Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 3090 ggr
lsoderberg
0

kläder på hundar?

vad tycker ni om kläder på hundar? då menar jag typ jeans, tröja, kofta, skor osv osv.

[ElisiaJohansson]
0

Jag tkr inte de gör nånting om hunden behöver de, för de finns de ju hundar som gör speciellt vissa småhundar och hundar med kort päls. Men de räcker ju med nåt täcke inte massa tröjor, byxor o skor osv.

anaprincess
0

finns massor av tråder om det här ämnet.

[Hilo]
0

Finns flera trådar om ämnet, men svarar att personligen tycker jag att det är ren idioti.

(för jag antar att du inte räknade in täcke vid kyla och dylikt?)

Kristall
0

Alla kläder som inte är till någon nytta (annat än estetiskt) är helt enkelt onödiga och sen om hunden lider av det eller inte är ju en annan sak. Men min åsikt är enkel; vill man ha ett uppvisningsobjekt att klä med söta kläder så får man skaffa en docka, inte ett djur!

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

SaraC
0

Om vi talar kläder som inte har någon funktion, så tycker jag att det beror lite på.

Jag brukar sätta på min hund ett julhalsband varje julafton, ett rött och vitt ganska brett band med bjällror på. Detta är enbart för mitt personliga nöjes skull, jag tycker att det är kul och fint. Min hund bryr sig inte om det och han brukar ha det i max några timmar innan vi tar av det. Övriga tider på året har han aldrig något i klädväg på sig.

För mig beror nog det här med kläder och liknande på beroende på av vilken anledning man använder det, hur ofta och såklart vad hunden tycker. Om det är för skojs skull någon gång eller om man ser hunden som en liten docka av något slag som man alltid klär i fina kläder. Försöker man trycka på en hund kläder fast den inte vill så är det helt fel. Men har hunden inga problem med att ha kläder tycker jag ändå att det känns väldigt skumt och onödigt att klä den i prinsessklänning varje dag.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

skyvips
0

Varför inte låta hund vara hund ???

Beckibus
0

Jag använder bara täcke på hundarna när det är kallt inte kläder möligtvis en halsduk där det står något roligt på men inte kläder annars det behöver inte kläder

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

[Forest]
0

Jag har skor på min vuxna hund när det är kallare än -8 för hon får kramp runt om och så har jag täcken o täckväst ska även köpa overall och skor till den valpen. Jag köper enkla enfärgade för att det inte ska se påklätt ut.

Sen tycker jag vill man klä på sin hund o gör det utan att den lider så struntar jag i det men i mina ögon blir dom inte finare ändå.

lsoderberg
0

# 3 nej  jag räknade inte med täcken :)

Fridaaaa
0

Tycker ENDAST att man ska ha kläder på hundar som behöver det t.ex nakenhund på vintern. Eller täcke ute på gamla hundar,nyrakade hundar osv inte bara för att det är sött. Alltså endast vid behov, och visst måste man ha kläder på sig hund så kan man ju köpa något sött, men som sagt man ska inte ta på hunden kläder om den inte behöver det.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lsoderberg
0

#10 tycker så jag också. man ska ha kläder på dom när dom behöver! :)