Rumsren hemma men inte borta...
Vi har ett litet problem med Troy som vi inte riktigt förstår eller vet hur vi ska göra för att komma til rätta med det.
Troy har inte gjort "någonting" inne hemma sedan den 3 februari, så man kan väl säga att han är så gott som rumsren här men hos min mamma så verkar han tro att det är helt ok att göra sina behov inne. Kan tillägga att vi är där ofta, och han har varit där jättemycke ända sedan han var liten och "skött" sig bra.
I lördags var vi där hela dagen, hon bor på en gård med enorm trädgård och vi var ute nästan hela tiden, ändå väntade han med att bajsa tills vi kom in, likadant på kvällen då var vi ut med honom så han fick kissa å sen ville han gå in, jaha tänkte vi då är han väl inte "nödig" då men jodå, när vi kom in så bajsade han igen! för andra gången på samma dag!
Varför gör han såhär när vi är hos henne men aldrig hemma. Tycker han att hennes hus är "ute"? och hur ska vi få honom att förstå? Jag vill inte skälla på honom för då tror han väl att han inte får bajsa alls? Han är ju fortfarande valp men det är ju inte så trevligt att plocka upp efter honom på mattorna….
Ingen som kan svara något?
Det kanske inte går att ställa seriösa frågor här längre *Fniss*
Jomen jag såg den inte förrän nu hihi… jag skulle vilja fråga dig om du går iväg utanför hennes tomt med honom, för det är där problemet kan ligga….
Trädgården ligger med åkrar på två sidor och han springer nästan alltid ut dit själv när han ska kissa. Det är just bajsandet som han tror att man gör innne där.
hmmmm, det kan vara så här att hemma är hemma! och hos din mamma ska man dominera lite kanske, för jag vet hanar som brukar spara skiten (varning för skitprat) :-)), för att kunna lägga den på ett annat ställe sprida lukten liksom, har din mamma andra djur katt eller så så kan det vara därför han sätter sig på mattorna, jag kan ge dig två tips ta bort alla mattor när han kommer dit, för dom gillar inte att göra det på golven oftast, två, ta promenader då ni är där tills han har bajsat ordentligt, och beröm honom varje gång, för jag tror att det är det enda sättet att få bort ofoget på, han är ju som sagt inte så gammal än heller så det kan ju ha att mycket att göra med att han vill sprida sin lukt på andra ställen.
Det finns ju hanar som så fort dom kommer bort till någon direkt går och markerar släpper några droppar pink just för att sprida lukten där dom är, såman får vara på passlig.
Om du säger till honom direkt när han ska sätta sig så är det ingen fara han måste ju veta att han har gjort fel, det bästa är ju om man får dom direkt då man ser att det är på gång, viktigt är då att han får gå ut direkt och att du följer med och berömmer när han väl har skitigt, du behöver inte vara orolig att han ska tro att han inte får göra sina behov för det ;-)..
Hoppas det kan komma lite till hjälp i alla fall….
Nero är helt rumsren när vi är hemma.. :P Han sätter sig vid dörren och väntar på att vi ska ta ut honom.. :) Nog är han tyst, men vi får lära honom att "säga till" när han behöver komma ut.. ;) Förra vovven satte sig vid dörren och gnällde.. ;)
Om vi lämnar honom ensam ett tag så stänger i in honom i köket och låter honom ha en tidning där inne, som han oftast håller sig på.. Idag kom jag dock hem från stallet och möttes av en inte allt för rolig syn.. ^^ Ja, ni ser själva ->

Hahaha han hade ju haft kul i alla fall, har du prövat ge honom tuggben i stället :-))))
Hahahaha.. Jo, han var allt bra nöjd.. ;) Han hade ju 2 rep och en tugg-grejj (vet inte vad det heter ^^ Den är blå och ser rolig ut.. ^^) men de ville han inte leka med ju.. Tidningen är MYCKET roligare!! :D
Vi gav honom ett tuggben förra veckan, men när han tuggade på det så flög det tänder överallt (håller på att tappa tänder) och han började blöda i munnen.. Så den tog vi bort tills det att han blir äldre.. ;)
Juve,hehe…han såg verkligen stolt ut i alla fall ;-).
Ann, hehe allt är skoj när man är liten, det där förbaskade gummit under hoppar ju omkring när man ska försöka få upp det ju hihi så söt…
så söta bilder =D
#5 #6 Hahaha vilka läckerbitar, viken syn. Men man får väl trösta sig med att dom hade iaf roligt när dom höll på :D