När går du sista promenaden?
Vilken tid på dygnet går ni sista promenaden?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag går sista promenaden vid 21.00 tiden på vardagar och något senare på helgen. 

Allt mellan 22 och 00.30 på både vardagar och helger.

Vi går sista rundan vid 23.00

På vardagar brukar det bli runt 22.00, och på helger allt mellan 22.00 och 01.00.
mellan 23-01
Vanligtvis runt 20-21.00, beroende på när på året det är. Morgonpromenad brukar bli runt 05-05.30 snåret.
Mvh Emelie 
Omkring 23.00 på sommaren ;) morgonpromenad runt 07.00 då :)
Mvh Emelie 
Sista promenaden blir runt 16-18 tiden, sedan får hon ut och kissa innan vi lägger oss vid 22 tiden. Gillar inte att ut och gå när det är mörk i skogen xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
sista promenaden blir vid 21:00 tiden på vardagarna men på helgerna blir det mellan 21:00-00:00. sen blir första prommenaden på morgonen på vardagarna vid 05:45 och på helgerna vid 08:00.
Medarbetare på Hundar.ifokus

sista promenaden brukar vara vid 22-23 :)
och första när vi vaknar xD min hund är morgontrött :)
han vaknar alltid när jag kliver upp:)
Nu på vintern blir Sista promenaden 18-19.30 (brukar precis hinna in till "halv 8 hos mig" ) Sen blir det en kort pinkrunda, ingen promenad, kring 22. På sommaren kan den sista promenaden bli i princip hur sent och hur lång som helst :)
På sommaren är sista promenaden mycket senare såklart eftersom det är ljust längre:D
Runt 22-23 brukar det oftast bli.
Kiss och bajsrunda vid 23-00. Sen sover vi oftast till 9-9.30 både jag och vovven och går ut det första vi gör när vi vaknat.
precis innan jag lägger mig..

Nu på vintern mellan 16-18, beror på om det är jag eller mamma som tar sista promenaden. Sen får han gå ut och kissa 2-3 gånger efter det. Sista gången precis innan vi lägger oss.
går sista promenaden kl. 19-20, sen får dom kissa på tomten 1-2ggr efter det
blir oftast 23-00
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.
Har inte någon "sista promenad". Husse tar alltid ut honom på en sväng när han kommer hem på natten och det kan vara allt mellan klockan 03.00 till 07.00 på morgonen så han är ute på ett rullande band så att säga med bara ett par timmars väntan mellan utevistelserna.
Sista mellan 21-22 på vardagarna..
På helgerna är det olika.
Här går vi sista svängen mellan 21.00 och 23.00, det varierar beroende på hur matte jobbar.

Ah…sista promenaden blir tidigare än vad jag skrev i mitt första inlägg, trodde vi skulle skriva när vi nattkissade hundarna sista gången för kvällen.
#21 Det är det jag menade. Men vissa kanske tolkade som en PROMENAD
#22 Det står ju sista promenaden i rubriken så finns inget annat sätt att tolka det:)
#23 En promenad för mig är när man är ute med hunden.
Promenad? Ja, idag blev den första och sista 3 timmar lång mellan 13-16. Skiljer på promenad och rastning, promenad är motion och röra på sig som "mål" - ska hundarna bara ut för att kissa/bajsa är det en rastning och den klarar de av själva här hemma, jag öppnar bara dörren… Sista innan natten blir precis innan vi lägger oss, så får de kissa/bajsa om de behöver.
Men vanligast sker den kring 22, också får de ut igen på morgonen när de vaknat eller vi måste åka iväg. Idag var det kl 12 och då hade jag varit uppe sen kl 8.
#25 Min hund går inte särskilt ofta på toa.. Så att springa ut varje timme eller liknande känns onödigt för mig. För hon går ändå inte på toa. Går hellre några riktiga vändor när jag först är ute. 
Jag kan dessutom inte bara öppna dörren och släppa ut henne eftersom jag bor i lägenhet.
#26 Inte mina heller, de går när jag säger så och annars vill de ut med minst 4 timmars mellanrum. Dock väldigt sällan de säger till, jag brukar vara före dem… och oftast kombinerar jag rastningarna med något annat då det är smidigast, så är det gjort sen - ska vi träna får de först rastning och sedan tränar vi, ska vi promenera får de först rastning sen promenerar vi, ska vi dra får de först rastning, ska vi apportera får de först rastning…
Varje timme rastar jag bara en valp eller en dålig hund. 4, 5 gånger på sin höjd när vi har en lugn dag - morgon, mitt på dagen, efter maten, innan läggdags.

Sista rastningen är någon gång mellan 20-02, fast vardagar oftast 21-23.
Promenad för motion får de en gång, annars rastningar eller lösspring i hägnet
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Sista kisserundan är oftast någon gång mellan 20-24, beroende på när vi ska gå upp morgonen efter.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Promenaden tas tidigare 19 går vi sista promenaden o sista kissrundan tas mellan 23-01 jag är nattuggla därmed går inte o lägger mig så tidigt. Ut kommer dom 7.30-45 min promenad

Mina får sista kissrundarn mellan kl 21-22. Då handlar det bara om att gå ut och kissa nån gång. Båda är ganska trötta den tiden så sedan stupar de i säng tillsammans med matte som också är kvällstrött. Sedan är vi uppe och hoppar igen kl 05.
Mellan 22-00, det blir alltså den sista pinkerundan då.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Allt mellan 20-01 beroende på hur trött man är och vad man gjort under dagen.
Min hund går ut och kissar själv runt 22-23 på kvällen. Sen håller han sig till 10-11 dagen efter. Är glad att jag har en morgontrött hund. Skulle aldrig orka gå ut vid 07 varje morgon..
#34 Jag går ut mellan 04-05 första gången på dagen 

Min hund vill inte gp promenader på kvällen men sista är runnt 16 - 18. Sen kissar hon innan vi lägger oss ;)
#35 Jises :p Min vovve är inte van att gå upp så tidigt så det gör honom inget. När jag börjar 07 ibland är han knappt vaken när vi går till bilen^^

Jag vaknar före min hund så vi brukar gå ut vid 9 eller 10 o kissa. Sen blir det en promenad vid 11 :)