Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 9324 ggr
Haztparken
0

Äntligen!

Igår var jag, min mamma och pappa uppe i Vittinge för att jag skulle kolla på valp! :D Vi bor i Ängelholm så ca 6 timmar tog det, men det var det värt! Fast hemresan på 6 timmar till var lite jobbigare då man bara skulle hem :P

Iaf så idag ringde vi dit och tingade den! :D Åh valpen är så himla söt och jag längtar tills jag kan få hämta hem den fast det dröjer 2 månader å 1 dag :D

Det är en storpudel utav färgen creme också en tik :)

Någon som har en creme färgad vuxen pudel som kan visa hur dom ser ut stora? :) Deras mamma är nämligen brun så :P

Mischa
0

creme? du menar aprikos?

≧◔◡◔≦

Haztparken
0

#1 Nej ja menar creme :) Den är inte så vanlig och inte utställningsgodkänd till iallafall pudlar :) Men jag ska inte ställa ut så mig kvittar det ;)

Liknar lite golden retriver i färgen.

[Empisen]
0

Åh nu blir jag avis…….. Jag vill också ha en storpudel!! Rynkar på näsan
Fast en svart Skrattande

Glöm inte visa bilder på henne sen!

SaraC
0

Vad kul med en efterlängtad liten valp, förstår att du är glad!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Forest]
0

Grattis till bli pudelägare själv har jag en röd dvärgpudelvalp på 5 mån som nu ligger på en kudde under skrivbordet Glad En fråga ang färgen den kommer inte blekas ner? Det gör ofta röda och bruna med tiden. Träffat många fd bruna pudlar som nästan är cremefärgad

[Forest]
0

Glömde säga du måste visa bilder på sötnosen sen med :)

Haztparken
0

#3 Aw ja dom e föpr goa! :D Det ska jag göra :D

#4 Ja! Har planerat med valp i några år nu och sparat ihop pengar själv till den :D

#5 Tack! :) Förstår inte riktigt hur du menar? Den är liksom cremefärgad redan nu :)

Mamman är brun. Hon fick 4 ungar varav 1 brun och 3 cremefärgade :) 2 valpar var tikar så det var mellan dom jag valde. Den jag valde är rätt så creme färgad, nästan som golden retriver sa dom att den skulle bli medan den andra tikvalpen var ljusare så den nog nästan kommer bli vit men ändå inte riktigt :)

Men som sagt, creme färgen är inte så vanlig på storpudlar och inte så önskvärd igentligen då den inte är utställningsgodkänd ;)

Haztparken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 18 december (snart!) ska vi hämta hem min lilla valp! :D

Min lilla Dafne :3

Åh vad jag längtar! :D Haha!

På bilden är Dafne med sin uppfödare :)

Så ser en cremefärgad storpudel valp ut :3

[Forest]
0

Himmla söt :) Jag menar creamfärgad blir den inte hel vit sen?

[Empisen]
0

#8 Åh, underbar! Skrattande

lsoderberg
0

ååh grattis! :D själv har jag en dvärgpudel som okså är creme :o tror jag för han är lite ljusare än aprikor. så när vi skulle köpa honom så sa ägarna att han hade fel färg för han va ljusare än aprikos ;)

fast han har blivit lite mörkare nu :)

Haztparken
0

#9 Tack :) Jag vet inte mer än vad dom uppfödarna sagt. Dom sa cremefärgad och att hon blir som ungefär en golden i färgen :) Hennes syster blir nästan vit så det blir lite olika nyanser ibland skulle jag tro ;)

#10 Visst e hon! :3

#11 Tack! Va kul :D

Uppfödarnas hemsida är: www.chrikjell.se :)

LinaK
0

Vad duktigt att du sparat ihop pengar själv till din hund Glad Jätte söt ! Du får visa oss mer bilder när valpen kommit hem till er.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Haztparken
0

#13 Tack! Det var ganska jobbigt att spara, sparade i 3 år men det är det värt! :D Hoppas också jag kommer in på örkelljungas hundgymnasium så jag kan gå där med Dafne :)

Kommer komma en bildbomb när hon är hemma ;)

IceLinn
0

#14 grattis till hunden ! :)

kommer kännas som en evighet innan den kommer hem :p
Lycka till med Dafne!

Funderar också på örkeljungas hundgymnasie. Men har 1,5 år kvar så lite tid att tänka. 
Fast jag har ingen hund, brukar träna och passa grannens men försöker övertala mamma ;p

[Forest]
0

14 Jätte fina hundar uppfödaren har :) Och vad kul att du spara egna pengar i 3 år förstår att det känndes lite jobbigt men då skaffa du en hund du verkligen läntat efter Glad ser fram till få se bildbomben så får man se den lilla godisbiten växa. Stort grattis igen !

[Star-Di]
0

grattis till hunden! Åh vad spännade! Skrattande

Haztparken
0

#15 Ja haha, tack! :D

Jag bestämde mig i 7an att jag ville gå där :) Det var då jag också började spara pengar =)

#16 Ja precis! Dafne är väldigt efterlängtad sen flera år tillbaka! ;)

#17 Tack! :D

IceLinn
0

#18 det verkar jättebra ! :)
Men om jag har foderhäste kvar blir det svårt för jag måste ju kunna komma hem till henne ;)

haha jag lyckas aldrig spara för alla mina pengar går till hästen :)
Men mamma vill också ha hund bara pappa som inte vill :(

Ketang
0

Grattis och välkommen in i pudelvärlden! Själv har jag bara smått nu, men här har bott en svart storpudel hane i nästan 7år.

[Empisen]
0

Åhåhå, nu får ni sluta visa denna underbara ras! Klarar snart inte mer…. Skrattande

[Vargnatt-]
0

Grattis till vovven, så söt hon är :)

lsoderberg
0

hmmm…  nu kollade jag på din sötis valp igen och oj va ljus den vax) jag kke har en aprikos färgad endå? x)

nån som vet vilken färg han har?

lsoderberg
0

han ser lite mörkare ut ute :p

lsoderberg
0

elr hyan va ju nästabn ljusare på på den ute-bilden x)

[Forest]
0

http://www.pudelbus.com/pudelfakta/farger.html Läs där ang färg

"De godkända färgerna
Tills för några år sedan var alla rena färger godkända i Sverige, men numera är det bara svart, vitt, grått (silver), brunt och aprikos. Förut kunde t.ex. creme, rött, blått och silverbeige ställas ut. Flerfärgade pudlar får självklart registreras, de är ju renrasiga, men med beteckningen "ej godkänd färg". Alla renrasiga pudlar kan du anmäla till utställning, däremot får du vara beredd på att få en nolla om domaren anser att färgen inte är godkänd" <---detta står i den sidan jag visa.

Är han inte reggad? För det står på hans papper vilken färg han har.

lsoderberg
0

jo de är han men där står det aprikos, men dom förra ägarna sa att han va för ljus för att vara aprikos :o

[Forest]
0

27 Han är ljus aprikos :) Han kommer med stor sanolikhet bleknat mer när han är runt 2-3 år. Har flera bekanta som har ljusa aprikoshundar som bleknat av o är mer vita partier även en som köpte en mörkbrun som valp som är nästan creamfärgad kroppen nu o bara nosen är brun.

lsoderberg
0

okej :) ja hans nos har börja blivit brun nu och förr va den svart :)

[Forest]
0

29 jag petar till ett inlägg jag gjorde där kan vi ta lite tips o sånt hoppas att mer "äldre" pudelägare ger lite tips med Flört Slipper vi sabba denna söta lilla tråd Flört

lsoderberg
0

haha ja okej :)