Hundar iFokus

Hundar

Etikett: valpar
Läst 2094 ggr
urfaren
0

ska vi skaffa en hund till?

Vi har länge letat en ny hund och velat fram och tillbaka om vi ska skaffa en till. Nu har vi hittat en som skulle vara perfekt för oss och uppfödaren är toppen och allt klickade direkt.

Min sambo är hemma ett tag framöver för han är sjukskriven ett långt tag.

Däremot tvekar jag för jag är så förbannat orolig för att nåt ska bli fel (vi hade en hund på prov för ett tag sedan som visade sig vara livrädd för allt). Är nu rädd at något nytt kommer ställa till det.

Någon som har ett råd att ge om hur vi ska göra?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Forest]
0

Är ni osäkra så skulle jag avakta lite men å andra sidan så har du hittat bra uppfödare och tiden är lite rätt med tanken på sjukskriven sambo. Ni har hund nu och är det en valp eller en unghund/vuxenhund som ni har hittat? Har hundarna träffas och ni träffat hunden? Klicka det? Får ni ha hunden på prov ett tag? Och tänk på att är det en hund som är omplacering på kan det ta tid innan den landat i sitt nya hem :) Vårt o säga vad ni ska göra, jag hade ju testat iaf :)

Ketang
0

Personligen hade jag kört på. Känns det bra med uppfödare och hundarna fungerar bra tillsammans osv så ser jag inga problem. Bara för att den förra hunden var osäker/rädd behöver inte denna vara det. Och om man ska vänta på ett bättre tillfälle kan man få vänta hur länge som helst och då kanske man inte alls har samma möjligheter att ta hem en ny hund som ni har nu. Och att ta hem en vuxen omplacering är alltid en liten chansning. Men känns det bra så tror jag att det är värt att göra ett försök!

Kickilu
0

Jag var också osäker när jag hittade hund nr 2 men då var det en hund på 1 år och jag har en på 4 år som är vaktig hemma. De träffades första gången hemma hos nya hunden. Sedan här. Det gick bra och jag fick ha honom på prov. Är det en valp så är ju det kanske lite svårare. Min var en hund från uppfödaren som hon hade tänkt behålla men av olika anledningar ändrat sig. I mitt fall har det blivit väldigt possitivt. Min första hund som varit rädd för allt efter hundöverfall har fått ett nytt liv. Han är glad och lekfull igen med sin nya kompis.

urfaren
0

Hon är tre månader så hon är inte allt för gammal. Vi har träffat henne och hon är hur mysig som helst. Min hane går ihop med alla hundar och har bott ihop med minst 6 olika hundar bland annat när vi gick på hundförarutbildning och så har mamam haft hundar i flera omgångar. Men givetvis ska de få träffa varandra först.

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus