Slitit av halva klon
Såg en blodfläck för en stund sedan och såg sen att min hund hade slitit av halva klon.
Jag lindade in tassen med självhäftande "nånting" så inte han ska komma åt och slicka som han gärna gör annars.
Finns det något mer man ska göra? Min pappa sa att han hört att vissa hundar som slitit av klor måste till veterinären då det är risk för infektion osv. Är det jätte akut?
min pojkväns hund hade slitit av sin klo på något sätt.. han fick en akut tid och fick opereras.. du kanske ska ringa någon veterinär och fråga om det är allvarligt?
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Det man brukar göra är att ta bort resten av klon så att det kan läka fint. Och då växer det ut en ny klo. Två av våra hundar har gjort det
Fast det är bara halva klon som är av :) Inte hela. Det blöder inte länge så det var bara jag som hetsade upp mig^^
Med halva menar jag att den nästan är klyven på hälften.
När min hund har brutit en klo så har jag tagit bort den lösa biten och haft bandage tills det bildats en bra yta på såret (1-2 dagar), han slickar konstant om han inte har bandage och låter det inte läka. Har bara haft koll på klon så det inte blir infekterat för då måste man iväg till veterinären. Har hänt 2 gånger för min äldre hund och han klarade sig från infektioner båda gångerna.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Klyven klo hmm går det inte tejpa lite och sen ha på sko eller ha den lindad.