Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 2164 ggr
Magdalenaa
0

Hunden avgudar mig, hjälp!

Hej. Har ett problem med huden som jag nu har haft imorgon i hela 5 veckor. Han kommer då från en kennel och han är en dvärg Pudel på 2 år.

Vårat problem, eller ja hans problem är att han kan inte släppa mig med blicken, han följer efter mig vars jag än är! De gör mig som inget för jag tycker de är mysig att han alltid är med mig MEN detta är när jag lämnar han när jag är i skolan, han sitter redan efter 3 min och gråter och skäller då och då med änskliga skall.. Detta gör han trots att vi har våran andra hund som sällskap, en stor Pudel. Han gör även såhär när andra är hemma av familjen. Han sätter sig utanför min dörr och kollar mot ytterdörren som är två meter till. Han sitter där och gråter och skäller. Han kommer inte fast dom andra lockar på han, om dom tar upp han och tröstar han så går han tillbaka och sätter sig och kollar efter mig och gråter eller skäller. I bästa fall kan han sitta i soffan och vänta på mig. För oftast när någon är hemma är det någon i vardagsrummet.

Jag inser att det är bäst för hans skull om jag ändrar på detta, men har prövat att andra i familjen ska gå ut med han, de går han med på! Men han är misstänksam under hela prommenaden. Han är helt enkelt besatt av mig.
Jag vet inte HUR jag ska träna bort denna olat. Har någon ett tips eller nått så vore de super bra :D

[Malin3033]
0

Sluta genast att trösta honom när han "gråter"! Det förstärker bara hans beteende.

Den enda lösningen är att börja ensametsträna honom, som

om han vore en valp, bara en minut i början och sedan utöka.

[Forest]
0

Jag har en omplaceringshund med o hon vart helt efterhängsen till mig. Här har du mina råd. Låt andra ta ansvaret med göra saker med honom så som gå ut,ge mat, o leka. Jag fick lite nogalera min ett tag på vissa saker inte bjuda in henne hela tiden till sitta i soffan brevid mig o sluta "dallta" med henne. Sen tar det ett tag innan ompleringshundar har landat och man kan få börja om från början med mycket. Detta med ensamhetsträna det skulle jag låta ta lite tid med, eftersom han visar tydligt att han inte är helt trygg i erat hem än.  Men som sakt låt andra göra saker med honom o lek är ju något pudlar älskar :)

Magdalenaa
0

Tackar alla för era svar.

Inatt var de nått otroligt, han SOV inte med mig i sängen, utan han låg i mitt rum i hans bädd istället! Har aldrig hänt och ja blev allt lite paff. Men han börjar väll tro sig mera i hemmet. Med tanke på att han är van att ha nästan 20 st hundar vid sig och en uppfödare hinner ju inte med alla lika mycket som man gör när man har 2 hundar, så han uppskattar nog att alltid ha någon som ger han kärlek och de, utan att dela den med 20 st andra! Så som jag uppfattade hans beteende redan inatt och idag så är han inte lika mycket efter mig!