktör.

Emma-K
0

#3 Jag bor i skaraborg och det brukar inte vara så dyrt här på klubbarna som är i samband med sbk, dock är detta ett privat ställe.
Hur menar du med pma är det info om kursen specifikt eller hemsidan eller vad tänkte du dig :)

Anledningen att jag är intresserad är att på våran bk har vi bara fått tips om ledarskap och ryck i koppel osv och den läran är inte något jag är intresserad av utan jag vill komma fram till varför han blir stressad och osäker vid t.ex. hundmöten ute och vissa miljöer så jag därifrån kan komma på ett sätt att jobba med honom för att hjälpa honom.

Dock kanske en privat intstruktör med träning specifikt på detta skulle vara något, tack för tipset :)

rebz
0

#6  Ja håller med #3  då det verkar som om det är områden och ett beteende som du specifikt vill inrikta dig på. Då är ju privat lektioner mycket bättre, då är det ju bara dig och din hund som fokusen ligger på :)

Emma-K
0

#7 ja det var ett mycket bra tips ska maila och kolla upp lite om detta :) tack så jätte mycket

Det var just hund möten och störningsträning som verkade lättare att få till i en kurs men äsch det får dem väll hjälpa till att lösa på något sätt ^^ brukar ju ändå inte bli samma sak med t.ex. hundmöten i en kurs efter 3-4 ggr.

Zebben
0

Jag var mest nyfiken på om Du hade en hemsida så man kunde kika på vem som håller i kursen.

För rätt person så går jag gärna en kurs på 3 ggr  för 2500:-. Gjorde det för inte så länge sedan, och det var absolut värt priset. Men då visste jag för vem jag gick och jag visste att det skulle vara värt pengarna.

rebz
0

#8 Nej, hundarna vänjer sig ju vid varandra rätt så fort och då spelar ju hundmöten träningen på kursen inte lika stor roll.

Men du kan ju fråga om ni kan köra ett par gånger och träna och att du sen kanske kan få komma till en kurs och träna lite hundmöten där med deltagarna där det finns "nya" hundar? Det brukar inte vara fullt omöjligt.

Busangardens
0

Kostar lika mycket på min lokala brukshundsklubb oavsett vilken kurs du tar mendet är bara för ca 5ggr då och det är exklusive bok och medlemsavgift. Vad jag fått förklarat från dem.

[Forest]
0

Jag har betalat 650 kr för 6 gånger, då var det en kurs med allt möjligt inbakat lite mer "provapå" kan man säga. Vi valde gå sök-kurs sen.

Jag ska gå kurs för en som är utbildad och då blir det mer privat, tycker man får mer hjälp då.

Belimas
0

Vi har två olika som man kan gå på kurs hos här, dels en "privat" som har ett företag och har träningsmetoder enligt IMMI metoden (eller vad man ska kalla den för). Hon tar i snitt ca. 950:-/kurs och det är då ca. 9 timmar totalt. Sedan har hon lite andra kurser ex. introduktion till rallylydnad, agility och liknande och de är några hundralappar billigare men de vanliga kurserna (valp, unghund osv.) kostar 950:- Helgkurserna tar hon minst 1100:- för och som mest 1250:-

Sedan har vi den lokala brukshundsklubben där alla kurserna kostar 700:- och är då ca. 15 timmar totalt och deras helgkurserna i spår/sök kostar 400:- så det skiljer en hel del mellan de olika ställena.