Tips?
Vi ska hämta en 15 månaders Cocker pojke på lördag. Hur sammanför vi bäst honom med vår engelska setter (10 månader). Vill göra rätt, så man inte förstör något.
Mvh Mia
Låt dem hälsa på ett lugnt ställe utomhus första gången.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Precis det är det bästa att dom får hälsa på varandra i lugn och ro utomhus först "neutral plats", och sedan ser du ju hur det går, det brukar vara lugnt då dom kommer in om det varit lugnt ute….
Tror inte det ska vara några problem, låt dom bara träffas ute så sak du se att det går jättebra =)
tror också att ute är det bästa stället att mötas på. =)

Tycker ni man släppa dem lösa på inhängnat område eller "bara" låta dem hälsa i kopplet först. Viket än det blir så blir det på neutralt område.
Mvh Mia
Lösa tror jag på. I koppel kan det finnas risk att de känner stöd från den som håller i det och tycker att de ska visa sig tuffa.. Om det är såna hundar. ;) Kan såklart gå jättebra det med, men jag hade haft dem lösa.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
skulle också satsa på lösa..
Ja jag med. Men se till att va på ett ställe som ni lätt får tag på dem i om det mot all förmodan skulle hända nåt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tack för era tips.. Känns som det är viktigt att det blir rätt från början. Vår engelska setter är en väldigt undfallande hund, kommer inte försöka klättra i rang heller så jag tror inte det blir probelm men man vet ju aldrig ;-)
Mvh Mia
#9 Fast med tanke på att de är rätt jämna i ålder så vet man aldrig.. Jämngamla unghundar kan få för sig lite vad de vill ibland. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst