Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 403 ggr
Kittentotts
0

Godmorgon på er alla!

Här vaknade jag kl 6.30 av Lilla Kajsa 10 veckor som ville gå ut. Detta är charmen med ha valp igen, en kopp i tysthet en söndag morgon.

Men visst längtar man till sommaren? jag längtar att ta min kopp kl 6 på altanen innan pojken 9 år vaknar.

Vad gillar ni mest på sommaren? Vad längtar ni till?

Vår kajsa nybadad igår, På perser tyckte de hon såg ut som et litet marsvinSkrattandeHon fick en rosett som satt 5 minuter.

Kajsanybadad10veckor006.jpg

Pomperipossa
0

Godmorgon.. VIlken sötnos..Glad Jag har varit uppe sedan 5.40 då lillan vaknade, längtar tills hon blir lite äldre och sover mer. Jycken är en sömntuta på morgonen och kliver inte upp före 9- 10…. Sommaren att få vara ute tidigt på morgonen till sent på kvällen, och allt bad..:)

lena1
0

Vilken sötis  det var men vappis tiden går ju så fort så man har ju snart glömt den…

Jag törs inte skriva vad jag tycker om sommaren det kan bliiii rama skriiii :-)))), jag är vintermänniskaSkrattande

Celia
0

Godmorgon! Vilket charmtroll att vakna upp till :)

Ja inte kan man då tro att sommaren snart är här. I Skåne håller vi på att blåsa bort, i alla fall i mina trakter…

Sommaren - jag tror att jag älskar allt med sommaren bortsett från getingarna ;)

Pussa de 4-benta och ha en fin och avkopplande söndag!

kerstinjoh
0

Det är allt ett nöje att vakna upp med en gosig valp o en kopp kaffe!

Lena är du tokig!! Det är snart vår!!!

Jag längtar till vår Snickarstuga, med utsikt över Hornborgasjön och tranor. Eländiga djur till att föra oväsen. Men en oas att vara i.

Rubiinen
0

Godmorgon :) väldigt skönt att ha hundar som sover länge ;)

Ja längtar till värmen o så kan man bada hela tiden :D

Malin-A
0

God morgon.. ja visst är det härligt att vakna upp men en liten valp.. oh sitta ute med en kopp kaffe i sommarvärmen, så härligt,,, =D

Lotta
0

Godmorgon alla glada! Fast jag har svårt att säga det idag, tittade ut och vad fick jag se där……SNÖ!!! All snö hade gått bort här och vårkänslorna hade infunnit sig och nu snöar det för fullt Skrikandes Och Lena jag vill inte ha reda på vad du tycker om sommarn….jag håller för öronen  Hemlis

Ha en bra söndag, själv går jag och drar täcket över skallen igen Gråter

lena1
0

Kerstin jaaa jag sade ju att jag inte vågade skriva om vad jag tycker om sommarenSkrattande, hittils har jag bara träffat ett par personer som tycker som jag :-))))), jag gillar vår och höst också, men det får inte vara för varmt, sådan har jag varit sedan barnsben, vissa får depressioner vid mörkare tider jag får mina på sommaren hahahaha de ni….Flört

Malin-A
0

tur att det finns dom som tyker om vintern också, jag älskar vintern men älskar sommaren lika mycket.. =D

kerstinjoh
0

Vi tar hand om dig Lena, så att du kommer att glömma allt vad depressioner heter.

Lotta
0

Japp vi viker inte en decimeter från din sida bara du inte önskar bort sommarn =)

Vi har en på jobbet som är precis som dig Lena, han blir så less på oss när vi säger att snart är det sooooommar =) När vi kommer studsande i på jobbet ligger han som en blöt pöl i ett hörn och tycker synd om sig själv Räcka ut tungan

lena1
0

Det är skönt att veta att ni finns i sommar för mig, ni är sååå snälla….

Näe faktum är att jag unnar alla som vill ha sommar också, men det är svåra tider för mig det där.

Haha jag förstår din arbetskompis hälsa honom det ;-).

Lotta
0

Vet inte om jag vågar…du vet ju hur karlrar är Oskyldig

lena1
0

ja det är ett mysko släkteSkrattande

Lotta
0

Hehe skojar du, finns ingen som klarar av att klaga så hemskt som en karl Skrattande

lena1
0

finns heller iga som blir så sjuka som en karl heller, åsså får en annan höra att man aldrig klagar över sitt, men vad fasiken det hjälper ju ingen vanlig dödlig heller, det sista som lämnar en är ju hoppet :-)))))))

Alex
0

Godmorgon! :) Vilken sötnos du har där..

Själv längtar jag mest till värmen, dock inte alla insekter.. Håller ju på med islandshästar också, och de lider ju som 17 på sommaren..:(

Men alla festivaler ser jag fram emot.. Även mitt sommarjobb faktiskt.. Och vallningslägret jag och Mexx ska på. Sen hoppas jag att jag lyckas bestämma min framtid litegrann också.. Så jag förhoppningsvis kommer iväg nånstans till hösten. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Malin-A
0

låter som en härlig sommar du har framför dig Alex. =)

kerstinjoh
0

Islandshästar?? Skärp dig Alex. En häst är en häst å inget annat!Glad

Lotta
0

Jag håller med dig som vanligt Kerstin…kan en häst bli nått annat en häst..nope! Skrattande

Alex
0

Haha. Ja eksemen skulle jag ju gärna slippa, så där hade de gärna fått vara lika som andra hästar. ;)

Jo, tror att det blir en rätt härlig sommar faktiskt. :) Rätt så lik förra sommaren troligtvis, och den var inte helt fel. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Den var ljuvlig…jag älskar sommarn och värmen =)

Malin-A
0

skulle nog ta o hänga med dig på dina äventyr i sommar Alex, vallningsläger verkar super kul… =)

lena1
0

Näe här ska jag inte vara märker jag hahaha(skoja)

Malin-A
0

haha prat om sommar o lena blir allergisk =P

Lotta
0

Stackars Lena, du får skaffa ett kylrum som du kan gå in i om det blir för jobbigt :)

lena1
0

Haha ja vill ni få tyst på mig så prata på om sommarn ni då försvinner jag som vinden hahaha

Malin-A
0

nee nu kan vi prata om vintern, finns inget härligare än att va ute i massa snö o åka pulka o leka som man gjorde när man va liten (mindre).. eller en stjärnklar vinternatt med frostade träd.. =D

lena1
0

ÅHHH vad du är snäll Malin…det lät så härligt sååå :-))fast ni kan prata om sommaren nu för jag ska ut på en kvällsis med min Snodd, och ärligt ni är värda eran sommar också, jag är inte ego på det viset, nu sticker……. jag så jag slipper höra hahaha hej då på en stundSkrattande

Lotta
0

So, sol strålande sol….nanalalala ;)

Malin-A
0

haha =) min kille hatar sommaren också, eller hatar o hatar men han tycker mindre om den…

jag älskar ju sommar o nu till sommaren vill jag ha riktigt bruna ben =)

Lotta
0

Samma här, jag brukar fuska lite före sommarn och sola solarie. Så skönt, finns väl inget som gör att man känner sig så fräsch just som att vara brun Glad

Malin-A
0

oh d ska jag nog göra denna våren me, sola i solarium, måste ju ha bruna ben till studenten ju =D

Lotta
0

hehe ja det brukar vara så…va kul att ta student. Du ska ha champagne frukost också då?

Malin-A
0

japp d ska vi ha, o så ska jag åka cheva cab på kortegen =D

Alex
0

Lena, du får köpa den här och bo i..

http://www.blocket.se/vi/10910610.htm?ca=10_s

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Oooo va roligt….blir lite avis måste jag säga Oskyldig

KerstinP
0

Alex, det låter spännande med vallningsläger. Var är det någon stans?

lena1
0

Jaa Alex vilken ide men då måste jag göra om den till kylrum inuti åsså kan jag ha med mig den när alla ska ut och bada och sola så kan jag och Snodd bo i den ….:-)))))

Kittentotts
0

Lika härligt höra hur glada ni är allihopSkrattande

Ja Kajsa är nog ett lite underverk, hon har gjort mig så glad av lycka. Vi har ju kalle 7år med(schäfern) känns som man blev mamma igen, ja det blev jag ju. nu är kajsa 10 veckor, idag va hon ensam i bilen med Kalle en stund då vi handlade mat, vi är så fjompiga, inte lämnat en stund ensam. Men man måste ha mat ocksåSkrattandeHon sov i sin dynsäng i buren hela tiden vi va inne o handlade.

Malin-A
0

#40 härligt att d gick bra att hon va själv i bilen. o visst känns d som att va mamma till dom underbara små liven =)

ja här e vi alltid glada =D

Alex
0

#38 Det är jättekul. :) Är hos Mexx uppfödare. Var där en helg förra våren på vallningskurs, men lägret är fem dagar. Så det ska bli kul. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Lotta
0

Låter ju jättekul…kan du inte ta med Skorpan och öva henne lite? Så kan jag valla in alla barnbarn senare när det är dax Räcka ut tungan