bra kamera?
har börjat leta efter en systemkamera, men vet inte riktigt vad man ska titta efter och vad som är bra och dåligt:P så ni kanske har några bra tips, inte någon alldeles för svår bara:)
vad har ni för kamera?
Jag har nickon d70s tror jag den heter bra men jag kan den inte helt än
Önskar mig en liten kamra i julklapp eftersom det är lite klumpig att ha med sig på promenaderna. Sen vill jag gärna göra filmsnuttar ibland med.
I dagens läge är typ alla systemkameror bra, gäller bara att lära sig den bra och hur duktig fotograf man är, hjälper inte att ha bra kamera, du måste vara bra på att fota med för att få bra bilder :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Inte direkt.
TS. Vid köp av systemkamera är det mycket att kolla på. Är du nybörjare är nybörjar kameror ett allternativ. Fråga inne på foto iFokus så får du hjälp med att hitta den du söker.
Jag har en Canon eos 1000D vilket är en nybörjar kamera men kommer byta till en Canon eos 7D vilket är en dyr proffskamera.
Min första systemkamera var en Nikon D60. Helt underbar, lätt att fatta och jag älskade den. Den blev stulen och dum som jag var köpte jag inte en lika utan en Canon eos 450D. Det är en bra kamera men jag tyckte ändå nikon var mycket lättare att förstå och hålla på med
#4 Själv svär jag rejält varje gång någon stoppar en Nikon i mina händer, helt omöjliga kameror! Men det beror på vad man har vant sig med, jag har min Canon och jag skulle varit lika nöjd med en Nikon om jag hade köpt det från första början.
Om jag var TS skulle jag bestämma mig för att kolla på (till exempel) alla instegsmodeller (alltså dom i samma prisklass). Sedan gå in i en butik, känna och klämma på alla kameror som finns inom den klassen och köpa den som ligger bäst i mina händer, och som jag kommer åt knapparna bäst på och så vidare, eftersom dom bildmässigt är likvärdiga.
Jag har en Canon EOS 400D, som nu i veckan byts ut mot en Canon EOS 5D Mark II, då jag haft min 400 sen 2008 och helt enkelt växt ur den.
Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.
jag har en Canon EOS 1000D, en bra systemkamera för nybörjare enligt mig :) den är inte så dyr heller. nackdelen är ju att man inte kan filma med den om man nu skulle vilja det..
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Lägg inte för mycket pengar på kamerahuset eftersom man vill ha flera dyra och skarpa objektiv, blixtar och stativ m.m. dessutom. Nikon och Canon är populärast. Canon har ett för Nikonfolk komplicerat sätt att ställa in iso på har jag för mig. Köp gärna fasta objektiv utan zoom. Då kan du få skarpa grejjer väldigt billigt speciellt om du köper begangnat. Är det din första system blir du nog nöjd med det billigaste Nikonhuset tex.
#3 Äh jo så är det visst det och du kan INTE få mig att ändra på mig på den punkten!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Varför ligger den här tråden här…?
#9 Varför skulle inte tråden få ligga här?
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#8 Har inte försökt ändra på din åsikt heller, eller har jag det? Jag säger bara efter vad jag kan om kameror att inte alla kameror kan erbjuda det man är ute efter i en kamera. Och håller du inte med om det så hindrar jag dig inte att ha egen åsikt.

Jag har en Canon EOS450D som jag är nöjd med. Har dels kitobjektivet och ett tamron macroobjektiv.
Livet med en fluffråtta - www.tokhund.se

tack för alla bra svar:)
#9 jag måste nog ha råckat trycka på fel.. de va inte meningen att den skulle vara på den här tråden
#10 Trodde det var uppenbart, därför att det inte handlar om hundar.
#14 Det är därför OT kategorin finns.
Jag har en EOS 500d en bra kamera tycker jag, jag får bra bilder enkel att använda , inte så dyr…:)) jag rekommenderar!
#15 Jaså, man får skriva sådant här.
#14 Ot = Off topic. I den kategorin får man lägga inlägg som inte har med hundar att göra.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Lite kul att få läsa lite om kameror även på den här sajten. Många fotar sina hundar utan att vara med på fotosajterna
Själv har jag en canon 450 och en canon 7d som jag bara älskar. Men som "Gips" säger. Försök att hålla kostnaden nere med kameran och satsa hellre på ett bättre objektiv.
Lycka till med ditt fotande.

Jag har en Nikon D5000 som jag tycker väldigt mycket om! För mig fanns det bara Nikon av någon anledning när jag skulle välja kamera, och idag vill jag inte byta märke. Har en kompis som har Canon och tycker de är klumpiga o känns plastiga… = )
Nikons enklaste nybörjarkamera som finns i butikerna idag är Nikon D3000. Har tydligen hjälpmenyer och en massa skoj för en oerfaren nybörjare.