Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 5080 ggr
Michaela-N
0

Täcke

Har du täcke till din hund? Vad för något har du?

Min halvpapp har ett Hurtta-täcke, svindyrt men det är varmt och han behöver verkligen det, han vill vara ute mycket längre när jag har det!

Emaljoh4
0

Har inte täcke till min hund. Och om jag ska ha det så blir det också ett hurtta

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Hilo]
0

Ska köpa ett från Hurtta.
Men har ett annat nu, har det om det är kallare än -10
Då fryser hon lättare.

Har ingen bild dock.

TacoBelle
0

Jag har täcke till min hund. Inga kända märke.

Jag har jättesvårt att hitta täcke som passar min hund och är ständigt på jakt. Nu behöver han dessutom ett nytt vintertäcke.

Så, vet ni någonstans man kan köpa eller beställa täcke av bra kvalitet i stora storlekar men som ändå inte kostar en halv årslön så tar jag gärna emot tips.

Letar speciellt efter ett smidigt men värmande vintertäcke samt ett ofodrat regntäcke eller reflextäcke. I storlek 95-100 cm.

Tokryck
0

Jag har BoT-täcken. Till en början var det för att den ena hunden jag hade var sjuk och behövde ett som hade just BoT-funktionen. Jag är jättenöjd med täcket och speciellt efter de utvecklat det så det sitter bättre.

[rightPAW]
0

Jag har Hurttatäcke till Diezel, varmt och vindtåligt till kalla långpromenader nu i vinter

[Forest]
0

Jag har täcke till mina men inte kända märken ena har jag gått av uppfödaren då ingen av hennes kan ha täcket, o ett köpte jag på en butik för 200kr det var tjockt o satt bra på min större hund. Dok letar jag efter overaller som sitter bra, men de ska jag prova ut.

Butiken jag köpte täcken heter Sharpman. ligger i östergötland nära staden Mjölby de har en del täcken där

Lyan
0

Jag har mest hemmasydda täcken, är så svårt att hitta täcken som passar. Många (nästan alla känns det som) täcken med maglapp är helt sjukt konstigt konstrerade i små storlekar, till och med BoT! Täcket passar i ryggen men maglappen är så stor att den inte ens får plats! På BoT passade ryggen perfekt men maglappen slutade vid knäna på jycken! Fanns ingen möjlighet att det skulle funka :-/

Overaller i pyttestorlek är ofta så stela, provade en regntät overall till tiken och den var så stel att hon knappt orkade gå. Jättesynd för hon hade verkligen behövt regnkläder :-(

Emaljoh4
0

Vad är BoT för något?

Emma-K
0

#8 Back on Track

Jag har också bot till mina, bra till träning och vardags så här används de som allround täcke nu när det är kallt ^^

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

[Forest]
0

7 vad har du för hund jag brukar sy in lite så min dvärgpudel inte kliver ur med frambenen funkan kanon men så har jag oxå sele utanpå.

Emaljoh4
0

#9 Är det något spec med BoT?=

Lyan
0

#10 En dvärgspets. Det funkar inte att sy in heller eftersom magplattan är så stor att den inte ens får plats, den är liksom 5cm längre än vad han har mellan fram- och bakben och sedan måste ju snorren hitta ut också. Jag har ett gammalt BoT-täcke som jag hade till storpudeln, tänkte sätta mig och klippa och sy lite i det och hoppas det blir bra :-) Andra täcken går lätt att sy så det borde bara vara att följa det mönstret och blunda för att tyget kostade mer än symaskinen :-P

Lyan
0

#11 Det är speciellt tyg med någon sorts keramik i så det ökar blodgenomströmningen och lindrar på så sätt inflammationer och smärta

Emma-K
0

#11 du kan läsa här hur det fungerar och här är deras hemsida

------------------------------------------

Emma - Medarbetare på Bichon ifokus
Lagotto Romagnolo & Bichon Frisé 
Blogg: Te-ki
Foto: Bark it

Emaljoh4
0

#13 AHa! Glad

[Forest]
0

12, okej jag har vart o provat ut flera bra täcken o flera sitter bra även en overall har jag hittat som itne var stel lr prasslig. Då är det många som sitter som **** oxå så det är väl 1 på 10 st täcken som jag tycker är vettiga.   Men kan man sy så är det ju kanon :) Jag har ingen maskin annars hade jag sytt egna täcken oxå.

MoaW
0

Jag har täcke på Viggo, för dom andra två vägrar att röra sig om man sätter på dom täcken Obestämd Viggo har ett vintertäcke från hurtta, och en regntäcke från rusta. Problemet är att när det är snö så hoppar han så mycket att han kliver ur med frambenen hela tiden Obestämd Jag har sytt in det ena jättemycket, men han kliver ändå ut.
Dessutom kommer det in snö i öppningarna vid frambenen, så smälter snön där så han får fullt med snöklumpar där. det få han bara om han har täcke på sig, kan ju inte va så skönt Obestämd
Så jag är lite tveksam till att använda det eller inte.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Lyan
0

#16 Jag tycker jag aldrig kan hitta något, inte ens när jag måttbeställde till tiken :-P Jycken var ännu mindre tydligen :-P men den overallen var så fin så jag behöll den iallfall, sätter selen runt så hon inte trampar ur den.

Fast det kan vara för att jag inte provat några dyra täcken kanske förutom BoT, man får vad man betalar för och jag har just nu inte råd att lägga flera hundra på täcken :-( Då är det bra med symaskinen :-)

monsterblom
0

Jag har varsitt BoT till dem. Senn massa regntäcken. Är vi i stallet så har de ofodrade regntäcken eftersom de rullar i gödslet. Har även fleecetäcken och ylletäcken att ha under i vinter. Märkena är blandade. Viktigaste är att det sitter bra på hunden.

thilda-
0

#12 du ska absolut INTE klippa i ett BoT täcke för då försvinner funktionen i det!

När vi får hem våran valp så kommer han att få BoT täcken, just för att dom är oslagbart bäst! :)

Lyan
0

#20 Redan försent :-( Fast även om det förlorar funktionen blir det varmt åtminstone. Men är det inte den där sladdriga "saken" som ger täcket funktion? Allt sitter där det satt när jag klippte så förhoppningsvis hjälper det lite :-)

thilda-
0

är magplattan separat del så är det nog ingen större fara.. om det inte är det så har du stort sett "kastat pengarna i sjön" ;)
även om täcket håller värmen så är själva bot funktionen borta isåfall..

Lyan
0

#22 Hur menar du med separat del? Pengarna är ingen fara, hade täcket sedan tidigare hund :-)

thilda-
0

täcket i en del och magplatta i en som man knäpper fast med spännen :)

Lyan
0

#24 Jag förstår ändå inte hur du menar. Hur kan det hjälpa att det är separata delar :-S