Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2284 ggr
Taxelina
0

Flytt av valpar

Vad anser ni om att flytta valpar från sin mor när dom är 3 veckor? Jag tycker det är ett brott mot djurskyddet.

Zebben
0

Det är idioti. Katastrof för både tik och valpar och man vinner absolut ingenting på att göra så.

Taxelina
0

Håller med. Vansinnigt.

Katti
0

Vansinne och dessutom förbjudet!

http://www.jordbruksverket.se/download/18.62af51191240430af4d80002506/F%C3%B6reskriftsdokumentation.pdf

§18 (s 20) "Valpar får inte skiljas från modern annat än temporärt, så länge de behöver hennes mjölk och omvårdnad, dock tidigast vid 8 veckors ålder."

Noa-Nisse
0

TS, har du varit med om det? eftersom du skapade tråden så blir man ju lite nyfiken. :)

själv tycker jag också det är föööör ungt och som #3 skriver så är det ju faktiskt förbjudet.

Medarbetare på Hundar.ifokus

sven-g
0

Det är ju så dom tänker göra med vargar

Taxelina
0

#5 Just det. Jag vill visa vad som pågår uppe i regeringen och jordbruksverket med flera.

Hanteringen med vargen är sjuk. Hur kan man behandla vilda djur på detta vis och ha höga myndigheter bakom ryggen.

Dom tar 3 veckor gamla vargungar från modern. Flyttar dom från finland eller norge med flyg, helikopter, bil eller liknande.  Resan tar alltså flera timmar i en skrämmande miljö. Och lägger dom hos en annan tik här i sverige. Dödligheten är mycket hög. Valparna har fått både hörsel och ögon och dessutom hunnit knyta an sin familj. Varje valp kommer kosta över 800 000 svenska kronor.

Jag vill bara gråtaGråter

[Forest]
0

6 håller med dig helt förfärligt att de gör så här Gråter

Taxelina
0

#7 Det som är så sjuk är ju att myndigheterna godkänner allt.

kerstinjo
0

Flytt av tre veckors valpar????

Är du allvarlig?

Kerstin 

Taxelina
0

#9  Jag är 100% allvarlig.