Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 6790 ggr
[RoxannaH]
0

Tips på hundnamn :)

Ska få hem en valp om ungefär 1 vecka. Men fantasin när det gäller hundnamn finns inte kvar :P

Det är en korsning och mamman är Pudel och pappan är drever.

Mamman heter Fia och pappan heter Gusten.

Hanen som jag ska ha kallas nu för Lurventuss ^^'

Det var min sambo som kom på. :P

Bild lägger jag in när jag kommer till mamma nästa gång :D

SaraC
0
[RoxannaH]
0

Men det är så många, det är för svårt ! :P

Karmatarerskanise
0

McGyver, Bart, Homer, Hellas, Oden, Thor, Bond

twinkime
0

Micco, Edvard, Nagalio, Timon, Nikko , Hero, Viggo , Ax,  Sip

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

[RoxannaH]
0

Nikko var ganska fint ^^

Timon var nog inte så dumt det heller :P

Själv funderar jag på Morris men det gillade inte sambon. Det lär ju bli lite jakt med honom å så det är bra om det är något som låter bra när man ropar :P

Katti
0

Jag tycker absolut att namn ska vara tvåstaviga. Då är de lätta att både säga och ropa!

Ofta kommer det ett namn tycker jag. Det bara dyker upp i huvudet, om inte förr så när man har haft hunden i några dagar. Bestämmer man sig innan så blir det ibland helt fel, så att man måste byta.

Magdalenaa
0

Jag tycker att namn ska också stämma in på hundens personlighet, du kanske kan kolla med hunduppfödaren hur dens personlighet är osv:)

Men ett namn som är mig kärt är Algot, på nått sätt..
Våra hundar heter Chabo och Mickie, Chabo passar så in på han, vimsig flamsig osv. Men Mickie, han fick vi nyss hem och är 2 år, och han hade jag gärna velat ha happy som namn, med tanke på att han är hyper glad hela tiden! :)

[RoxannaH]
0

Vi är uppfödarna ! XD

missemel
0

Hade jag fått bestämma namn på min hund så hade jag inte valt kajsa för hon är inte någon kajsa. Men det ploppar nog bara upp ett namn när ni lär känna alpen bättre ;)

Magdalenaa
0

#8, jahaaaa, de uppfattade inte jag eftersom du skrev att ni skulle få hem en valp. Men döp den efter hur den är? :D

Michaela-N
0

#5 Det där var roligt!

Min kompis skaffade också en hund som pappan skulle använda till jakt. Konstigt nog heter den Morris, och det är ingen som tar skada av detFlört

[RoxannaH]
0

#10 Jo var lite otydlig. Bor inte med mamma, valparna bor där och jag med min sambo och pappan till valparna :P

#11 Haha ^^

Men sambon duger det inte för XD

[Forest]
0

Morris tycker jag va sött och det är ett S med tycker ofta de lyssnar lättare till S-ljud. Men Shante,Chalie/Charlie,Sam :) Vad är det för ras?

Minna1998
0

Zingo, zandro,rosty  3 gulliga namn Skrattande Jag har hört att hundar lyssnar mest på s,p och r?

[RoxannaH]
0

#13 Står i första inlägget.

[Forest]
0

15, Missa det :) ovanlig blaning. Hur vart pälsen på valparna vart nyfiken har själv Pudel här hemma^^

[RoxannaH]
0

#16 Väldigt olika. Vissa blev lite långhåriga, och lockiga, vissa blev lite strävare :P

Kan lägga in bilder sen om jag åker till mamma något :)

lilldiezel
0

Charlie, Acke, Lasse, Hobbe, Skorpan, Mattis, Elvis, Sigge :)

[RoxannaH]
0

Vill ha något lite mer ovanligt :P

Har typ 3 hundar på dagis som heter Charlie :P

lilldiezel
0

Hmm, ovanliga namn. Min valp hette Flax :) och de hundar med "ovanligare" namn jag känner är Kid, Xerxes, Hades, Milo, Cayenne, River, Loke, Vargo, Bojjan :) något som kanske passar? Du har ingen bild på valpen ?

Magdalenaa
0

Grimar tycker jag är ovanligt och fint :) Jag vet en hund som heter de, de är nått med någon grekisk gud vill ja minnas. Minns ej vad de betydde om de nu än var en grekisk gud! Men ja du får kolla upp de om de lät intressant :D

Magdalenaa
0

Grimar tycker jag är ovanligt och fint :) Jag vet en hund som heter de, de är nått med någon grekisk gud vill ja minnas. Minns ej vad de betydde om de nu än var en grekisk gud! Men ja du får kolla upp de om de lät intressant :D

twinkime
0

Migge, Vero, Dumo, Nalio , Cookie, Happie, Tipex, Kevin, Macki, Mino, Keso, Kiwi, ,Robin,  Gasparin, Alo, Tero, Hugo,  Lobiro, Balto, Emilio

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html